Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2008 13:33 - Помощ! Обслужват ни! или С чужда пита - get.bg прави
Автор: thomas Категория: Бизнес   
Прочетен: 3499 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 15.07.2008 17:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди малко ме вбесиха много истински във "великия" български електронен магазин get.bg.

Трябваше спешно да купя един скенер, необходим за комплектоването на един голям дигитален фотопринтер, След внимателно проучване в интернет и сред местните вносители, стигнах до извода, че един конкретен модел скенер, неотдавна спрян от производство, не може да се намери нито при нашите вносители, нито в amazon.com, нито в B&H Photo & Video (най-големият фотографски електронен магазин). Имаше го само при "нашите герои" от get.bg.

Това ми се стори малко съмнително, та преди да натисна бутона "купи", реших да звънна и да попитам "ама вие наистина ли го имате?". На обявения в сайта стационарен телефон изобщо не ми вдигнаха при две поредни позвънявания, та опитах на мобилния и там имах повече късмет.

Казаха ми, че не знаят дали го имат и дори не могат да проверят, ако нямат поръчка. Казаха ми също, че щом е спрян, има голяма вероятност да го нямат всъщност, но след като толкова искам да науча, все пак да си пусна поръчка и тогава вече те ще проверят. Обясних им, че нямам никакво желание да си правя сложна регистрация (та после да ме заливат и със спам) само за да науча дали имат една оферирана стока на склад, към която проявявам интерес, но те ме успокоиха, че можело да се поръча и без регистрация. Това ми даде надежда за културно продължение, но както после се оказа, напразна.

По време на пускането на поръчката "без регистрация" трябваше да си дам имената, адреса, мобилния телефон, кръвната група и с колко жени съм бил някога, най-накрая системата поиска и да се съглася, че ще платя авансово поръчаната стока (и сигурно чак след като платя, ще науча, че скенер всъщност няма и ще почна да си чакам парите обратно) и тогава вече зарязах всичко.

Отделът за обслужване на клиенти се представи трагично.

Първото момиче го запомних само с това, че ми говореше с някакъв вид мек акцент (то пък вече кой ли не говори така в София) и ме уверяваше, че няма как да провери за наличност при техния доставчик, без аз да направя реална поръчка.

Втората се опита и да ми се кара и най-вече - да ми говори, докато й говоря аз (не че и аз се държах особено спокойно вече, ама все пак аз съм клиентът, и то ядосаният с право клиент), отказа ми контакт с прекия си или какъвто и да е началник или управител и твърдо отказваше да приеме, че има нещо нередно в това да публикуваш оферта без покритие, т.е. без да имаш и най-малка представа дали когато клиентът каже "купувам", ще имаш какво да му продадеш.

Как изглеждат нещата с електронната търговия по белия свят?

Когато пазарувам в amazon.com или който и да е сериозен западен електронен магазин, аз виждам офертите и когато се спра на някоя от тях и кажа "купувам", съм 100% сигурен, че имам сключена сделка и ще получа поръчаната стока в срок, който мога да си избера лично (със съответна разлика в цената на доставка). Освен това, ако купувам нещо достатъчно скъпо, със сигурност имам и безплатни варианти за доставка в рамките на САЩ, докато тук и 1000 лева да им даваш, те си настояват за техните 4 лева за доставка.

Нещо повече, при най-добрите, ако са останали им малко бройки, някъде в описанието на стоката това е споменато изрично, а често дори може да се прочете съвсем конкретното "останали са само 3 бройки". Ако нещо все пак не е налично, до офертата му задължително пише "не е налично в момента" или "очакваме наличност след 5 дни".

А как бяха при моите днешни герои?

В техния електронен магазин е оферирано почти всичко, което може да бъде купено в България. Само че на практика те нямат никакъв контрол над това дали тези оферти са реални, т.е. дали всъщност разполагат с количества от стоката, която продават. Е много се извинявам, ама за процентите, които им дават доставчиците, биха могли поне това да вършат - да си поддържат офертите в актуалност - в края на краищата за всичко останало клиентите си плащат!

Впрочем не знам дали в доста недомисления ни Закон за електронната търговия, който поставя безброй спънки и разни ненужни и глупави изисквания към продавачите, има изискване за валидност на офертите, но ако няма, ще се окаже истинска комедия.

Мислите ли, че още ми се занимава с български електронни магазини!? А на вас?


Тагове:   BG,   ОБСЛУЖВАТ,


Гласувай:
0
0



1. valsodar - Направо ме отказа :)
15.07.2008 13:49
Нямам опит в електронното пазаруване, но вече се чудя, дали си заслужава да го трупам, ако ще мина през същите перипетии през които си минал и ти ?
цитирай
2. анонимен - Проблемът не е в електронният магазин,
15.07.2008 14:17
а в ганьовците, които стоят зад него!

