Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Приемането ни в ЕС не ни направи европейци - трябва сами да решим да станем...
Автор: thomas Категория: Лични дневници
Прочетен: 2150917 Постинги: 141 Коментари: 3067
Постинги в блога от Март, 2007 г.
В предишен мой пост със заглавие "Наглостта им не знае граници" говорех за Български пощи, които продават скъпо информацията за собствените си пощенски кодове, които са нужни единствено на самите тях.

Поправям се. Това не е никаква наглост. Не и след като онзи ден ми се случи с БТК това, за което ще ви разкажа сега...

Фирмата ни си сменя офиса в края на тази седмица. Местим се от Дървеница (зона на "седмицата", т.е. в района на централата, телефоните в която започват с цифрата седем) в Лозенец (който се пада в зоната на "шестицата").

Трудно ми беше да приема, че през 2007 година запазването на номерата в рамките на града дори и да не е така невъзможно като през 1980, то със сигурност е не по-малко неизгодно от когато и да било. Ако искахме да се възползваме от удоволствието да си запазим петте телефонни номера, това би ни струвало по 155 лева на телефон за всеки месец за "използване на съединителна линия". Т.е. излиза, че тези уж модерни хора все още не са измислили как да си прехвърлят номера между централите без да ни дерат за това. А от 2009 година трябва да го правят напълно безплатно.

Но това да беше всичко...

Още преди месец се примирих с невъзможността да се изпълни това ми желание и заедно с нашия корпоративен отговорник от БТК  и с помощта на неговите "вещи" съвети подготвихме нужните документи за закриване на старите постове и откриване на нови. Оказа се дори (единственото положително нещо в цялата история), че "само" срещу цената на абонамента за една година приемат да оставят автоматично съобщение на двете ни най-популярни линии в продължение на тази една година, така че клиентите, които не сме успели да предупредим дотогава, ще чуват новите ни номера, когато ни позвънят на старите.

Дотук добре, както казал падащия от двадесетия етаж, когато минавал покрай десетия.

Дойде 26 март - точно седмица преди 2 април (понеделник), датата на която трябваше да се открият новите ни постове, след като на 30 март (петък) са ни закрили старите. Сутринта нашият отговорник ми се обади, за да ми каже, че има малък проблем: щели да имат профилактика от 30 март до 5 април и не можели да ни открият новите постове в този период, нито пък да закрият старите. Можели или преди 30 март, или след 5 април. Извинява се, че не бил съобразил да ни го каже по-рано.

Разбира се, казах, че няма никакъв проблем да ни открият новите постове на 29 март, след като не могат на вече обещаната дата. Разбира се, нямали нищо против, но точно тук проявиха своята невероятна наглост:

- Да, но в този случай ще трябва да платите и по една абонаментна такса за петте телефона за месец март, защото те ще са ви активни още през месец март.

Не ми се разказва как точно протече разговора нататък, защото сигурно ще ми го цензурират. :-) Но недвусмислено стана ясно, че не става дума за добро или лошо желание на нашия отговорник (не че у него видях добро желание), а очевидно за официлна фирмена политика на изнудване и безмислостно обиране на клиентите при всяка възможност.

Да искаш от клиента пари за това, че поради собствената си неспособност да изпълниш поетия към клиента ангажимент в точната дата, ще свършиш работата в предишния работен ден.

Когато си откривам телефони при МТел в произволен ден от месеца, ми се начислява само такава част от месечната такса, каквато реално съм ползвал. При БТК ми се начислява цялата такса дори и ако съм ползвал телефона си само един ден, дори и ако всъщност не съм го ползвал, а те са го направили в този ден ПОРАДИ СОБСТВЕНАТА СИ НЕСПОСОБНОСТ да го направят в деня, за който ВЕЧЕ СА МИ ОБЕЩАЛИ.

Да не говорим за това на какво основание абонаментните такси на БТК вече са по-високи от тези на мобилните оператори, като при това мобилните предлагат и сериозни количества включени минути в по-ниските си такси.

