Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2007 08:40 - Безобразният топлофикационен рекет
Автор: thomas Категория: Бизнес   
Прочетен: 3062 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 04.08.2007 10:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Както знаем от Ленин,

електрификация + съветска власт = комунизъм

Сега ще опитам да ви докажа, че има и още една, не по-малко интересна формула:

топлофикация + българска власт = безобразие

Изглежда, че според Топлофикация не хората, а апартаментите са техни абонати. Затова и когато си купиш апартамент от някого, ти наследяваш не само хлебарките и дефектите в мазилката, но и неговите сметки за парно.

За да се избегнели изненадите, от отоплителния монополист съветват преди да се правят сделките с имоти, да се искат от старите собственици доказателства, че са си платили всички сметки. Иначе задълженията автоматично се прехвърлят на новия собственик на имота.

Дори не е и толкова просто. Ако сделката се сключва преди пристигането на годишните изравнителни сметки, то непременно в договора за продажба трябвало да се добави точка, която изяснява кой отговаря за тяхното плащане.

Все съм си мислел, че страните по един договор могат да бъдат само хора, представляващи себе си или евентуално фирми, но никога не ми е хрумвало, че едно задължение по договор може да принадлежи на имот. Не се сещам как можеш да накараш един апартамент да ти плати каквато и да е сметка. Дори не се сещам как можеш да задължиш някой, който не е сключил договор с теб, да ти плати задължения на някой друг. Разбира се, не се сещам как можеш да го направиш законно.

С извиване на ръце и държавно-подкрепен рекет явно всичко е напълно възможно. Особено ако приемаш всичко, което ти кажат. Защото преди 6 години имах подобен случай, в който се опитаха да ми поискат няколко хиляди лева сметка за парно, която им дължаха предишните наематели на един наш обект.

Разбира се, след като разбраха, че няма как да ги получат нито от нас, нито от собствениците на обекта, както и че е по-добре да продължим да им плащаме ние оттук нататък, отколкото да имат един абонат по-малко (защото и да се чувстват монополисти, отоплителите имат алтернативи, за разлика примерно от доставчиците на електроенергия), от Топлофикация подписаха новия договор с нас и забравиха за претенциите си по договора с тези преди нас.

Но явно това не пречи да продължават да опитват да рекетират всеки, пък все някой ще поддаде и ще плати, за да го оставят на мира. А може да са получили и допълнителна подкрепа от държавата и вече наистина да е законно да се искат пари от хора, с които не си имал каквито и да е договорни взаимоотношения?!



Гласувай:
0
0



1. gezatop - Разбира се, че са получили допъл...
04.08.2007 08:53
Разбира се, че са получили допълнителна подкрепа от държавата.Могат да си извадят изпълнителен лист с извлечение от сметка, да те ограбят и да те оставят да доказваш нищожността на вземането и пропуснатите ползи.
цитирай
2. ridiculous - Искам да предложа
04.08.2007 09:39
частен случай на формулата ти:

Топлофикация + българска власт = първоначално нагушване на капитали (за някои другари)
цитирай
3. thomas - Става и така
04.08.2007 09:42
Но не това е причината за търсенето на отговорност от грешния човек. По-скоро оттам се опитват да напълнят опосканата с цел нагушване каса :-)
цитирай
4. svoboda64 - Този път си право в целта:))
04.08.2007 15:58
Поздрави за формулата: кратка, ясна и саморазбираща се!
:)))))))
цитирай
5. viovioi - *
04.08.2007 16:27
Наистина е безобразие.Днес по бтв пък казаха, че в Пловдив топломери са отчитали...отопление...по 5-10 еденици през месец юли когато температурите бяха 40с.От топлофикация Пловдив някакъв началник каза,че има проблем с уредите за отчитане особено когато t са над 30с.Е ,протестираха хора как да вярват, че зимата въпросните дефектни топломери отчитат коректно.Наистина са безобразни.И като захапат някой човечец, отърваване няма.Ще му вземат телевизора, колата абе къщата ще му вземат.Е това е голямата болка на хората дето яко амат във властта.Собственноста на българина.И там се целят здраво, особено последните 5-6 години.С данъци и тн.
цитирай
6. thomas - @viovioi
05.08.2007 07:45
Аз не считам,че фирми като Топлофикация не трябва да имат механизъм, по който лесно да си съберат вземанията от некоректните платци. Не за друго, ами защото ако не го направят, знам кой ще трябва да им плати за тези несъбрани вземания - останалите абонати.

