Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2008 19:37 - "Вашето обаждане е важно за нас"? Да бе, да!
Автор: thomas Категория: Бизнес   
Прочетен: 2867 Коментари: 5 Гласове:
0



Всъщност на демагозите изобщо не им пука за нашето обаждане. А кои са демагозите? Не е един - много са. Главно героите от вица "Ало, Топлофикация ли е?". "Не, Електроснабдяване сме!". "А, нищо, и на вас да ви ... майката!"

Това, което ще разкажа по-долу, важи почти без промяна и за БТК, а при кабелните оператори е дори още позле, но конкретно в случая имам предвид ЧЕЗ Електро България АД, с които се мъчех да се свържа от събота вечерта, после в неделя през деня, а после и тази вечер. Правил съм и няколко предишни опита в различни случаи, когато исках да съобщя за авария и пак прекарвах може би по 10 минути на мобилния телефон, докато разбера, че всъщност никой няма да ми обърне внимание (защото е вечер или пък неделя). Може би са прави да искат да си почиват в тези моменти и аз съм склонен дори да им уважа това право, само че дори и самите те твърдят друго.

Новият им телефон за връзка с центъра за обслужване на клиенти - 0700 10010 - го рекламират навсякъде като денонощен. Ама я опитайте да говорите с оператор... Не ви мърдат 10 минути чакане, през които автоматичният глас, който след втората минута ти иде да го удушиш заради това, че е толкова спокоен, когато ти имаш проблем и нямаш време, непрекъснато ти повтаря, че съжаляват, но в момента всички техни консултанти са заети и ще те свържат с някой от тях при първа възможност. Също така ти казват "моля, изчакайте, защото вашето обаждане е важно за нас", което перфектно се опровергава от факта, че трябва да го чуеш десетина пъти, преди някой наистина да ти обърне внимание. Следва тиха музика около минута (слава богу, че при ОК супертранс е оглушителна) и след това всичко почва отначало.

А преди да се завърти този цикъл от любезности, преживяваш около минута обяснения за това какви са ти възможностите, докато си в главното меню. Всичко започва с безумния за края на 2008 година призив "моля, превключете вашия апарат на тонално набиране", като че ли някой все още има апарат с импулсно набиране след като всички централи у нас вече са цифрови!

За да проверите задълженията на битов потребител, моля натиснете 1
За да проверите задълженията на стопански потребител, моля натиснете 2
За да заявите авария, моля натиснете 3
За да получите информация за текущи промоции, моля натиснете 4
За да получите информация за предлагани услуги и цени, моля натиснете 5
За да се свържете с наш консултант, моля натиснете 9 или изчакайте.

Възможностите на системата са прилично представени, но има една недомислица и една отявлена смешка. Най-разумно щеше да бъде в ЧЕЗ да си има отделен номер за заявяване на аварии, или ако все пак се налага заради оптимизация на разходите (евфемизъм, който се използва напоследък за икономии) контактът за тях да минава през същия телефонен номер, трябваше тази точка да бъде първата от менюто, за да не се налага да слушаш двете очевидно по-малко спешни неща, които сега се намират в точки 1 и 2. Отделен е въпросът, че даже и след като натиснеш 3, те чака същото, което и при натискането на 9 за свързване с оператор - дълго чакане, през което само слушаш колко е важно твоето обаждане за тях (само дето с абсолютно нищо не ти го показват).

Смешката е в точка 4. Информация за текущи промоции... Някой сеща ли се да е чувал за промоция на своя доставчик на електроенергия? Примерно плащате 10 месеца, ползвате 12? Не, май не съм. Или може би - правите над 200 лева месечен оборот, ползвате 20% отстъпка? Не, и такава не. Изобщо някаква? Освен ако не е "плащате си просрочената сметка и ние ви пускаме тока", то твърдо не!

Е, да се похваля. След третото обаждане тази вечер най-после се свързах с консултант и дори получих отговор на въпроса си (макар и не особено приятен, защото за нещо съвсем елементарно, което определено може да се свърши и по електронен път, ще трябва да се разходя до някой от центровете за обслужване на клиенти в интервала между 8 и 18 часа). Но все пак май трябва да черпя! :-)


Тагове:   НАС,


Гласувай:
0



1. miralyub - Томас, аз вчера цял ден се бътках в ...
09.12.2008 20:13
Томас, аз вчера цял ден се бътках в телефонни неволи точно по същия сценарий, но с БТК.
Най-лошото е, че в един момент на мен ми писна музиката от слушалката, та отидох направо до офиса им. И там какво мислиш ми сервираха ? Не може да проверя на гишето защо не работи телефонът на един абонат, а ми предоставиха пак един апарат и да набирам до болка омразния ми телефон 0800100.
Та улесненията на тия монополисти работят за клиента, ама друг път!!!:(((((.
цитирай
2. thomas - :-)
09.12.2008 20:22
Е така де, виж вица в началото - хората не са го измислили случайно :-)
цитирай
3. nspirov - Как ще ги стигнем... се казваше твоят блог преди
10.12.2008 14:16
Ами не е ли чудесно, че ги стигнахме по нещо хамериканците, ето те също се оплакват от часове седене на линиите за потребители.

Само още не са започнали да ни отговарят сънени индийци, но то е, защото заплатите им са по-високи от тукашните.
цитирай
4. thomas - @nspirov
10.12.2008 14:27
Днес сагата продължи, само че този път с ОББ, които са ми блокирали кредитната карта "от съображения за сигурност" с единственото обяснение "има съмнения, че може да е била прихваната от сканиращо устройство на банкомат". За толкова важната информация чаках първо 5 минути за оператор (и никой не вдигна), и на втори опит - 10 минути на холд от оператора, който за тези 10 минути успя да измъдри само това. За да ми кажат къде е била сканирана (защото аз НИКОГА не съм я пъхал в банкомат), трябвало да почакам един ден (даже думите бяха "ще ми отнеме един ден работа") и по принцип било платена услуга, но понеже много съм настоявал, като изключение щели да ми я направят този път безплатно. А ако искам да ми активират отново същата карта, това вече щяло да е на моя отговорност. Ако пък искам нова - 10 работни дни без карта...
цитирай
5. nspirov - Най-голямата сигурност...
10.12.2008 17:39
... се постига като нямаш кредитна карта. Нет человека, нет проблема, както е казал Йосиф Висарионович. ;-)

Също така няма да се тормозиш с телефона от БТК, ако се откажеш от услугите им. Не се изнервям всеки ден в трафика - вървя пеша. И така нататък...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2156033
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031