След половин ден късане на нерви, сред които чух реплики от типа на "ама вие за 90 лева ли сте" и "ако искахте да спестите и повече от 90 лева, щяхте да ми позволите да ви предложа услуга, в която има не само фиксирана телефония, но и мобилна, и интернет" и след като включих в играта съществено количество напълно сериозни заплахи с медии, адвокати, комисии за защита на потребителите и съд, успях да "пробия" до началника на нашия отговорник, който за минути успя да намери леко по-прилично, макар и доста дървено решение, наречено "преместване на телефонен пост", при което поне няма да ни одерат с тези излишни такси, и дори ще ни струва с по една такса на пост по-малко от нормалното откриване на нови постове. Все пак си остава неудобството, че операцията ще се извърши на 29 март вместо на 2 април, поради което почти 2 дни фирмата ни ще бъде на стария си адрес, но без телефони.

Смятам, че БТК заслужава да бъде атакувана от всички нас за лошото си отношение, за злоупотреба с фактически монополното си положение (така наречените алтернативни фиксирани оператори още изобщо не са смислена конкуренция и съответно алтернатива). Тя е едно зло, от което всички трябва да се отървем възможно най-скоро и да престанем да поддържаме тази фирма, която има абсолютно антиклиентско поведение.

Ако имах поне 2 седмици повече, със сигурност щях да отделя нужното време, за направя проучване за това дали все пак някоя от алтернативите не е достатъчно приемлива и дори и това да ми струваше повече пари от простото "преместване" на нашите телефони в рамките на същия оператор, щях да го направя. Сега обаче ще трябва да приема за още известно време да работя с "любимия" оператор, който се подиграва така грозно с клиентите си. Но това ще им е за последно.

Нека войната с тази самозабравила се фирма от миналото започне сега. :-)
Категория: Бизнес
Прочетен: 10307 Коментари: 17 Гласове: 0
Първо искам да призная, че Dnes4o удари джакпота с пускането на темата за спирането на торент тракерите в България - такъв брой коментари не бях виждал по нито една друга тема.

Второ искам да кажа, че не пиша това, за да защитавам ГДБОП, а просто за да се противопоставя на немалкото лумпенизирани коментари, които прочетох в толкова успешния пост.

Всъщност кой го е еня за това колко получаваме и къде е казано, че ако нямаме достатъчно пари, за да си плащаме за филми и музика, то някой трябва непременно да ни ги дава за малко пари?! Нали не задаваме такива въпроси поради това, че пътуванията в чужбина или новите автомобили са несъобразно скъпи на фона на същите тези заплати?

Сомалийците като получават по 15 долара, какво да кажат - не пътуват в чужбина и нямат как да си изтеглят екскурзиите по мрежата, нали така? Не правят протести и да питат "защо ни искате билети при качване в самолета - ние как да си ги купим с тези заплати".

След като има закон, който е дал правото на едни хора да искат пари за всяко копие на данните, които са тяхна собственост, няма никакъв смисъл да питаме защо полицията си върши работата и им защитава правата! Просто в тях е силата, защото според закона те са прави. Да не говорим, че в тях е силата и защото в тях са и парите.

Това дали издателите на филмите и създателите на игрите и софтуера искат изобщо да продават у нас, си е лично тяхна работа. Ако направят добри цени, ще продават, ако не направят - няма да продават. Толкова просто и логично. Но никъде не е казано, че ако не продават, то трябва да имаме право да сваляме безплатно.

Това, над което наистина си струва да се мисли, е как тези права, които са дадени на онези хора, да бъдат малко ограничени, променени и изобщо как да стане така, че нещата да станат малко по-честни. Подобни промени са много дълбоки и ще станат много бавно.

Може пък именно затварянето на тракерите и спирането на "точенето" да бъде тази стъпка, която ще покаже на "онези", че от това печалбите им няма да се увеличат ни най-малко. Първо защото при неразумните им цени никой няма да почне да купува, понеже няма откъде да точи. Така техните местни протежета няма да почнат да печелят и ще видят, че никой не ги лишава от имагинерните им печалби.

