Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2010 09:23 - Преживявания с Bulgaria Air
Автор: thomas Категория: Бизнес   
Прочетен: 19547 Коментари: 34 Гласове:
4

Последна промяна: 06.01.2010 11:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Дойде и този момент - Bulgaria Air отново да ме впечатлят с добра оферта в последния момент преди полета, да имат и повече от удобни дати и часове на полетите за дестинацията, която ме вълнува, и да си купя отново билет от тях, при това онлайн, при това безпроблемно (макар и малко дървено с този EPay и твърде бюрократично с всичките данни, които ми искаха при покупката - нещо, което не прави нито една друга авиокомпания, която съм ползвал).

Но не за това ще ми бъде разказът.

Винаги, когато летя с нашия национален превозвач, изпитвам някакво смесено чувство. От една страна - самолетите са си хубави (а този път бяха направо прекрасни), техническата история на полетите (track record) на авиокомпанията е завидна, пилотите са истински професионалисти и начинът им на каране радва сетивата, обаче човек така и не може да се отърве от мисълта за оня виц, в който стюардесата попитала пътника:

- Господине, за вас обяд?
- А какъв избор имам?
- Да или не!

Не че вицът е далече от истината - в края на краищата в Bulgaria Air всички получават сандвич от влажно рехаво бяло сусамено хлебче с кашкавал, някакво свинско филе и струва ми се, маргарин, и шанс за нещо различно пътниците имат само ако са си заявили специално меню още при купуването на билета (при останалите авиокомпании поне чуваш въпрос от типа на "шунка или сирене", което автоматично урежда повечето проблеми на мюсюлмани и вегетарианци, без да им се налага да предявяват някакви специални претенции). Но всъщност менюто на авиокомпанията не е чак лошо - например по отношение на напитките то даже превъзхожда доста от европейските авиокомпании, които напоследък масово спестяват от лекия алкохол, който преди беше типичен за всички нормални авиокомпании.

Но всъщност и за това няма да говоря днес.

Ще говоря донякъде за малко наивното им отношение към сигурността, и далеч повече - за най-големия проблем на техните полети - българските пътници.

И така, случка първа, или допустимо ли е да се правят компромиси със сигурността на полета.

30 декември 2009 година, следобеден полет за Лондон, запълнен самолет, всичко върви по график и петнайсетина минути преди излитането всички пътници са вече на борда на самолета. Тече стандартната българска борба за това всеки да заеме колкото се може повече място в багажното отделение над главите ни (и да си сложи така багажа, че за тези след него да е трудно да намерят място и за своя багаж). Вследствие на тази борба из салона има някакво хаотично движение на хора, които спокойно могат отдавна да са по местата си, но тъй или иначе нещата все още са в рамките на нормалното. По време на това хаотично движение ми прави впечатление, че насред нормално облечените хора на борда имаше и един малко по-нестандартен типаж, който си мислех, че принадлежи на миналото - едро телосложение, къса черна коса, която показва нагънатия като кожа на шарпей врат, къса тениска, която показва част от тлъстинките в зоната около кръста и... долнище на анцуг. Мина и изчезна нанякъде, така че дори го и бях забравил за миг.

Спомних си го, когато чух стюардът да говори на дамата зад мен нещо такова: "Извинявайте, забелязахте ли дали едрият господин, който седеше до вас, имаше и друг багаж, освен този, който си взе със себе си, че той се отказа да лети и слезе от самолета?"

Като чуя такова нещо броени дни след историята с неуспешния атентат в Детройт, определено ушите ми се наострят, въпреки че спокойно може да се каже, че съм от хората, които изобщо не се страхуват да пътуват със самолет. Но едно е да не се притесняваш от това какво ти е приготвила съдбата, съвсем друго - да си безразличен към един несериозен поглед към сериозен проблем.

Отговорът на дамата беше нещо от типа на "Ами май не", но от тона (а и по логика) мисля, че това не значеше нищо, освен че дамата изобщо не е обърнала внимание нито с какъв багаж е дошъл човекът, нито с какъв си е тръгнал. Да не говорим, че не мисля, че тя изобщо имаше идея, че той ще си ходи, та да го гледа с какво тръгва напред в салона.

