Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2007 07:17 - Наглостта на БТК
Автор: thomas Категория: Бизнес   
Прочетен: 10326 Коментари: 17 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В предишен мой пост със заглавие "Наглостта им не знае граници" говорех за Български пощи, които продават скъпо информацията за собствените си пощенски кодове, които са нужни единствено на самите тях.

Поправям се. Това не е никаква наглост. Не и след като онзи ден ми се случи с БТК това, за което ще ви разкажа сега...

Фирмата ни си сменя офиса в края на тази седмица. Местим се от Дървеница (зона на "седмицата", т.е. в района на централата, телефоните в която започват с цифрата седем) в Лозенец (който се пада в зоната на "шестицата").

Трудно ми беше да приема, че през 2007 година запазването на номерата в рамките на града дори и да не е така невъзможно като през 1980, то със сигурност е не по-малко неизгодно от когато и да било. Ако искахме да се възползваме от удоволствието да си запазим петте телефонни номера, това би ни струвало по 155 лева на телефон за всеки месец за "използване на съединителна линия". Т.е. излиза, че тези уж модерни хора все още не са измислили как да си прехвърлят номера между централите без да ни дерат за това. А от 2009 година трябва да го правят напълно безплатно.

Но това да беше всичко...

Още преди месец се примирих с невъзможността да се изпълни това ми желание и заедно с нашия корпоративен отговорник от БТК  и с помощта на неговите "вещи" съвети подготвихме нужните документи за закриване на старите постове и откриване на нови. Оказа се дори (единственото положително нещо в цялата история), че "само" срещу цената на абонамента за една година приемат да оставят автоматично съобщение на двете ни най-популярни линии в продължение на тази една година, така че клиентите, които не сме успели да предупредим дотогава, ще чуват новите ни номера, когато ни позвънят на старите.

Дотук добре, както казал падащия от двадесетия етаж, когато минавал покрай десетия.

Дойде 26 март - точно седмица преди 2 април (понеделник), датата на която трябваше да се открият новите ни постове, след като на 30 март (петък) са ни закрили старите. Сутринта нашият отговорник ми се обади, за да ми каже, че има малък проблем: щели да имат профилактика от 30 март до 5 април и не можели да ни открият новите постове в този период, нито пък да закрият старите. Можели или преди 30 март, или след 5 април. Извинява се, че не бил съобразил да ни го каже по-рано.

Разбира се, казах, че няма никакъв проблем да ни открият новите постове на 29 март, след като не могат на вече обещаната дата. Разбира се, нямали нищо против, но точно тук проявиха своята невероятна наглост:

- Да, но в този случай ще трябва да платите и по една абонаментна такса за петте телефона за месец март, защото те ще са ви активни още през месец март.

Не ми се разказва как точно протече разговора нататък, защото сигурно ще ми го цензурират. :-) Но недвусмислено стана ясно, че не става дума за добро или лошо желание на нашия отговорник (не че у него видях добро желание), а очевидно за официлна фирмена политика на изнудване и безмислостно обиране на клиентите при всяка възможност.

Да искаш от клиента пари за това, че поради собствената си неспособност да изпълниш поетия към клиента ангажимент в точната дата, ще свършиш работата в предишния работен ден.

Когато си откривам телефони при МТел в произволен ден от месеца, ми се начислява само такава част от месечната такса, каквато реално съм ползвал. При БТК ми се начислява цялата такса дори и ако съм ползвал телефона си само един ден, дори и ако всъщност не съм го ползвал, а те са го направили в този ден ПОРАДИ СОБСТВЕНАТА СИ НЕСПОСОБНОСТ да го направят в деня, за който ВЕЧЕ СА МИ ОБЕЩАЛИ.

Да не говорим за това на какво основание абонаментните такси на БТК вече са по-високи от тези на мобилните оператори, като при това мобилните предлагат и сериозни количества включени минути в по-ниските си такси.