Никой няма да започне да купува и от обида, че са му отнели "безплатния обяд". И няма да купува много дълго дори и ако няма вече какво да сваля.

В спирането на точенето няма нищо толкова страшно. В края на краищата, живеем във век на такова информационно преяждане, че малко информационна диета няма да ни дойде никак зле. За по 20 лева имаме по 80 канала телевизия, на сателита ни чакат още стотици, радиата само в София са над 30 и каквото и да ти се прислуша, с едно минаване през станциите ще го намериш.

За софтуера пък какво - редно ли е едни да го плащат и ползват, а други да го ползват без да плащат? Не е ли това нечестно предимство за вторите? Къде е казано, че тези, които не са платили, трябва да имат правото дори да се научат да използват това, за което не са дали пари? За някои може би ще бъде от полза за всички, други само ще си губят времето и дори няма да уважават това, което имат.

Хайде, пак ще пиша някога... А сега - можете вече да ме изядете ;-) Предупреждавам само, че за правописни грешки не спестявам коментари, а за използване на латиница за писане на български просто изтривам коментарите, освен ако не казват нещо особено важно и умно.
Категория: Политика
Прочетен: 7356 Коментари: 24 Гласове: 0
Последна промяна: 22.03.2007 08:07
Тази вечер беше официалната премиера на разтърсващия филм на Ал Гор, посветен на проблема с промените в климата, предизвикани от човешката дейност - "Неудобната истина". С този филм се закри официалната програма на поредния София филм фест.

За "Неудобната истина" ще кажа само това, че филмът е великолепен и трябва да бъде гледан - сериозен, убедителен, подробен и неочаквано увлекателен. Но сега няма да пиша за това - просто съветвам всеки да го види и ще се убеди сам. Ще пиша за ужасния начин, по който беше представен той в храма на културата - най-голямата зала на НДК.

За съжаление не съм присъствал на нито един от останалите филми, прожектирани в Зала 1 на НДК  на този филм фест, за да мога да кажа със сигурност, че цялото техническо ниво е било толкова трагично, но това, което видях, надминаваше всичките ми разбирания колко ужасно качество можем да видим в тази легендарна зала през 2007 година, 20 години след първата Световна кинопанорама, която узакони статута й като "най-хубавото кино в България".

Фестивалът, за който тогава се редяхме по цели нощи на опашки за билети, днес също не може да се оплаче от проблеми в селекцията на филмите, но определено има сериозни технически проблеми, за които предполагам, че вината е изцяло на НДК.

Какво видях тази вечер от едно от най-добрите и централни места в залата:

- Звукът идваше на практика само от едно централно озвучително тяло, което не възпроизвеждаше никакви баси и съвсем малко високи честоти, и дори и в предната централна част на залата се чуваше зле. Сякаш НДК не бяха разрешили на организаторите да им използват озвучителната система (или пък тя се е скапала драстично), а последните се бяха принудили да импровизират с нещо неподходящо в последния момент. Не ми се иска да мисля, че може това да е самата озвучителна система на залата днес, но със сигурност преди не беше такава!

- Отпред бяха опнали някакъв нов екран в най-предната част на сцената, който нямаше добра отразителна способност и съответно картината беше тъмна и неконтрастна. Ужасно усещане.

- Може би пак заради този толкова изнесен напред екран, изображението заемаше не повече от 60-65% от цялата му площ (в централната горна част), а останалото не се използваше. На всичко отгоре изображението нямаше остри контури в краищата си, а плавно преливаше в тъмнина.

- За капак в залата беше хладно, а с напредването на филма си стана направо студено, въпреки горещата тема за глобалното затопляне :-)

Дотук с качеството на МЯСТОТО, където се излъчва този велик филм.

Какво представляваше пък копието на филма, което гледахме?