Стюардът обаче видимо хареса отговора и замина към предната част на самолета. Аз почаках 2-3 минути, за да видя какво ще се случи, но не изглеждаше да се случва каквото и да е, затова реших, че са дошли моите минути. Отидох при него и започнахме следния диалог:

- Извинявайте, случайно дочух разговора ви с дамата зад мен, и това което чух като отговор, на мен изобщо не ми хареса.
- Защо, какво имате предвид?
- Ами някакъв човек си е тръгнал от самолета преди той да излети, като преди това е влязъл в него с неизвестно какъв багаж, а вие се задоволявате с отговора на жена, случайно седяща до него, която надали изобщо му е обърнала внимание, и която при това отговаря с "май".
- Е добре де, какво повече искате да направим?
- Е как какво повече!? Ако това беше в САЩ, сега всички пътници щяха да са свалени от самолета с ръчния си багаж и да си го разпознаваха. Но да речем, че това е прекалено драстично и бихте могли просто да помолите всеки от пътниците да си разпознае ръчния багаж на място и да видите дали ще остане нещо, което никой не знае на кого е.
- Ама няма от какво да се притеснявате - чекираният багаж на пътника ще бъде свален, а ръчният е минал на скенер, така че дори и сега да се намира в самолета, в него не може да има нещо опасно.
- А да се сещате, че и ръчният багаж на нигерийския студент при неуспешния атентат в полета за Детройт преди няколко дни също беше минал на скенер и в него не беше открито нищо опасно!?
- Тъй или иначе, аз и вие не ги решаваме тези неща, има си процедури, а пък крайното решение винаги е на командира на полета.
- Значи искате да ми кажете, че командирът решава дали да пристигнем живи!?
- Разбира се!

Тук погледнах доста въпросително-невярващо. Не вярвах, че някоя процедура може да гласи "попитайте съседа на слезлия пътник дали случайно не е видял имал ли е той и друг багаж, освен онзи, с който всъщност изобщо не го е видял да си тръгва и ако той ви каже, че май не е имал, значи всичко е наред". И второ, струваше ми се малко глупавичко командирът да решава дали ние ще живеем. Да не говорим, че е глупаво да го решава дори и за себе си, ако го прави по време на работа ;-)

- А вие всъщност информирахте ли го?
- А вие как мислите! (наистина не бях забелязал да е ходил до пилотската кабина, но може и да съм пропуснал).

Към нас вече се бяха присъединили и две стюардеси и любопитно слушаха какво си говорим, а аз реших, че вече съм казал достатъчно и е време да си седна обратно на мястото, за да видя какво ще се случи по-нататък.

След 2-3 минути се оказа, че не съм говорил напразно и признавам, че бях много доволен от реакцията. Точно онова, което препоръчах - разпознаването на ръчния багаж от страна на пътниците на място в кабината, беше проведено като процедура, отне не повече от 5-6 минути общо, а накрая дори получих нещо като отчет от кабинния състав. :-)

Опасен "забравен" багаж нямаше - явно човекът си беше тръгнал след някое телефонно обаждане и не ми се спекулира какво биха могли да са му казали, та да се откаже да лети, но във всеки случай причината за тръгването му не е била в това, че смята да взриви самолета с нещо, което е оставил в кабината. Но това, което имаше значение, беше че и онази вероятност не може да бъде изключена, преди да се направи описаната проверка.

След това полетът премина великолепно, както и можеше да се очаква при този самолет и тези професионалисти в пилотската кабина, с които знам, че винаги разполагаме.

Разбира се, излишно е да казвам, че след кацането нетърпеливите пътници само чакаха самолетът да понамали, и въпреки че е по средата на пистата и изобщо не е паркирал, станаха и започнаха да си вадят багажа, за което моментално бяха сритани от стюардесите. Но това не изненадва никого - подобно поведение е характерно за нашите пътници, когато летят дори и с други авиокомпании, какво ли остава - когато си се чувстват на своя земя - в Bulgaria Air.

И с това плавно ще преминем към случка втора, или как българските пътници са най-лошия елемент от обслужването на Bulgaria Air.

Когато предлагаш някаква услуга, ти не можеш да си избираш клиентите. Това е факт. Но определено можеш да ги караш да спазват някакви правила, които да гарантират, че останалите ще могат да се наслаждават на качествена услуга, а и самият ти няма да се провалиш, което в случая на авиокомпания в най-лошия случай може да означава да убиеш много хора.

И така, за какво говоря?

Този път ще се спра на полета на връщане от Лондон при същото ми пътуване, вече на 2 януари от новата, 2010 година.

Определено няма да говоря за това, че полетът закъсня с 3 часа и 15 минути - това се случва - особено при режима, в който се ползват самолетите при повечето авиокомпании в последно време, те са същински совалки, и ако един полет в началото на деня закъснее, всички след него също закъсняват, често и още повече, заради начина, по който летищата обслужват самолетите. Няма да говоря и за храната - при нея разлика нямаше, пък и тя далеч не е толкова важна, колкото доброто кацане.

Ще говоря за една пътничка, която седеше от лявата ми страна и която с поведението си беше срам не само за Луи Вютон, чиито дамска чанта и малко куфарче носеше със себе си, но и за авиокомпанията, чиито правила нарушаваше и с която на практика се подиграваше. Разбира се, когато един човек се държи неуважително, това е срам за самия него, стига той да е способен на подобни усещания. Но когато този, чиито правила се нарушават, приема това с лека ръка и го оставя да ги нарушава, това е срам за него и обида за останалите клиенти, които спазват правилата.