След половин ден късане на нерви, сред които чух реплики от типа на "ама вие за 90 лева ли сте" и "ако искахте да спестите и повече от 90 лева, щяхте да ми позволите да ви предложа услуга, в която има не само фиксирана телефония, но и мобилна, и интернет" и след като включих в играта съществено количество напълно сериозни заплахи с медии, адвокати, комисии за защита на потребителите и съд, успях да "пробия" до началника на нашия отговорник, който за минути успя да намери леко по-прилично, макар и доста дървено решение, наречено "преместване на телефонен пост", при което поне няма да ни одерат с тези излишни такси, и дори ще ни струва с по една такса на пост по-малко от нормалното откриване на нови постове. Все пак си остава неудобството, че операцията ще се извърши на 29 март вместо на 2 април, поради което почти 2 дни фирмата ни ще бъде на стария си адрес, но без телефони.

Смятам, че БТК заслужава да бъде атакувана от всички нас за лошото си отношение, за злоупотреба с фактически монополното си положение (така наречените алтернативни фиксирани оператори още изобщо не са смислена конкуренция и съответно алтернатива). Тя е едно зло, от което всички трябва да се отървем възможно най-скоро и да престанем да поддържаме тази фирма, която има абсолютно антиклиентско поведение.

Ако имах поне 2 седмици повече, със сигурност щях да отделя нужното време, за направя проучване за това дали все пак някоя от алтернативите не е достатъчно приемлива и дори и това да ми струваше повече пари от простото "преместване" на нашите телефони в рамките на същия оператор, щях да го направя. Сега обаче ще трябва да приема за още известно време да работя с "любимия" оператор, който се подиграва така грозно с клиентите си. Но това ще им е за последно.

Нека войната с тази самозабравила се фирма от миналото започне сега. :-)


Тагове:   БТК,   наглостта,


Гласувай:
0



1. lemonpie - Томас,
29.03.2007 07:31
аз отдавна казах, че в БТК има нещо гнило, макар и да беше в по-друг аспект.
Алтернатива на фиксираната телефония винаги има - Орбител например. Само че в случая е малко късно за вас. Иначе срещу БТК отдавна има обявена негласна война от страна на потребителите. Но лошото е, че и БТК е обявила война на потребителите. Защото всъщност има толкова много, че и да загуби няколко, изобщо няма да усети. Поне не в момента. Много интересно кой ще излезе победител на финала.
цитирай
2. thomas - За алтернативите...
29.03.2007 08:12
Точно Орбител може и да е алтернатива, но за някой, който води голям процент междуградски и най-добре международни разговори. Ако се водят предимно градски разговори, както е при нас, това е една много неизгодна алтернатива. Или ако го кажа в стилистиката на тяхната реклама, БеТака иска по 11 стотинки начална такса на разговор, след което по 1.5 стотинки на минута, а при Орбител имаме пак 11 стотинки начална такса, но по 4 стотинки на минута. Т.е. цената на минута е близо 3 пъти по-лоша. Съзнавам, че за това е виновна отново БТК, защото вероятно тя им извива ръцете самите те да плащат, когато имат разговори към нея, но фактът е факт - ще се плаща повече. Освен това трябва да се инвестира и в устройства, да се задели част от капацитета на оптичната ни интернет връзка и още доста неудобства.

Що се отнася до войната на потребителите срещу БТК, мнозина не осъзнават, че от нея могат само да спечелят. Ако всеки си направи анализ на това колко плаща на БТК за домашния си телефон, съм сигурен, че за половината от нас (които не говорят безумно много часове на месец) ще е по-изгодно да си ги спрат напълно. Лично аз го направих, но едва при преместването си в нов апартамент: просто не си взех домашен телефон и с GSM-а ми разходите ми са доста по-ниски, тъй като не плащам още една абонаментна такса. Досега имах разходи от типа на 20 лева месечно, от които сигурно 15 са месечната такса. За тези 20 лева от мобилния мога да говоря средно 100-200 минути, и то без да броим, че с повечето хора, с които говоря, разговорите ми са практически безплатни, понеже сме в голяма група с огромно количество безплатни минути и на символична цена, дори ако ги надхвърлим. Така че в личен план вече съм направил своя принос в това да лиша БТК от малко пари.

