Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2009 21:01 - Да режеш клона, на който седиш...
Автор: thomas Категория: Бизнес   
Прочетен: 2784 Коментари: 3 Гласове:
0



В неделя вечерта кацнах на новия терминал на летище София. Може да се каже, че като изключим мрачността на самото преживяване да се върнеш сред родната цигания след толкова приятните разходки по разни цивилизовани места, иначе терминал 2 на летище София предлага един доста приличен начин България да ти каже "добре дошъл".

Всичко там е цивилизовано: качваш се от самолета в терминала през ръкав, вътре е чисто, просторно и мирише добре, паспортната проверка е бърза и цивилизована, дори и за багажа не се чака прекалено дълго (въпреки че има още какво да се желае в това отношение), магазините му са приятни, добре заредени и с достатъчно разумни цени за нивата у нас и в континентална Европа, а за капак летището предлага и изобилие от таксита, които могат да заведат евентуалния гост на града навсякъде за съвсем разумна сума, ако разбира се, не попадне на мошениците, които те дебнат още от салона за пристигащи, както и навън.

Доскоро на летище София имаше официално таксита само на една фирма - ОК Супертранс и като изключим това, че можеш да попаднеш понякога на шофьор, който пуши, не си е доспал или не може да спре да си говори глупости по мобилния с "колегата", докато те вози, иначе може да се каже, че човек трудно можеше да намери от какво да се оплаче. Отскоро на клиентите се предлага дори и избор - установих, че на официалната точка, откъдето се взимат таксита, вече има две колони - едната от таксита на вече споменатата фирма, а другата - на Такси С Експрес (по-известни като 91280). Никой да не се шашка, не им правя безплатна реклама, а точно обратното.

Излязох с куфарите си, тръгнах към такситата и понечих да се насоча по навик към първото такси на ОК, когато шофьорът на стоящата до него кола на Такси С Експрес ме покани да се кача в неговата кола (в първото на опашката на конкурента му и без това в момента някой си товареше багажа, така че в поканата имаше логика). Понеже нямам някакви пристрастия към една от двете фирми (и двете са ми известни като свестни и немошенически), веднага приех поканата и след минута вече пътувахме в посоката, която исках. Прилично разстояние от 10-11 километра, което съм минавал много пъти и с такси, и със собствената си кола, и което знам прекрасно и като цена, и като дължина. Погледнах все пак с каква начална такса и с каква тарифа се возя и всичко, както и очаквах, беше съвсем наред, особено като за нощна тарифа.

По пътя ни имаше нулево движение, никакви светофари (беше почти полунощ) и карахме по съвсем ясен маршрут, който винаги е един и същ. В движение ми направи впечатление, че скоростта на нарастване на сумата е малко над очакванията ми, но нищо чак толкова страшно - вместо очакваните около 9-9.50 лева за нощна тарифа сметката стана 12.36 лева. Но тъй като ми се стори малко подозрителна, все пак си поисках бележката накрая - ей така, за домашен анализ.

Какво прочетох на нея? Че сме изминали 16.618 км и че сме имали 43 секунди престой. За престоя... не се сещам даже и един светофар да ни е задържал, защото основната част от пътя ни беше по Цариградското шосе и след това на телевизионната кула имахме зелен светофар на празен път, но не мога да се закълна дали преди това, на завоя преди моста на летището, не сме почакали половин минута. Много е възможно да е било точно така. Но друго се питам: как успяха да добавят 5 километра към маршрута за само 11 изминати!? Явно е хакнат или таксиметровият апарат (не им ли писна вече), или по някакъв начин самият механизъм, който предава движението от двигателната система на колата към таксиметровия апарат.

Във всеки случай, макар и да става дума за дребна шашма, подобна проява си е неприятна и създава ужасно лошо впечатление. Не само към анонимния шофьор, при който надали някога повече ще ми се случи да се кача, но и към цялата фирма, която той всъщност представлява (и която може да няма никаква вина за неговите действия).

Та мисълта ми беше, че този човек просто по цял ден си реже клона, на който седи. Излъгвайки ме с около 5 километра, той спечели от мен 3.50 лева повече. За това разстояние и при тази сметка аз със сигурност щях да му оставя 2 или 3 лева бакшиш за доброто и честно поведение. В крайна сметка му оставих 6 стотинки, защото бях убеден, че не виждам реална и честна сметка. И ще гледам повече да не се качвам на кола от неговата фирма. Предполагам, че и много мои познати, на които ще разкажа случката, и хората, които прочетат този пост, ще направят същото. И накрая познайте дали човекът ще спечели нещо от желанието си да е мошеник на дребно? Убеден съм, че не. А при това ще навреди и на много свои колеги.



Гласувай:
0



1. estrella - Никога
25.02.2009 22:09
няма да се научат да не мамят на дребно. Едни"тарикатчета" онзи ден се лишиха от мойте пет лева (за сметка от 3.20 в един зверски студ), защото разстоянието им се видя прекалено малко. Не само у нас лъжат за сметката в таксито. Просто тук ни прави повече впечатление:)
цитирай
2. thomas - @estrella
25.02.2009 22:21
Навсякъде прави впечатление. Но само у нас лъжат "с апаратни средства". В Болоня няколко дена по-рано ме лъгаха по друг, по-класически начин. Малко по-непряк път и готово - 3 евро и нещо отгоре. Ама километрите поне си ги извървяха, не ми ги само "начислиха".
цитирай
3. thomas - Допълнение...
02.03.2009 15:34
Онази вечер ме прихвана и реших да си проверя твърденията. Ей така - за да съм 100% сигурен. Преди да се прибера, реших да отида до Терминал 2 на летището и да се върна точно по същия маршрут, по който ме "прекара" таксито, за което говоря по-горе. Нещо повече, направих го и в практически същия час, в който се прибирах миналата неделя. Резултатът е 11,400 метра на отиване и 11,100 метра на връщане (на отиване се прави една чупка повече в Лозенец за излизане на Драган Цанков и една врътка по детелината на Цариградско шосе, за да се излезе от разклона за летището, което напълно обяснява разликата от 300 метра между маршрутите в двете посоки).

И така, на 11,100 метра ми бяха отчетени 16,650 метра, или иначе казано, 5,550 метра отгоре. Сега остава да се види кой произвежда адаптери за таксиметрови апарати, които увеличават оборотите с абсолютно точно 50%.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2163399
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930