ОК, дамата беше изпила две бири на борда, но не вярвам всичко, което последва, да има нещо общо с тях.

Първото странно нещо, което забелязах в поведението й, дойде някъде по средата на полета, когато тя извика една от стюардесите и започна да я разпитва за причините за закъснението. Те бяха повече от логични - сутрешният полет за Берлин (със същия самолет) не е могъл да кацне в Берлин поради много лоши атмосферни условия, наложило се е да кацне в друг немски град, след това очевидно още закъснение е дошло и от това, че пътниците от Берлин за България е трябвало да бъдат или изчакани до този друг град, или пък самолетът е трябвало да се върне до Берлин и да ги прибере (не разбрах кое от двете, но няма и особено значение). Реакцията на това изключително подробно и професионално обяснение беше, че някой ще трябва да си понесе отговорността за това закъснение, а коментарът на стюардесата, че проблемите с атмосферните условия не са нещо, за което авиокомпанията носи отговорност, доведоха до още контракоментари от типа на "да, аз знам, че вие самите не сте виновни за това, но някой от авиокомпанията все пак е". Дотук обаче виждах само странно и нервно поведение и леееко надвишаване на собствената важност ;-)

Между другото, тук му е мястото да отворя една скоба и да похваля именно тази стюардеса (бих искал да знам и името й, но не можах да го видя, но вярвам, че ако Bulgaria Air решат да я наградят, няма да имат проблем да установят коя е) за невероятния й професионализъм. След като проведе целия този с невероятно спокойствие, дотолкова, че накрая пътничката нямаше какво друго да каже, освен едно "извинявайте, че ви занимавах толкова дълго време с нещо, за което не сте виновна самата вие", отговорът на стюардесата беше "Няма проблем, за мен беше удоволствие да си говорим", а тонът й беше все така спокоен и уверен. Трябва да си наистина страхотен професионалист и човек, за да намериш сили да кажеш това на някой, който в този момет би трябвало да ти се иска да риташ по земята заради несправедливите обвинения, които той абсолютно безпричинно ти е отправил.

Дойде обаче време да кацаме. Всъщност още при излитането ми беше направило впечатление, че дамата си беше извадила телефона, който беше включен и нещо му поцъка по копчетата, но реших, че просто го е превключвала на flight mode. По-късно тя вече се беше преместила на празното място вдясно и зад мен, точно до пътеката, където явно при загасените лампи точно преди кацането стюардът от задната част на самолета беше забелязал също светещия дисплей на телефона й и специално се отвърза, стана и дойде, за да я помоли да си го изключи. Явно, че тя привидно се беше съгласила, защото той си отиде обратно отзад.

Но не щеш ли, в мига, в който задните колела докоснаха пистата, чух проведен на доста висок глас разговор по мобилния телефон:

- Пристигнахме! Най-после! Два часа и половина полет! Три часа закъснение! Разговорът продължи с още няколко подобни реплики, явно отправени към отсрещния абонат, от които бяха ясни няколко неща:

1. Телефонът на дамата беше включен далеч преди това да е разрешено, защото когато идваш от роуминг, намирането на нов оператор отнема известно време, доста по-дълго от времето при просто включване на загасения апарат.

2. Тя не просто нарушаваше правило за сигурност, но и го правеше във възможно най-опасния за това момент - точно преди и по време на кацането, когато всякакви влияния върху навигационните системи и комуникациите на самолета трябва да бъде сведено до минимум.

3. Доста пътници станахме свидетели на грубо, просташко и несанкционирано нарушаване на правила, които всички са приели да спазват, за да се осигури максимална сигурност на полетите.

Такова поведение не би могло да остане ненаказано в нито една друга европейска авиокомпания, а в няколко от тях пътник с подобна проява го очаква не само глоба от порядъка на поне 1000 евро, но и арест след приземяването на самолета.

Не и в Bulgaria Air, където, както и навсякъде в България, правилата служат за това да има какво да се нарушава. Направо се чудя как още не са почнали да пушат в тоалетните, ама сигурно е заради димните детектори и сирените, които те биха активирали.

Има ли някакви общи изводи от тези две истории?

Според мен - да.

1. Имаме си чудесна авиокомпания - с хубави самолети, талантливи пилоти и симпатичен и приветлив кабинен състав. Можем и трябва да се гордеем с нея, още повече че нещата, с които можем да се гордеем основателно, изобщо не са много.

2. Тази авиокомпания трябва да направи нещо съвсем малко, но много важно - да покаже на пътниците, че спазването на правилата не е само мерило за тяхната култура, а нещо абсолютно задължително. И който не ги спазва, трябва да си плаща за това.

3. За да се случи обаче това, кабинният състав трябва да се държи със самочувствие и строгост и да се освободи от ужасно вредното разбиране, че клинетът винатги има право. Не е невъзможно, след като германци, швейцарци или англичани могат да го правят. Но трябва да си повярват още малко и да бъдат подкрепени от своите ръководители.