Засега в офиса обаче не мога да си позволя да останем съвсем без нормални фиксирани телефони. Но с нетърпение ще търся смислени алтернативни решения и когато те "узреят" достатъчно, с радост ще се прехвърля към тях и ще лиша БТК от много повече :-)
цитирай
3. анонимен - Отдавна се отказах от БТК
29.03.2007 08:45
поради аналогични проблеми.Реших, че е по добре да не правя нищо отколкото да търпя гнусния им диктат.
След това се огледах и се оказа, че отвсякъде съм обграден от монополи.
Хайде някой, да ми каже в коя област нашата държава не ни е гарантирала монопол.
Даже в търговията на дребно успешно настаняват свърх големи.
Малкото ниши свободни от монополи ни предлагат мега конкуренция и 80-90 % гарантиран фалит. Който обаче не е уреден в България нормално, та хората се влачат с години и няма измъкване.
цитирай
4. eukinti - и аз така...
29.03.2007 09:40
Не ползвам БТК, поискаха ми 150 лв. за да ми открият пост вкъщи?!?!?! Имам два мобилни телефона - Мтел и Глобул и общо на месец говоря по 10-15 часа за общо за 30 лв.!!!! Ще направя линк от блога ми към Вашия... и аз се занимавам с наглостта на кой ли не и ще ми е кеф да следя написаното тук
цитирай
5. thomas - Важното е мълвата да се разнася ;-)
29.03.2007 09:53
Наистина рядко се замисляме за ненужните си вещи. А домашният телефон в днешната епоха на такова дълбоко навлизане на мобилните е вече наистина отживелица. И не бих имал нищо против нея, ако беше поне по-изгодна от тях.