Качеството му беше доста лошо - недостатъчно фокус (когато субтитрите са на фокус) и нещо, което не бях виждал, освен на някой много стар и издраскан филм от архива на Националната филмотека :-) - цялото изображение (само че без субтитрите) подскачаше по малко нагоре-надолу почти през целия филм. Подчертавам, тук не става дума за проблем на прожекционната машина, защото субтитрите си стояха стабилни на едно и също място, а останалото изображение беше нестабилно и се местеше спрямо тях. Не мога да си представя какъв гаф на копирането гледахме, но ако не беше цялата официалност на събитието, бих си казал, че някак си ни е попаднало пиратско копие :-) Понеже знам, че не е възможно, остава да е някое "взето с голяма отстъпка", тъй като е било технически брак.

Гарантирам, че не става дума за проблем на самия филм (ако някой си каже "ми то това е документален филм - сигурно такова си му е качеството"), защото преди месец ми беше попаднало негово пиратско копие на DVD, където всичко е перфектно - и стабилност на картината, и цветове, и звук. Филмът е направен с много пари и съвсем не случайно взе два Оскара.

Прибавете многобройни и сериозни грешки в превода (а субтитрите бяха в странен и не особено удобен за четене кондензиран шрифт) и разочарованието става пълно. За сравнение, преводът на пиратското DVD беше пълен с правописни грешки, но поне нямаше почти никакви смислови, които тук изобилстваха.

Докога ще продължаваме да правим неща по метода "хубава работа, ама българска"? Техническият провал беше резултат от съвместни усилия на НДК и на разпространителите на филма! И въпреки че не вярвам да му се обърне много внимание, беше много видим и много силен.
Категория: Изкуство
Прочетен: 8513 Коментари: 25 Гласове: 0
Последна промяна: 12.03.2007 07:39
Пак Български пощи ми застанаха пред погледа. Предишната история, ако погледнете назад в блога ми, показваше как НЕ ИСКАХА да печелят от доставката на 3000 писма, та си търсеха някакво оправдание в начина на адресирането ми, за да откажат поръчката. Както се оказа, адресирането ни беше идеално и след 2 дена спорове и проби (включително и лек натиск от по-високо вътре в тяхната структура) кандисаха.

Днес обаче разбрах защо не държат на приходите от основната си дейност - доставка на писма и пощенски пратки - ами те просто са решили да печелят от нещо съвсем различно и изискващо много по-малко труд. Сещате ли се? Не можете да се сетите, ще ви помогна... От продажба на информацията за пощенските кодове. Кодовете, които им помагат на самите тях да си вършат работата по-лесно.

Е добре, докато ми продаваха книжките с пощенските кодове, горе-долу го разбирах. Значи там има хартия, има печат, има и предпечат дори ;-) Въпреки че за самите Български пощи информацията в тези книжки е най-добре да е колкото се може по-разпространена, по-популярна и по-вярна, все пак аз ги разбирам, че имат право да поискат някакви парички, защото и сами са похарчили нещо, за да напечатат книжките.

Но това, което чета на страницата - че искат стотици левове, за да ти предоставят една табличка, с чиято помощ да ти е по-лесно да им бъдеш клиент - това ми надминава всякакви разбирания за неадекватност. Утре някой ще почне да иска пари и за рекламните си материали! И ще ни накарат и да си купуваме бюлетините пред избирателните секции.

P.S. Сетих се и за още една подобна практика, но вече не помня на кого беше - но някой друг монополист беше сложил на последния ред на фактурите си "такса за издаване на фактура" и това струваше примерно левче.

Ако се сещате и за други изцепки, ще се радвам да ми ги споделите тук...

А пък аз имам още няколко предложения за подобни практики.

1. Рибите трябва да си заплащат кукичката, с която ги ловят, както и червейчето върху нея.
2. Крайно време е да се спре порочната практика мишките да ядат безплатно сирене в капаните!
3. На военните трябва да се прави наред със застраховката живот и застраховка "боеприпаси", от която ще се покриват разходите за куршуми на врага, когато някой бъде убит.
Категория: Политика
Прочетен: 4032 Коментари: 6 Гласове: 0
Последна промяна: 10.12.2008 12:38
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2150917
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2007  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031