Ами... това беше от мен за днес ;-)

P.S. Много бих искал освен в блога си, да изпратя това и на ръководството на самите Bulgaria Air, но поне от техния сайт не можах да намеря никакъв контакт с нещо повече от службите за информация за полетите и за продажба на билети. Разбира се, имах опцията да пиша и на office@air.bg, но това ми звучи толкова несериозно, че нямам намерение да го правя. От друга страна, от предишен случай, в който бях писал за сайта на Bulgaria Air, имам спомен, че техен човек откликна на моя пост, така че се надявам и сега той да е сред моите читатели и евентуално да ми помогне този постинг да стигне до там, където може да предизвика някакъв коментар и, дано - и някаква промяна.



Гласувай:
5
1



1. mitternacht - ...
05.01.2010 09:37
Разбихте мита с мобилния телефон в самолета!Браво, т'ва трябва да се прати на Митбъстърс!
Пък явно съседката ти е била някакво камикадзе.
цитирай
2. thomas - @mitternacht
05.01.2010 09:39
Не те разбрах съвсем... Имаш предвид, че не е опасно да се говори по мобилен в самолета ли? Принципно не е смъртоносно - то е ясно. Не и от един телефон. Но ако всички почнат да говорят, може и да стане. Затова и никой не иска да рискува. Поради което простото правило, прието от всички авиокомпании, е да не се говори. И то трябва да се спазва.
цитирай
3. анонимен - Ивелин
05.01.2010 10:43
Абе то хубаво това дето си го писал за правилата дето трябва да се спазват, така си е, ама ние сме малко балканци, това дето го описваш за блъскането, багажите, телефоните, все трябва да се направим на по хитри от останалите, да не спазим порядките, ние да сме отгоре и т.н., все черти от националния характер, ако ги нямаше, щяхме да се казваме немци, френци, швейцарци :)
А пък за тоя с анцуга мисля че те избива на параноя, български мутраген с анцунг ще прави атентат малко нелепо ми звучи :)
цитирай
4. анонимен - бай Генчо
05.01.2010 10:55
Браво на Томас. Правилата са за да се спазват. Така животът на всички става по-лесен. Азбучна истина, която българите, не могат и не могат да проумеят. Дай боже тези които имат нетърпимост към такива евтини тарикати като дамата в самолета да стават все повече и повече.
цитирай
5. thomas - @Ивелин
05.01.2010 12:10
Далеч съм от мисълта, че български мутраген ще тръгне да прави самоубийствен атентат. Но защо просто да не вкара бомба и да слезе, ако има вземане-даване с мюсюлмани, които са му платили да го направи!? Това първо. Второ, защото да не сложи малко дрога в багажа на някой пътник, докато си подрежда неговия багаж горе (уж) и после да слезе, а мулето да бъде потупано по рамото в Лондон от "партньора" там, за да предаде невинно пренесената стока? Ами ако преди да го потупа по рамото "който трябва", му сложат белезници от британската полиция!? Не е хубаво такива неща да се оставят непроверени. Факт.
цитирай
6. анонимен - пилот
05.01.2010 13:46
thomas, поздравявам Ви за добре написната и обективна статия. Аз работя в тази авиокомпания и мога да Ви разкажа много по фрапиращи случай от този с анцунга и "лелката" с телефона. В повечето "приключения" хората, които участват не искат да проумеят, че ние просто се грижим да пристигнат ЖИВИ и ЗДРАВИ там за където са тръгнали. Сам разбирате, че не сме си задали "строгата" задача да комлексираме пътниците си или да ги возим като CONAIR :), но всички българи качили се на борда на България Ер се държат по този начин!! Наблюдавал съм ги и на борда на други авиокомапнии - коренно различно поведение!! Съобразяват се с правилата и не си позволяват лукса да влизат в пререкания с стюардеси или командира (не дай си боже!) Между другото и това ми се е случвало ( колкото и абсурдно да звучи!)
И последно искам да ви уверя че Вашия пост Е изпратен на хора от ръководството на България Ер, които ще му отдадат необходимото внимание!
цитирай
7. thomas - @пилот
05.01.2010 14:37
Благодаря за оценката, а и за реакцията.

Напълно съм съгласен, че нашите пътници се държат доста по-различно, когато се возят в самолет на чужда авиокомпания. Но за това си има две причини, или поне за толкова се сещам на първо замисляне. Първо, в чужди авиокомпании по-често се возят хора, които са по-отворени към света, имат повече пътувания зад гърба си и са натрупали някаква култура на обществено поведение по стандартите на белия свят и в самолетите, и изобщо. И второ, за останалите, които са попаднали в такива полети случайно, не бива да забравяме, че в общия случай те са малцинство. А българите, когато са в малцинство, стават съвсем различни и не си позволяват да се държат "по български" (доколкото изобщо могат да осъзнаят какво значи това и защо не е хубаво). Впрочем тази българска особеност се проявява далеч не само в самолетите - българите в малцинство се държат добре навсякъде из Европа или САЩ, просто защото обкръжаващият ги свят не толерира нормалното им просташко поведение - никой емигрант не си изхвърля боклука през балкона, дори и тук да го е правил, никой не паркира на забранени места, защото и един път да е пробвал, е разбрал колко скъпо може да му излезе подобна волност.