По принцип считам, че който ползва една услуга, трябва да плаща - нещо, което много българи не споделят. Най-често съм го чувал за градския транспорт - "как да плащам, като е толкова нередовен (или мръсен, претъпкан и т.н.), но пък наскоро го чух и от Столипиново в директно предаване, и то от устата на Цветелин Кънчев, който обясняваше защо ромите не си плащат тока - "е как да го плащат - ама той изобщо не качествен и дори не е 220 волта".

Въпросът е само да не се прехвърлят проблемите от болната на здравата глава. Когато един абонат на Топлофикация ползва парно, в договорни отношения с фирмата се намира той, а не неговият апартамент. Когато апартаментът си смени собственика, в договорни отношения като некоректен платец остава пак този, който е сключил договора. Само че явно на фирмата й е трудно да проследи дирите на някой, който вече си е продал имота. И за да "не е капо", тя предпочита да хване този, когото може (в случая този, на когото знае адреса, тъй като той си е купил имот с известен адрес), вместо да положи усилия и да си намери истинския длъжник.

Ужасно порочно, а явно някак си е минало и е одобрено от държавата, най-общо казано. Та чак са създали и формуляр на протокол, който да се подписва при нотариус, за да се установи кой ще дължи парите по изравнителните сметки!
цитирай
7. vlaho - Да не може един апартамент да дължи пари,
05.08.2007 09:09
това е порочно. И дано вземат мерки.
Относно топломерите, те всъщност са разпределители и да отчитат над 30-35 градуса (в жилището), но имат и памет и ако желаете фирмата за топлинно счетоводство може да провери месец по месец отчетеното показание и така за 12 месеца назад.
цитирай
8. thomas - Всъщност...
05.08.2007 11:35
Като се замисля малко, това изобщо не е първата ситуация, в която Топлофикация кара едни хора да плащат сметките на други.

Да поразсъждаваме какво изобщо представлява системата им за дялово разпределение. Всеки апартамент на всеки радиатор има топломер. Този топломер отчита доста прецизно количеството отделена топлоенергия през радиатора, за който отговаря. Логично е сумата от показанията на всичките топломери в апартамента да може да определи еднозначно сметката за този апартамент.

Да ама де да беше толкова просто. За да не е, се включва още един параметър - общо потребена топлоенергия във входа. По принцип топломерът, който измерва общото потребление, би трябвало да покаже същата стойност, която ще се получи и от сумирането на всички индивидуални топломери във входа, в който е монтиран общия топломер. Ако това не се получи, значи има някакви загуби (резултат от технически проблеми на уредите или, много по-често срещано, от кражби от недобросъвестни "абонати", които уж са си изключили радиаторите, но всъщност после са си ги свързали обратно с топлопреносната мрежа и така си "цоцат" топлина, за която никой няма да им потърси сметка).

Принципно би следвало разликата между двете показания (на общия и на индивидуалните топломери) да е проблем на доставчика, а на е клиента. Поне не мога да се сетя за друга подобна ситуация, в която подобни разлики да не са за сметка на доставчика.

Когато пазарувам стоки в Метро, аз не се интересувам особено от това дали клиентите крадат от магазина или съсипват някои от стоките вътре (примерно като зарежат замразено месо, което после им е хрумнало, че не искат, но ги мързи да се върнат до мястото, от което са го взели). Знам, че това, което имам в количката си и с което мина през касата, това ще бъде моята сметка. Няма никакъв риск после да ми се обадят от магазина и да кажат "така и така, гледаме, че през юли сте си купили 2 пакета прах за пране Ариел, общите ни продажби на Ариел за месеца по отчета на касите са 12,452 пакета, но по данни на склада за същото време излиза, че са напуснали склада 13,856 пакета, или 11.28% повече от официално продадените. Ние не знаем къде са останалите 1404 пакета, но предполагаме, че са откраднати или повредени от други клиенти на магазина. Тъй като вие сте платили за своите два пакета общо 25.90 лева, молим ви най-учтиво да дойдете и да довнесете на касата още 2.92 лева, защото иначе нашето дружество ще търпи загуби. Ако не го направите, няма повече да можете да си купувате прах за пране нито от нас, нито от нашите конкуренти, тъй като името ви ще се намира в база данни с некоректни платци".

Абсурдничко, нали? Не бихте приели такъв рекет?

Е да, но някак си при доставката на топлоенергия са ни убедили, че това е нормално. Приемаме за нормално това, че Топлофикация рекетира коректните си клиенти, за да покриват задълженията на некоректните. Приемаме за нормално, че не търси начин да си ограничи загубите чрез засилване на контрола и провеждане на разследвания. А това е толкова недопустимо, че просто нямам думи.

Всъщност, както виждате от написания коментар, имам :-)

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1600843
Постинги: 141
Коментари: 3076
Гласове: 4314
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031