Но за съжаление тя е изпълнена с наследени несъвършенства, комбинирани с нови. Взела е всичко най-лошо от двете епохи: арогантността на монополиста от времето, когато за телефонен пост можеше да се чака по 10-15 години, и търговските апетити на днешните модерни оператори, които се чудят как все пак да ти дръпнат повече парички, за да изплатят колосалните си инвестиции и да покрият разходите за високите си заплати, реклама, спонсорства и пак да имат висока печалба.
цитирай
6. анонимен - монополиста днес
29.03.2007 10:01
таксуват по 0.5 лв, ако се обадиш на някой от телефоните им за услуга: 180, 144, 130 и т.н.,а месечните такси нагоре.Мислех, че тези телефони са безплатни, но наскоро разбрах че не е така
цитирай
7. gery - БТК, КЗК и алтернативи
29.03.2007 10:29
Thomas, нашия офис трябваше да се премести в начлото на март или по-точно на 3 март на ново място и минах точно през същите проблеми с поставянето на нови постове (защото минахме от обикновени постове на ISDN), НИКАКВА възможност да се запават номера, пресмятане и стравняване на условията на БТК и Орбител и т.н. Стигнах до точно същия извод за ценвите им условия както ти ( за мое съжаление), но междувременно от Орбител се стараха изключително да ме ухажват и обгрижват, което беше пълна противоположност на поведението на служителите на БТК. За съжаление казвам, защото при изключителен непрофесионализъм и пълна липса на информация на акаунт мениджъра за това как точно вървят работите и в какви срокове се вместаме, закъсняхме с 2 седмици, през което време 50 човека служители, 2 фирми за преместване, 2 наемодатели - стария и новия и сумати други нещстани хора, ангажирани с нашето преместване стояхме в пълен шах.
В постоянната си неконтролируема дезинформираност успяха да докарат 4 фирми да се караме за неща, които са пряко задължение на БТК. Както и да е, нали сме добри и умни - решихме проблема без и ВЪПРЕКИ бтк-то.
Ето и преките ми изводи от цялата работа, които се надявам много да помогнат на някои друг, които има намерение или няма избор да се разправя с тях:
1. на практика не съществува информационен поток между отделите в БТК - продажбите, акаунт мениджърите, техническа служба, проектанти, подизпълнители (които "опъват" кабелите) нямат никаква информация кой какво прави и в какви срокове по ЕДИН И СЪЩИ проект. Това води до изключително забавяне на готовността на постовете, до начин на комуникация, която на никой не прави чест да води (особено изкавания от страна на жена! Колкото и да ми беше неприятно в един момент ми свършиха нормалните методи и приличните думички)
2. Акаунт мениджърите имате само една функция - да не можеш да си вършиш нормално работата, като спират всякаква комуникация между клиента и някой компетентен от бтк-то, ако изобщо има такъв, разбира се.
3. около 2 месеца и половина бяха необходими за откриването на 3 ISDN линии! Моля, мили читатели, имайте го предвид, ако ви потрябват и не се връзвайте на проказки "ще стане, няма проблем".
4. Техническа служба бяха получили задание за нови кабели 2 седмици след проверката на място от незнам си кой техник!
5. на първата проверка служител на бтк-то предожиха на хазяите да си дадат 3 телефони линии от техните, за да сложат на тях нашите ISDN!!?? Че било задължение на наемодателя да осигури телефони в сградата??!! Това звучи потресаващо от техническа, морална и логична гледна точка. А и поставя мен и хазяите в доста сконфузно положение един срещу друг!
6. Отидох да подам оплакване и това, което ми бе обяснено е, че не съм едиствена, нищо няма да стане и по принцит те така работели.
7. искам да сменя акаунт мениджъра си - вече 3 седмици безуспешно, защото най-вероято и този,който ще дойде на негово мяасто, ще е същия.
За война ли става дума – ДА, вклучвам се – КЗК, Медии, каквото потрябва. Лошото е, че войната е обречена преди да сме я започнали. Но си струва да обясня на всички що за обслужване и култура има в родното ни бтк.
цитирай
8. happybusiness - Ало ВиК ли е? Не, тук е БТК! И на вас да ви .....
29.03.2007 12:48
Не се коси,друже! Няма мърдане! Просто някой трябва да каже на отговорните хорица в БеТеКа-то, че Тодор Живков освен, че вече не е на власт, то вече дори и не е между живите и сме добавили едно І след ХХ когато отбелязваме вековете. И да се косиш, и да се обаждаш, и жалби да пишеш най-много да получиш безплатно боядисване на косата в по- сребристи нюанси. Малоумие е ИЗОБЩО да има месечна такса- та това си е като зъбния данък в началото на турското робство, когато българското население трябвало да плаща на турците дето си изтривали зъбите докато са яли българското агне! Не ми се струва в т.нар. пазарна икономика да си плащам, за да бъда нечий клиент. Ами те и Метро и Била могат да почнат да събират такса за да им станеш клиент. Да, ама няма как да стане, щото има и Кауфланд и Пикадили и Не Знам Кой си Още.
А за сега има едно БТК и твоят "Акаунт мениджър" е негов пророк. Мечтая си и аз за моя бизнес държавата да ми подари N-милиона роби за 4-5 години срещу обещанието, че ще направя ивестиции. Мечтая си и мойте Акаунт мениджъри да защитават само моите интереси, а тези на клиентите да се обслужват с простичкото "Извинявам се ама не става вашата и си таковайте таковата!" и клиентите ми пак да са ми клиенти. Мечтая си някой да вземе да осъди БТК за монопол ама няма ка да стане.
Така че не се коси, друже! Ей тя 2007 се преполови. Година и половина все ще я изкараме с БТК-то. Сама като трябва да си платиш данъците пресметни пропуснатите ползи от безумната политика на БТК и вместо да дадеш парите на държавата, ги дай на няой печен адвокат (може и да не е български, щото нали сме EU) за да ти ги върне двойно и тройно.
цитирай
9. thomas - Аз пък мисля, че войната не е загубена...
29.03.2007 14:20
Даже нещо повече - те вече за загубили доста от битките в нея. През 1995 година бяха оценени на над 4 милиарда марки, днес не струват и 20% от това. Тогава имаха над 3 милиона абонати, днес МТел има два пъти повече от тях, а за техните не са пуснали и един билборд, с който да се похвалят, че са се увеличили :-) И няма и да се увеличат. Колкото повече хора си направят сметката, която си направих аз, колкото повече хора установят, че мобилния телефон им е напълно достатъчен, дори и да няма алтернативни доставчици на фиксирана телефония, толкова по-малко ще стават абонатите на БТК.