И въпреки това, от скромния ми опит от може би 150-200 полета мога да кажа, че съм попадал на доста ситуации, в които български пътници правят глупости в чужди самолети - най-честата от които (като изключим това някой възрастен човек да намирисва здраво на пот, защото се е къпал в неделя и не ползва дезодоранти) е това да стават и да се втурват към багажа си далеч преди самолетът да е паркирал. Естествено, с малко по-висок тон стюардесата успява да им обясни да седнат обратно дори и да не знаят бъкел чужд език. За телефоните... също го правят, но да речем някъде след кацането и преди паркирането почват да ги включват и да се чуват първите им идващи SMS-и - но чак толкова нагло нещо като това, което описах в постинга си, не съм виждал досега.
цитирай
8. анонимен - пилот
05.01.2010 16:49
thomas, напълно съм съгласен със Вас!
цитирай
9. анонимен - Всичко до което се докосне ТИМ е обречено
06.01.2010 10:20
Авиокомпанията е на ТИМ и всичко което се случва в нея и с нея е логично следствие на това.Провинциално мутренско селско управление с руско обезпечаване.
цитирай
10. thomas - @9
06.01.2010 10:32
Кое точно имаш предвид, че е логично следствие на това кой е собственика? Чудесните нови и чисти самолети? Великолепните пилоти? Качествата на останалия екипаж? Всичко това ми се струва изцяло в тяхна полза! Тогава може би простотията на пътниците? Хм, това пък съвсем не ми се струва логично... Изобщо, в момента май лаеш срещу грешното дърво :-)

Авиокомпанията беше далеч по-зле преди няколко години. Сегашното й състояние ми прилича на ренесанс.
цитирай
11. milionche - Поздравления
06.01.2010 10:34
за блога! Съгласна съм с всичко казано от теб, защото съм го видяла с очите си и аз! Аз също бих препоръчала да се обърне повече внимание на сигурността при полет, също така и санкционарине на всеки пътник който не спазва правилата! Относно сайта на авиокомпанията -има още да се работи по него! Хубав ден и поздрави!:))
цитирай
12. анонимен - Boyan
06.01.2010 12:51
Томас, поздравления за написаното от теб, за стила и инелигентността , а бих казал и за деликатността по отношение на поведението на пътуващи със самолет българи.
Искрено се надявам това да активира мениджмънта на Bulgaria Air за повишаване степента на бдителност спрямо птъници с рисково и нестандарно поведение.
цитирай
13. thomas - @Boyan
06.01.2010 12:52
Благодаря, че си усетил и деликатността ;-)
цитирай
14. анонимен - поздрави
06.01.2010 12:59
Поздравления за добрия пост, и за открито заявената позиция в самолета. Не бих си позволил да давам съвети, но мисля, че може да направите много повече по въпроса.

Напишете писмо до БългарияЕр със следните въпроси:
1. Какви са глобите за ползване на телефон по време на излитане и кацане, и кой и при какви условия ги налага? Колко такива глоби са били наложени през 2009?
2. Какви са процедурите по обезопасяване на "забравен" багаж?
3. Какво е направено през последната година за осигуряване на безопасността на пътниците, и какви са плановете им завбъдеще?

Аз не мога да напиша това писмо до тях защото нямам основание. Но Вие можете, заради случката, която описвате. С това може да заявите на ръководството нетърпимостта на редовия техен клиент към погазването на правилата. Сигурен съм, ще получите отговор, и ще се радвам ако го споделите с нас.
цитирай
15. thomas - @14
06.01.2010 13:38
Ако прочетеш коментарите по-нагоре, ще видиш, че имам уверението, че този постинг ще стигне до нужното място в Bulgaria Air. Аз бърза работа нямам, нито пък чак толкова големи притеснения, че да търся официални отговори.

Просто разказах нещо интересно и поучително, надявам се, което може да накара и други да обръщат внимание на тези проблеми.
цитирай
16. анонимен - Извинете, че пиша без да съм успял да ...
06.01.2010 15:07
Извинете, че пиша без да съм успял да прочета целия Ви текст. Но прочетох около 20%, така че ще напиша само 20% от коментара си.

