Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2007 16:11 - Ресторантът е в обедна почивка
Автор: thomas Категория: Бизнес   
Прочетен: 6952 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 09.08.2007 16:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ресторантът е в обедна почивка - като малък си спомням, че бях видял на една карикатура табелка на вратата на заведение. Намирам, че днес това е много актуално за не едно и две неща в нашето ежедневие.

Горе-долу така ми звучи например работното време на кварталните каси на моя кабелен оператор Софийска кабелна компания (СКК).

Понеделник - петък: 10:00-12:30 и 15:00-18:00
Събота и неделя - почивни дни.

Дано не бъркам с половин час някъде, но и да бъркам, няма да е в полза на клиента, а точно обратното.

Е добре, кой се очаква да си бъде в квартала, в който живее, по това време на денонощието през тези дни от седмицата? Не са ли тогава хората на работа?! И за чие удобство се определя работното време на тези каси? За клиентите на оператора или за неговите дремещи служителки, които по цял ден умират от скука в тези каси, скрити зад остъклените си и почти блиндирани гишета? Струва ми се, че отговорът на този въпрос трябва да е очевиден, но не разбирам защо не го виждат собствениците на фирмата!

Смятам, че всички ще бъдат много по-щастливи от следното работно време:

Понеделник - петък: 18:00 - 22:30
Събота и неделя: 12:00 - 20:00

Няма лошо и ако един или два от делничните дни са напълно почивни (примерно понеделник и вторник).

Разбира се, ако бяха само касите, с мед да ги намажеш, както би казала баба ми. Какво се случва, ако ти спре кабелната телевизия? Ако спре през деня в делничен ден - ок, обаждаш се на телефона на кварталната си каса, те предават на техниците и евентуално скоро след това проблемът се оправя. Да, но да си кажа честно, аз нямам представа дали тя се поврежда в този часови диапазон, защото тогава просто не съм си в къщи.

Затова пък знам какво се случва, когато се повреди вечер или в събота по обяд. Случва се това, че трябва да чакаш да дойде първия работен ден, като е много вероятно дотогава просто да нямаш телевизия, въпреки че вероятно проблемът се състои само в това някой да рестартира някое устройство, или да щракне някой автоматичен бушон на някое захранване, тогава да се обадиш в кваралната си каса, където с досада да кажат, че ще предадат на колегите. А да изчезне сигнала, може и да не се случва много често (освен ако не вали, гърми и т.н.), но поне да се скапят частично или напълно някои от програмите в пакета, се случва почти винаги, когато завали дъжд.

Ако имах алтернатива, нямаше да чакам и един ден, преди да се превключа към нея. Само че "алтернативите" се назландисват и ако не са си построили кабел точно до твоя вход, изобщо не ги интересуваш и ти казват да се обадиш след някой и друг месец, когато може би вече ще са го построили. Изобщо не им хрумва да ти поискат координатите и да предложат да ти се обадят, когато вече имат техническа възможност да поемат твоя адрес.

Бизнес по български, много далеч от Европа във всяко отношение!


Тагове:   обедна,


Гласувай:
0
0



1. thomas - P.S.
09.08.2007 16:25
Знам, че най-малкото andreycho ще ме попита защо не плащам през интернет. Отговорът е, че след тридневна борба с оператора, при която той трябва да ми създаде и даде клиентски номер за epay, с който да регистрирам своята сметка в системата, след което там да ми излизат задълженията, преди 2 минути най-после този клиентски номер работи. От оня ден сутринта до този момент номерът, който ми дадоха, не можа да се валидира от epay. Борбата ми струваше 4 разговора по мобилен телефон със служители на СКК и техния администратор, разпределени в 3 дни, като при всеки от разговорите ме уверяваха, че след малко всичко ще е ОК. При последния разговор (двоен, защото по средата ми затвориха телефона) явно съм бил по-убедителен, защото 10 минути след него нещата вече бяха наистина оправени.
цитирай
2. viovioi - *
09.08.2007 16:31
Задължително е.Изисква се от ТД на НАП, както за търговски обекти, така и за услугите.Мисля че се контролира и от Инспекцията по труда.А за заведенията за обществено хранене/в които има музика или жив оркестър/ работното време се определя от Общинска комисия по месторегистрация на обекта.Май търговците и предприемачите са с вързани ръце в това отношение.А за тези каси дето накрая споменаваш в т.ч. и на БТК,НЕК,ВИК си прав.Това е срам и позор да се реди човек 2 часа да си плати нещо.Има някакъв напредък напоследък да не отричаме че се полагат усилия но...>>
цитирай
3. thomas - А моловете!?
09.08.2007 16:33
Те как могат да работят 7 дни в седмицата от 10 до 22 часа!? По какво се различават от едни каси на кабелна компания? Не мисля, че има такива ограничения за работното време - не и у нас. То в Германия скоро ще отпаднат напълно, та какво остава за този див Запад! :-)

