Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Приемането ни в ЕС не ни направи европейци - трябва сами да решим да станем...
Автор: thomas Категория: Лични дневници
Прочетен: 2167596 Постинги: 141 Коментари: 3067
Постинги в блога от 29.03.2007 г.
В предишен мой пост със заглавие "Наглостта им не знае граници" говорех за Български пощи, които продават скъпо информацията за собствените си пощенски кодове, които са нужни единствено на самите тях.

Поправям се. Това не е никаква наглост. Не и след като онзи ден ми се случи с БТК това, за което ще ви разкажа сега...

Фирмата ни си сменя офиса в края на тази седмица. Местим се от Дървеница (зона на "седмицата", т.е. в района на централата, телефоните в която започват с цифрата седем) в Лозенец (който се пада в зоната на "шестицата").

Трудно ми беше да приема, че през 2007 година запазването на номерата в рамките на града дори и да не е така невъзможно като през 1980, то със сигурност е не по-малко неизгодно от когато и да било. Ако искахме да се възползваме от удоволствието да си запазим петте телефонни номера, това би ни струвало по 155 лева на телефон за всеки месец за "използване на съединителна линия". Т.е. излиза, че тези уж модерни хора все още не са измислили как да си прехвърлят номера между централите без да ни дерат за това. А от 2009 година трябва да го правят напълно безплатно.

Но това да беше всичко...

Още преди месец се примирих с невъзможността да се изпълни това ми желание и заедно с нашия корпоративен отговорник от БТК  и с помощта на неговите "вещи" съвети подготвихме нужните документи за закриване на старите постове и откриване на нови. Оказа се дори (единственото положително нещо в цялата история), че "само" срещу цената на абонамента за една година приемат да оставят автоматично съобщение на двете ни най-популярни линии в продължение на тази една година, така че клиентите, които не сме успели да предупредим дотогава, ще чуват новите ни номера, когато ни позвънят на старите.

Дотук добре, както казал падащия от двадесетия етаж, когато минавал покрай десетия.

Дойде 26 март - точно седмица преди 2 април (понеделник), датата на която трябваше да се открият новите ни постове, след като на 30 март (петък) са ни закрили старите. Сутринта нашият отговорник ми се обади, за да ми каже, че има малък проблем: щели да имат профилактика от 30 март до 5 април и не можели да ни открият новите постове в този период, нито пък да закрият старите. Можели или преди 30 март, или след 5 април. Извинява се, че не бил съобразил да ни го каже по-рано.

Разбира се, казах, че няма никакъв проблем да ни открият новите постове на 29 март, след като не могат на вече обещаната дата. Разбира се, нямали нищо против, но точно тук проявиха своята невероятна наглост:

- Да, но в този случай ще трябва да платите и по една абонаментна такса за петте телефона за месец март, защото те ще са ви активни още през месец март.

Не ми се разказва как точно протече разговора нататък, защото сигурно ще ми го цензурират. :-) Но недвусмислено стана ясно, че не става дума за добро или лошо желание на нашия отговорник (не че у него видях добро желание), а очевидно за официлна фирмена политика на изнудване и безмислостно обиране на клиентите при всяка възможност.

Да искаш от клиента пари за това, че поради собствената си неспособност да изпълниш поетия към клиента ангажимент в точната дата, ще свършиш работата в предишния работен ден.

Когато си откривам телефони при МТел в произволен ден от месеца, ми се начислява само такава част от месечната такса, каквато реално съм ползвал. При БТК ми се начислява цялата такса дори и ако съм ползвал телефона си само един ден, дори и ако всъщност не съм го ползвал, а те са го направили в този ден ПОРАДИ СОБСТВЕНАТА СИ НЕСПОСОБНОСТ да го направят в деня, за който ВЕЧЕ СА МИ ОБЕЩАЛИ.

Да не говорим за това на какво основание абонаментните такси на БТК вече са по-високи от тези на мобилните оператори, като при това мобилните предлагат и сериозни количества включени минути в по-ниските си такси.

След половин ден късане на нерви, сред които чух реплики от типа на "ама вие за 90 лева ли сте" и "ако искахте да спестите и повече от 90 лева, щяхте да ми позволите да ви предложа услуга, в която има не само фиксирана телефония, но и мобилна, и интернет" и след като включих в играта съществено количество напълно сериозни заплахи с медии, адвокати, комисии за защита на потребителите и съд, успях да "пробия" до началника на нашия отговорник, който за минути успя да намери леко по-прилично, макар и доста дървено решение, наречено "преместване на телефонен пост", при което поне няма да ни одерат с тези излишни такси, и дори ще ни струва с по една такса на пост по-малко от нормалното откриване на нови постове. Все пак си остава неудобството, че операцията ще се извърши на 29 март вместо на 2 април, поради което почти 2 дни фирмата ни ще бъде на стария си адрес, но без телефони.

Смятам, че БТК заслужава да бъде атакувана от всички нас за лошото си отношение, за злоупотреба с фактически монополното си положение (така наречените алтернативни фиксирани оператори още изобщо не са смислена конкуренция и съответно алтернатива). Тя е едно зло, от което всички трябва да се отървем възможно най-скоро и да престанем да поддържаме тази фирма, която има абсолютно антиклиентско поведение.

Ако имах поне 2 седмици повече, със сигурност щях да отделя нужното време, за направя проучване за това дали все пак някоя от алтернативите не е достатъчно приемлива и дори и това да ми струваше повече пари от простото "преместване" на нашите телефони в рамките на същия оператор, щях да го направя. Сега обаче ще трябва да приема за още известно време да работя с "любимия" оператор, който се подиграва така грозно с клиентите си. Но това ще им е за последно.

Нека войната с тази самозабравила се фирма от миналото започне сега. :-)
Категория: Бизнес
Прочетен: 10366 Коментари: 17 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2167596
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2007  >>
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031