Летя от времето, когато по летищата нямаше скенери, пътниците се качваха като на влак и в салоните се пушеше (непушач съм). Но тогава, поне на летищата и в самолетите, се чувствах много по-свободна личност. А беше истинската 1984. Сега, напротив - сякаш живея в написаната "1984". Не ви ли изморява да живеете в толкова страх и притеснения, които се основават на непълна или октровено заблуждаваща масова информация?
цитирай
17. thomas - @16
06.01.2010 15:13
Честно казано, аз съм летял още през 1974, вярно, още на ненавършени 7 години, но това за цигарите го помня. За скенерите... струва ми се, че едва ли не винаги ги е имало, или поне от 1988 със сигурност ги има (май там някъде ми започва съзнателната възраст, в която съм мислел за тези неща).

За цигарите хич не страдам (не пуша и в самолетите и по летищата ми е рай в това отношение), тези за телефоните също не ми пречат, въпреки че имам някои дребни съмнения за това колко реална е всъщност опасността, но приемам, че ако се случат повече от тях включени едновременно, може да се случи и нещо реално опасно, и колкото и вероятността за това да е малка, не е зле да бъде елиминирана напълно, след като това е възможно.

Кое друго ви се струва заблуждаваща информация? Че има много видове взривни устройства и още повече терористи, които имат желание да ги употребят? Мисля, че това е реален проблем и ние живеем в него още далеч преди 11 септември 2001 година.

Впрочем дали това ме питахте?

P.S. А 1984-та я виждам на много други места, при това доста по-извратена, отколкото на летищата и в самолетите...
цитирай
18. cocascola - До автора
07.01.2010 03:58
Страхотна езикова култура, която отива на възрастта Ви, но мисля че сте параноик, като си мислите, че някой ще дойде на "мега" летището София и ще взриви самолета .. особено човек с тениска и анцунг. Изложил сте се като кифладжия и ако бях на мястото на дамата, (стюардесата) щях да Ви пратя на мястото за което си сте платили, не да насаждате психози и сред останалите пътници. Може би това щеше да стане и да бяхте в САЩ, аз съм бил и там съществува разделение на отговорностите,(по тази причина се увеличава и производителността на труда) т.е. стюардесата ви носи за хапване и се грижи за удобството Ви, пилота управлява самолета, а човека на скенера решава дали да се качите на самолета Господине. :)
цитирай
19. thomas - @cocascola
07.01.2010 08:40
Чудя се да не би да сте прекалил с коката, преди да напишете този коментар :-) Пък и доста невнимателно четене наблюдавам, да не говорим за писането. Разговорът ми беше със стюард, а не стюардеса - написано е ясно. Не съм се изложил, а очевидно бях послушан и изключително наложителната процедура по разпознаване на багажа, която предложих, беше изпълнена. В англоезичния свят има една хубава поговорка - Better safe than sorry. Лесно е да смяташ, че няма проблем, но когато разбереш, че не си бил прав, това ти струва живота, а и на още над 100 души. Нещо против, че не ми е било все тая? И аз съм бил в САЩ и гарантирам, че подобно поведение там не само ще бъде приветствано, но е и задължително. А "човекът на скенера", и то не в София, а в Амстердам, където хората са далеч по-"параноични", и то с причина, пусна нигерийския студент да внесе компонентите за бомбата в полета за Детройт. Нали не забравяме това?!

P.S. Понеже споменах и писането, думата е анцуг, а не анцуНг.

P.P.S. И още нещо - в САЩ това НИКОГА нямаше да се случи. Както казах и в разговора със стюарда, там при подобна случка всички пътници щяха да бъдат свалени от самолета с багажа си, а нищо чудно - и сканирани още един път, за да е напълно сигурно, че и в багажа на някой от тях не е поставен взрив от човека, напуснал полета.
цитирай
20. cocascola - ха
07.01.2010 13:19
Аз дори не съм чел целия пост, просто го претупах, но видях основното и абсурда в съмненията ви. Аз съм от село и при нас анцуг е анцунг (доста ме засегнахте :)) дано усетите иронията, че не съм сигурен) Не забравяйте, че САЩ преживяха вече атентати със самолети, там не са перфектни, няма перфектна защита срещу тероризма. Но къде е Холандия и САЩ на картата на терористите ?! Ние със сигурност сме на отсрещния бряг, с тези няколко рейнджъра в Ирак и Афганистан - те в нас по - скоро виждат съдействие и колкото и абсурдно да звучи нашата мафия така е опасала цяла Европа, че немогат да ни мръднат. Мисля, че на всички Вас ви е ясно колко му пука на боса на мафията за Амстердам и 300 дебеланковци в самолета, щом пипне парата. Ние им помагаме на тези хора, но задкулисно. Това е поставяно като въпрос и в Европейската общност и къде ли не. Най - общо казано България сигурно е една от последните цели на тероризма в Европейският сьюз и като член на НАТО, а Вие си оставате за мен параноик, дори сте направили блог по темата - ВЪЗМУТЕН СТЕ . хаха
цитирай
21. thomas - Ей сега вече съм възмутен :-)
07.01.2010 13:39
Възмущавам се винаги, когато някой неграмотен се гордее с това, докато с пълни шепи продължава да сипе доказателства в своя вреда ;-)

Драги ми cocascola, причините някой да взриви самолет далеч не се изчерпват с арабския тероризъм. Известно е как още в края на 60-те години в САЩ един син е сложил в багажа на майка си доста килограми експлозив, като преди това "предвидливо" я е застраховал за 390,000 долара (много пари за времето си).