Т.е. изисквания има, разбира се, но не и ограничения. Просто ако се работи извън "нормалните" часове, трябва да има по-малък брой работни часове през седмицата. Но решение има. А и часовете, през които една такава каса наистина има какво да работи, изобщо не са толкова много, че да се налагат 40 работни часа в седмицата!
цитирай
4. viovioi - няма да споря...
09.08.2007 16:38
Но е така както ти казвам.Просто ми се налага да се сблъсквам с бюрократични процедури и го знам и съм абсолютно убедена.Даже е много сложно ако едно заведение се помещава в жилищен блок.Събират се подписи и т.н.Мерят се от ХЕИ децибели за шум от музиката, абе ужас.Даже моята малка фирмичка щеше да отнесе глоба 50 лв, че нямах работно време и ценоразпис на видно място.Но ми се размина..
цитирай
5. анонимен - аз пък от
09.08.2007 16:38
10 години имам кабелна телевизия в нас и никога не се е случвало нещо подобно.
цитирай
6. thomas - bbbb
09.08.2007 16:41
Подобно на кое не ти се е случвало? Да имаш неудобно работно време на касите? Да се разваля сигнала от лошото време? На мен това ми е вторият оператор, който ползвам, но и с предишния (Кейбълтел) и двата проблема стояха със същата сила.
цитирай
7. estrella - Томас,
09.08.2007 18:02
с радост бих направила заедно с теб НЕЩО, което да регулира работното време на всички каси, банки, НОИ, НАП и прочее институции, които работят с хора и в които задължително трябва да идеш. Дори да не работят събота и неделя, поне да се разминава с класическото работно време с по два часа.
Или пък да направят обслужването такова, че да ми стига единият час обедна почивка да си свърша личната работа и да не оставам без ток.
цитирай
8. thomas - Не знам дали е възможно точно за тези :-)
09.08.2007 18:42
За тока и другите комунални услуги вече има добро решение. Epay.bg си работи чудесно и аз вече няколко месеца си плащам безпроблемно и за секунди. Трябва ти само една дебитна или кредитна карта и си готова завинаги. При това можеш да се погрижиш и за сметките на родители или други хора около себе си. Въпреки това, като гледах как над 100 души, предимно стари хора, посред бял ден през зимата чакаха пред пощата в Младост, и то не за да си вземат пенсиите, ами за да ПЛАТЯТ ТОКА, и ми идеше да извадя леката картечница! Ти им носиш пари за и без това толкова скъпите сметки, а те ти предлагат отвратително обслужване и те карат да чакаш по час-два на студа, за да им дадеш тези пари!

За банките - мисля, че някои опитаха и удължено работно време, опитаха дори и в събота да работят. Сещам се за ПИБ. Не знам дали още е валидно или беше неуспешен опит. Но и там вече има възможности да оперираш със сметките си почти денонощно, ако си активираш интернет банкиране.

За НАП, НОИ и т.н. може би е нормално да приемем, че взаимоотношенията с тях са част от бизнеса на фирмите (главно), така че се очаква хората да вършат каквото имат да вършат при тях ВМЕСТО работата си. Разбира се, остават и личните ни взаимоотношения с тези институции, за които не е нормално да ни отнемат от работното време. Така че наистина би било редно да въведат някакви часове за работа с граждани по техните лични въпроси (лични данъци, такси, осигуровки и т.н.), които да са извън стандартното работно време. Така ще се избегнат и увеличените опашки в разни крайни дати на една или друга кампания. Ама защо ли си мисля, че само си говорим, а надали някога ще се случи?! ;-)

Но пък някой, който отговаря за свободното ти време, да те кара да си губиш от работното, за да му ДАДЕШ пари, това вече ми се струва ужасно. Тези хора трябва да мислят най-вече за това как да ти е най-приятно и удобно да им плащаш, защото определено можеш и с тях, и без тях (с други).
цитирай
9. andreytcho - :))
09.08.2007 23:13
Ах как ме знаеш само :)