Поздрави
цитирай
3. 1441 - амазон...
16.07.2008 12:49
И с амазон.ком съм имал проблеми. Поръчах стока. Дори платих за спешна доставка, а се оказа, че я нямат в наличност. Все пак пристигна след 2 седмици, заедно с $15 чек - "извинение за неудобството".
цитирай
4. benoa - Имах щастието
16.07.2008 13:28
да поръчам 2 телефона при тях. Първия след като го получих се оказа, че работи като апарат, но като телефон - не. След като отидох на адреса им и почаках около 1/2 час ми дадоха друг апарат, който очевидно намираше мрежа, но като се прибрах у нас видях че имам 2 пропуснати разговора - апарата не искаше да 'звъни' в режим handset. Третия слава богу работи и до днес :)
Другия случай е по линия на обслужването, поех ангажимент да поръчам да познат пак телефонен апарат, след като се направи поръчката те проверяват на оставения телефон дали е валидна и някакви условия относно доставката, разбрахме се за конкретна дата, понеже нямаха в наличност, и разговора приключи. На датата не успяха да доставят стоката, и човека, към който бях поел ангажимента се разколеба и отказа поръчката. След 2-3 дена ми се обадиха от гет-а и казаха да чакам на другия ден в едиколко си часа, на което им казах, че не са спазили срока и аз се отказвам. След няколко часа получих доста впечатляващ SMS bomb явно с цел отмъщение. И те така...
цитирай
5. thomas - Това с телефоните звучи познато...
17.07.2008 13:17
Една позната ми се "похвали" как на някакъв 3-месечен доста скъпичък Самсунг му се белела здраво боята, въпреки че тя си го носела винаги в калъфче в чантата. Когато поискала да спомене на get.bg нещо за гаранция или смяна, мило й казали да си гледа работата... А за да му се случи подобно нещо на телефон от такъв клас, трябва да не е особено истински, или поне да е сглобен с участието на разни бракувани компоненти... :-)
цитирай
6. nova07 - Електронните магазини в БГ не струват
11.08.2008 11:27
Искам да споделя че електронните магазини не разполагат със стоката която предлагат.
При закупуване на нещо нямате никакви гаранции за произход качество и др.
Изглежда по евтино но реално не е така!
Никога не бих си купил техника от тях.
Не го правете и вие!Както каза бате Жорж навремето"За бога братя не купувайте" :)
Чест и почитания:Нова07
цитирай
7. thomas - @nova07
11.08.2008 11:45
Този, когото имаш предвид, се казваше Димитър Попов и беше служебен премиер след Луканов, за разлика от бате Жорж. :-)

И между другото, не е хубаво да се правят пълни обобщения. Примерно аз имам предимно положителни изживявания от пазаруването си в електронния магазин на PhotoPavillion. Вярно, той е специализиран, те сами са си вносители на повечето от нещата, които предлагат, и се грижат за това информацията да е вярна и актуална (както и за това стоката им да е ОК). Така че отделни "птички" има, но това определено не прави пролет :-)
цитирай
8. nova07 - Бъркаш -Жорж го каза!
11.08.2008 16:55
В случая мисля че пишеш за Гет.бг или ме бъркат очите.Щом си толкова доволен,защо недоволстваш?
Оставам твърд в тезата си за електронните магазини в БГ.Нищо добро не съм видял у тях!
Чест и почитания:Нова07
цитирай
9. thomas - @nova07
11.08.2008 18:50
Ти бъркаш. Крилатата фраза на служебния премиер Димитър Попов - назначен след лукановата зима, казана по повод освобождаването на цените. Спор няма, питай или проверявай, ще намериш куп доказателства.

Говорех за get.bg и ти казах, че не мисля, че техният начин на работа е повод да абсолютизираме проблема, като казваме, че всички електронни магазини в България работят по този тъп начин. И ти дадох пример за един, който не работи така.
цитирай
10. timmyd - Браво, Thomas,
15.08.2008 10:42
Този път те подкрепям напълно. Добре е, че вече не абсолютизираш:) Аз пък имах подобни проблеми с он-лайн книжарници - на сайтовете има книги, като направиш поръчка, се оказва, че ги няма и че трябва или да си поемеш разходите по паричния превод, или да си поръчаш друга книга, но поне ти пишат редовно мейли :) Разбира се, не с всички книги е така.
Хубав ден.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1611875
Постинги: 141
Коментари: 3076
Гласове: 4314
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930