Не виждам и защо някой нашенец да не взриви самолет, защото в него се вози определен човек, не виждам защо да не го направи дори и само защото не е от "отбора" на собствениците на България Ер.

Така че нека аз съм си параноик, пък за Вас няма да казвам какво си мисля, че сте...
цитирай
22. cocascola - .
07.01.2010 14:31
Това е празен спор, да не говорим за доводите, на които се позовавате и за другите "филми" изградени в съзнанието Ви, просто искрено се надявам да не ме върнат на скапаното ни летище за повторна проверка заради човек като Вас и да закъснея с няколко часа. Пожелавам Ви всичко добро и понеже съм студент по медицина горещо Ви препоръчвам проф. Т. Михалев в София - той е мой преподавател, можете да обсъдите и други ваши страхове, той ще Ви изслуша и няма да имате повече нужда да пишете в интернет за "възможността някой да Ви взриви на самолет на България Еър". Един от светилата е на българската психиатрия. :)
цитирай
23. thomas - @cocascola
07.01.2010 14:43
Никога не съм имал особено доверие в медицината аз, но днес вече и разбрах защо - защото приемат да я учат хора, които пишат анцунг и куп други безумия, заради които не би трябвало да са получили дори диплома за средно образование, но за сметка на това са много безстрашни. Дори и само тази комбинация перфектно обяснява изобилието от лекарски грешки. ;-)
цитирай
24. анонимен - бай Генчо
10.01.2010 10:51
драги ми Thomas, вашето възпитание и търпение наистина впечатляват, но все пак смятам че вниманието което отделяте на такива като cocascola е прекалено. :))
цитирай
25. анонимен - Колко жалко, че критичен и интел...
13.01.2010 03:24
Колко жалко, че критичен и интелигентен човек, какъвто несъмнено е авторът, се е подвел толкова лесно по параноята на "тероризма". Именно този умело насаждан страх от "атентати" храни т.нар. "тероризъм" и неговата първородна рожба - "мерките за сигурност", които ще стават и все по-строги в най-близко бъдеще, до степен такава, че да правим стриптийз на всеки летищен контрол. Това може да не притеснява автора, но аз имам някакво достойнство и чувство за себеуважение и не желая да бъда третиран като пратка багаж на всяко едно летище, пък ако ще това да увеличава шанса да ме взривят във въздуха от 0.00001 на 0.00002 % (силно завишени стойности).
цитирай
26. thomas - @25
13.01.2010 09:48
Предполагам, че си от хората, които мислят, че няма и глобално затопляне - забелязал съм, че винаги има връзка между тези две неща... Интересното е обаче, че така е само у нас. В Америка онези, които не вярват в глобалното затопляне, напълно вярват в терористичната заплаха. И много добре знаят защо - защото сами са причината за нея ;-)
цитирай
27. анонимен - дъблин
15.03.2010 18:31
Искам само да допълня-два пъти летях с Bulgaria Air и двата пъти ми крадоха от багажа-единият път и стотинките от портфейла в багажа-писах е-мейли,търсих правата си-НИЩО,така,че педи да пътувате с тях-МИСЛЕТЕ-велики са!
цитирай
28. thomas - @27
15.03.2010 19:05
Аз пък скам да ти кажа две неща:

1. На мен точно такова нещо абсолютно никога не ми се е случвало за много стотици полети из целия свят (имал съм случаи на разбиван катинар от ФБР и отварян за инспектиране багаж със съответната оставена след това бележка за този факт, но не и липсващи неща от багажа).

2. Това дали ще ти откраднат нещо от багажа, няма абсолютно нищо общо с това коя авиокомпания те вози, само с това през кои летища минаваш.