Неволите никога не спират в България. Може би това е и интересното нещо за нея :Р
цитирай
10. milenkata - Най-голяма е драмата с Internet
10.08.2007 11:08
ако не смогна да стигна там преди края на работното време в последния петък от месеца и да го платя, оставам през weekend-a в информационна и комуникационна "почивка", което ми опъва нервичките :)
цитирай
11. thomas - О, същата мъка е.
10.08.2007 11:13
Не ми се разказва как с един инкасатор на моя домашен доставчик се преследвахме повече от два месеца. Той си държи на своето - посещава домовете, но само през деня :-) Офисът им някъде в центъра, дето няма паркиране, и също работи само до 17 часа. Абе мътна и кървава! Накрая един път случайно беше в моя квартал вечерта, та ме изчака пред входа ми в 21:45 и му платих наведнъж за 4 месеца, че кой знае кога пак ще се видим... Хубавото поне беше, че не ми спряха нета през това време, но то е защото са малка фирма и нещата не са толкова автоматизирани.
цитирай
12. milenkata - Хвала на такива неавтоматизирани ...
10.08.2007 12:04
Хвала на такива неавтоматизирани интернет-доставчици :):) Моите са неавтоматизирани, само когато става дума да остранят даден проблем бързо; иначе за изключване на нета са си много автоматизирани даже :)
цитирай
13. htanev - Май не си бил в Западна Европа.
12.08.2007 02:02
"Бизнес по български, много далеч от Европа във всяко отношение!"
Май не си бил в Западна Европа. Прав ли съм? Или си бил само на туризъм. ;-)
Но нека ти остане тази надежда, че в Европа е по-добре...
Защото ако дойдеш в Западна Европа, ще видиш ти едно обслужване!!! Мале мила! И ще си кажеш "Къде ми е Българията"
Хайде не пиши за Европа, моля те!

цитирай
14. htanev - Знаете ли, че...
12.08.2007 02:14
1. Най-боклук са телефонните услуги в Германия
2. В Италия чакат месеци, за да им прекарат телефон
3. В Англия влаковете закъсняват с ЧАСОВЕ
4. В Италия се правят стачки за щяло и за нещяло.
5. ...
Който иска, нека продължи списъка!
цитирай
15. htanev - Не мога да не добавя все пак
12.08.2007 02:16
5. В Италия след 14-15 часа ЗАТВАРЯТ РЕСТОРАНТИТЕ. А сега да ви видя! Обяд в 15 и 30 ли?!!! Така че "Ресторантът е в обедна почивка" е реално изречение, но в контекста на Италия.
цитирай
16. thomas - @htanev
12.08.2007 17:11
Май трябва да се подпишеш като Марко Тотев, ако е успяло да ти се случи всичко това, което описваш :-) Бил съм на много места и много пъти, вярно е, че не съм живял трайно никъде, освен в България, но все пак сигурно ще ми се съберат години из страните, които описваш...

Лоши телефонни услуги в Германия - в какъв смисъл лоши? Лошо качество на звука? Няма такова нещо. Лоши цени? Прекъсвания? Нещо не ми звучи! Каквото и да намериш като кусур за тях, БТК ще ги бие в пъти по гадости!

За чакането за телефон в Италия - знам ли, да не си го искал някъде извън населено място!? ;-) Някъде, където няма изградена мрежа? Иначе ми звучи абсурдно. Ако е за въпрос, тук се чакаше по 10-15 години едно време. Вече не. Но и изобщо не се спазват обещаните срокове (пак за БТК говоря).

Навсякъде влаковете могат да закъсняват с часове, примерно ако стане катастрофа. Всъщност точно в Германия ми се е случило поне 2 пъти, единия за малко да е фатално за хващането на един самолет. Освен това скоростните влакове (ICE) редовно натрупват закъснения по дългите маршрути, до вечерта се натрупват примерно до 15-20 минути. Явно си надценяват скоростта и правят неизпълними разписания. Но вярвам, че ще го оправят. Както се казва, shit happens - не мисля, че говорим за система.

За стачките в Италия - това е ясно на всички. Особено дразнят тези в авиокоманиите и на летищата. В Гърция се правят още повече. У нас пък стачки рядко се правят, но самата работа на много хора често прилича на стачка.

А за затварянето на ресторантите... какъв е проблемът? Въпрос на навици на клиентите в съответната страна. Има ред - съобразяваш се с него и си щастлив! Тъй или иначе най-нормалното време за обяд е 12-14. В Германия пък вечер ресторантите на много места затварят в 22 часа. В САЩ пък и да не затварят самите ресторанти, то кухните след 22 часа са вече затворени.

Много добре знам какво влагам, когато казвам, че бизнесът у нас е далеч от стандартите на Западна Европа. Именно с това, че там има стандарти, които се спазват, а тук това е толкова голяма рядкост!
цитирай
17. htanev - Просто не си излизал задълго от България...
12.08.2007 22:55
Имам колеги от Германия, бяха единодушни, че Телеком в Италия е на светлинни години по-напред от Германия, а щом е така, здраве му кажи.

"самата работа на много хора често прилича на стачка" - това не е само в България


"Има ред - съобразяваш се с него и си щастлив!"
Това щях и на теб да ти кажа - съобразявай се с работното време и бъди щастлив.
А и това да живееш в България си е твой личен избор. Ако отидеш в чужбина, и там има много проблеми. Толкова много, че можеш не един, а два блога да си откриеш. :-D


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1600734
Постинги: 141
Коментари: 3076
Гласове: 4314
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031