А пък при мен одисеята продължава. След като дойдоха днес, за да ни пуснат новите телефони (небрежни и самоуверени, че имат 3 минути работа), установиха, че от 5-те линии на две има напрежение, но няма сигнал, а на другите 3 няма и напрежение. Та сега тръгват "по жицата" да видят кой и къде им я е смачкал, че тези позиции са дали фира. Не ми е никак смешно, но какво да се прави - кабелна повреда. Само че дали пък не можеха да проверят за нея, когато приеха задачата преди месец? Когато трябваше да проверят дали има "техническа възможност"?
цитирай
10. indreal - И ние почти се отървахме
30.03.2007 13:42
И нашата фирма от 70 души почти се отърва от БТК. Почти, защото вече имаме само 2 линии, предоставени от монополиста. Всичко останало се поддържа от една от свежите алтернативи - Орбител. Най-малко заради наглостта на монополиста дай боже в най-скоро време потребителите на алтернативните доставчици на телефония да нарастнат лавинообразно. Мастодонтът със сигурност ще се усети, че нещо не е наред едва когато поне половината от сегашните му клиенти се откажат от услугите му. Може би едва тогава нещата за останалата половина ще се оправят, но съдейки по досегашната му мудност, нищо чудно още дълго да се чуди какво става и защо, докато не бъде изравнен, че и задминат от някоя нова звезда на телекомуникационния небосклон.
цитирай
11. thomas - Минутки за реклама?
06.04.2007 09:51
Реклама на фирма за криптиране на разговори? Хайде не в тази тема, а? Не виждам връзката. Пък и рекламата е платена ;-)
цитирай
12. анонимен - да,добре
19.07.2007 20:09
Е добре де,и аз имам същият проблем,и да го изпиша все тая,надали някой от БТК ще го прочете и ще се трогне.По важно е да разберем какво може да се направи,ако въобще може....Разглеждам договора и нямам правна култура..Но ако някой има и вижда нещо там за което може човек да се закачи,нека каже(правя месец от както съм платил последната фактура,и съм подал молбата за преместване със запазване на номера),което ми струва и по-скъпо съответно...
цитирай
13. анонимен - неможеш да разчиташ на чужда съвест
24.07.2007 10:43
камо ли пък на тази на някой служител на БТК. То това е един динозавър, покрай който трябва да оцелееш сам. така цхе ти стискаме палци и те подкрепяме морално :))

gery

p.s. жсе пак кажи дали с нещо може да ти момогна - поне със съвет. ние сменихме акаунт менуджъра (но не и на документи, защото процедурата им била тежка!) Новата мацка се справя доста по-добре, но това определено не се хора, които се "грижат" за клиента. По скоро са тези, които ще те спрат да не ги душиш по ред всичките.
цитирай
14. анонимен - съжалявам за грешките в текста:)
24.07.2007 10:44
на ръка пиша без грешка :) вярно!
gery
цитирай
15. анонимен - Ползвайъте VOIP - по-евтино от БТК, ...
07.08.2009 14:44
Ползвайъте VOIP - по-евтино от БТК, по-сигурно. Теглете им една на тия гадни монополисти, които 5 пари не дават за клеинтите си. Даже мобилните са по-евтини от тяхните безобразни услуги. А интернета на бтк е най-гадното нещо, което съм виждал.
цитирай
16. анонимен - отказвайте се от бтк и това е решението
16.12.2009 19:04
един бегъл анализ на фирмената политика на бтк и на договорите които предлагат на своите клиенти показва че управлението на компанията е поверено в ръцете на абсолютни нагли и самозабравили се нещастници които си нямат и най-бегла представа какво трябва да направи мениджърът за да стабилизира и укрепи компанията си.Наивните и малоумни рекламни кампании,наглото и безочливо отношение към клиентите им и изнудването им при всяка възможност говорят за пълна липса на професионализъм в мениджърския екип управляващ компанията.Затова мисля че бтк бавно и дълго ще загива - не подари някаква особенна причина просто е много голяма и трябва време подобно на титаник за да потъне.
цитирай
17. анонимен - За БТК (Виваком) може да се каже само едно - ИЗМАМНИЦИ !
07.06.2010 11:50
За БТК (Виваком) може да се каже само едно - ИЗМАМНИЦИ !
Никога не ползвайте услугите им. Ако се налага, четете какво подписвате и не се доверявайте на това, което ви казват служителите. Те са инструктирани целенасочено да мамят клиентите си.
Ако пък решите да прекратите договор с тях, стават изключително изобретателни и нагли !


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2156135
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031