3. Иначе да, може би реакцията СЛЕД такава случка може да зависи от авиокомпанията, но ми е малко трудно да си представя, че ако имаш явни доказателства за вандалстване при заключен багаж (а незаключени никой никога не трябва да пуска), няма как да ти откажат компенсация, за която си има съвсем ясни правила. И впрочем заради тези правила, моя приятелка от Италия с много скъп вкус, отиваща на почивка в някакъв лъскав курорт в Египет с италианска авиокомпания, при напълно загубен куфар с рокли и обувки, получи за компенсация 500 евро, при положение че вътре е имала дрехи за най-малко 6000 евро.
цитирай
29. анонимен - Къде мога да изпратя писмо с оплакване?
08.11.2010 23:49
Миналата седмица пътувах с Bulgarian Air и попаднах на много интересна случка. Стюардите "надушиха", че един пътник бе пушил в тоалетната кабинка. Последва дълга повест с това как това е забранено, че има глоба ако някой пуши в самолета, че това може да коства много на пътниците и компанията. До тук добре. Главната стюардеса пристигна на случая и тя последва тази лекция. Всичкото това "конско", както стюардите нарекоха приключи с добрите думи: "Сега няма да кажем на командирите, ама вие да знаете за другия път, че не се пуши!" Цялата ситуация беше абсурдна и аз не знаех дали да се смея или да прочета и аз едно "конско" на стюардите, които предпопалам са преминали през някаква обучителна програма преди да стъпят на бора на международен полет! Всичко това искам да споделя с някой от Bulgarian Air. За съжаление, както Вас, не намерих емайл за препоръки и оплаквания и исках да попитам до къде Ви отведе вашето разследване? Не мисля, че трябва да се отказваме при такива ситуации, понеже ако не се научим да се оплакваме и си казваме, че кой мен ще ме чуе, до никъде няма и да сигнем. Трябва да се пишат писма, оплаквания. Да се разпространява в медиини пространства, блогове. Искам да знам къде мога аз лично да пратя писмо? Моля отговорете, ако сте прокарали път до този отговор.

Благодаря!
цитирай
30. анонимен - Няма по-жалка авиокомпания от бг еър
22.12.2010 22:31
Миналата седмица имах лошия късмет да летя с бг еър, доставиха ми багажа днес, една седмица след това. От 18 килограма които декларирах на чек ин в Амстердам получих около 11 само - липсват маркови дрехи, лаптоп, подаръци, кожено яке както и неща за ядене. Обадих се на телефона на авиокомпанията и ми казаха че не носят отговорност за изчезнали вещи и не може ниюо да се направи. Фацит : НИКОГА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА ЛЕТЯ С БГ ЕЪР И ЮЕ СЕ ПОСТАРАЯ ДОБРЕ За ЕДНА ДОБРА "АНТИРЕКЛАМА". ЦИГАНСКА ДЪРЖАВА И ЦИГАНСКА РАБОТА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
31. анонимен - xaxa
04.07.2012 18:38
smetni kojeno qke markovi drehi laptop i podaraci. i nikoi ne nosi otgovornost xa xa ///...
цитирай
32. thomas - :-)
05.07.2012 11:52
Мдааа, като гледам, случките се трупат... Междувременно аз имах още един - със смачкан до неузнаваемост луксозен поликарбонатен куфар, пак при полет на България ер до Лондон. Честно казано, и службата на Хийтроу, отговорна за багажа се опита да ми каже "нищо му няма", но далеч по-нагло беше поведението на представителя на България ер в Лондон - г-н Пърличев, който ми обясни, че сам съм си виновен, защото... не съм си напълнил куфара добре. Той бил почнал някога като товарач и прекрасно знаел, че куфарите, които не са напълнени догоре, се мачкат. И това ми го разправя човек, чиято цел би трябвало да е да ме убеди, че е по-добре да пътувам с по-малко багаж, защото всеки килограм повече означава допълнителни разходи за авиокомпанията. Както и да е, нямаше избор, освен да ми помогне за съставянето на протокол за щетата, с който тук, с доста писане, говорене по телефона и живи срещи в България ер, се стигна до компенсация в реален размер на съсипания куфар, вместо със стандартното предложение - да си избереш някой боклук от магазин Светла на Орлов мост или да ти дадат 100 долара. Така че получих реалните 200 евро, но това определено ми струваше доста време и усилия за запазване на спокойствие. От тогава за да летя с България ер, трябва да имат наистина голямо предимство пред конкурентите си - с комбинация от цена и удобни полети. Все пак тази авиокомпания има и една хубава черта - от доста десетилетия всичките й полети кацат. А това също не е за пренебрегване.
цитирай
33. kartofius - Аз ако имам избор няма да ги ползвам повече.
02.05.2017 21:22
Случка от вчера: оказа се, че в едната посока имам платен багаж, а в другата не. Както каза някой на опашката за доплащане 'Те явно очакват да отида дотам, да си купя куфар и багаж, и да се върна'.
цитирай
34. thomas - Принципно не пречи...
04.05.2017 14:10
В повече от един случай съм си купувал билети от Wizz с куфар само на връщане - нищо ненормално няма в това. Примерно ако имам нужда от нов куфар, си го поръчвам от Амазон и ме чака в хотела, а най-често това се съчетава с посещение на някое изложение, от което ще се върна с много мостри и брошури, които не ми се побират в ръчния багаж. Така че лошо няма да може да се вземе куфар само в едната посока, която и да е тя - защото пък има компании, които не ти позволяват да платиш багаж само в едната посока, и това е далеч по-неприятно. Въпросът е дали ти така си си купил билета (макар и неволно), или някаква техническа грешка е предизвикала този негов недостатък.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1577194
Постинги: 141
Коментари: 3076
Гласове: 4314
Календар
«  Юни, 2018  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930