Постинг
07.03.2010 23:24 -
Свинщина и хаос покрай поредното откриване на голям магазин...
Уж има криза, и то задълбочаваща се, но въпреки това, като се открие поредния мол или какъвто и да е по-голям магазин, районът около него се напъпля от автомобили като кошер от пчели-работнички. Все едно търговците не са им приготвили поредната примамка с цел да им изсмучат още малко от паричките, ами ще им подаряват нещо!
Та тези дни в София беше открит нов (и май първия голям) аутлет център. Не съм го посещавал, нямам и намерение да го правя засега, съответно няма и да го коментирам като търговски обект в този пост, но затова пък вчера станах неволна жертва на пътния хаос, който беше създал той на най-важния булевард в София - Цариградско шосе.
Въпросният център се намира зад Метро (между другото, Метро само по себе си е пример за идеално проектиран от транспортна гледна точка търговски обект с огромния си паркинг и специало направеното удобно локално платно, през което се влиза към него) и е явно напълно неспособен да приеме потока от коли, който му се изсипва поне в първите дни след откриването.
Всъщност аз просто исках да отида в Метро, но още след като подминах разклона за летището на Цариградско шосе, попаднах в една класическа пътна "тапа", която обиквено се случва само при някаква сериозна катастрофа, която е блокирала две от трите ленти на шосето. Трябваха ми повече от 25 минути, за да измина разстояние от няма и 2 километра - от разклона за аерогарата до входа на Метро, в който се оказа пълен абсурд изобщо да вляза, така че направо се отказах от пазаруването там и побързах да се измъкна още напред и да направя обратен завой към центъра.
Между другото, сигурен съм, че на още много хора се е наложило да постъпят като мен, та хората от Метро няма как да са били особено щастливи от пропуснатите обороти в почивния ден.
През тези 25 минути се нагледах на няколко гнусни, но типично български гледки от поведението на шофьорите, решили да паркират, но не намерили къде:
1. Дясната лента от шосето беше превърната в паркинг в продължение на почти целите 2 километра.
2. Не стигаше това, ами и вдясно от тази лента, в калта на зелената площ до булеварда, бяха накацали хаотично като след разрушително земетресение всякакви автомобили и бусове, някои от които бяха така нагазили в калта, че едвам им се виждаха гумите, а аз се чудех собствениците им с колко високи ботуши са излизали от тях и колко ли ще е мръсна гледката в самия аутлет център, след като клиентите му са минавали "през нивата", за да стигнат до него.
3. "Паркингът" продлжаваше надясно и в локалното платно, както и в зелената площ вдясно от локалното. Представихте си го, нали?
4. Още по-лошото следствие от нагазването в зелената площ с колите, беше в това, че когато си тръгваха от "позициите" в калта, правеха така, че цялото шосе да се покрие с кал. Грозна, ама много грозна гледка!
В това време някакви пътни полицаи май се мъчеха да глобяват някои от шофьорите на спрелите автомобили (или поне се надявам да беше така), но тъй или иначе 3-4 екипа (толкова видях общо да се разхождат между колите и да говорят с хората там през двата километра) бяха абсолютно недостатъчни да се справят с толкова стотици нарушители, които вече се бяха разположили и запушили иначе предостатъчно пропускливия път.
Впрочем от полицията щяха да са малко по-полезни, ако бяха осигурили някакъв екип от регулировчици, които да опитат да поотпушат движението. Разбира се, още по-полезни щяха да бъдат, ако предварително бяха създали такава организация на преминаването и паркирането в района, която да включва мобилни пътни знаци, указателни табели и задължително - регулировчици, които да разпореждат къде да става паркирането и да възпрепятстват то да става по начин, който предизвиква хаос, задръствания и мръсотия.
Но разбира се, в България нещата стават винаги именно по този начин. Спомнете си какво беше по улиците около двата софийски мола в първите месеци след откриването им (а и сега се случва понякога през уикендите, особено преди големи празници). И не само там. Почти всеки уикенд подобна гледка сполита и бул. България в горната му част, точно преди Тодор Каблешков отляво, където се намират Била, магазинът за играчки Джъмбо и големия аутлет за дрехи Спридер стор - движението по един иначе широк и прекрасен булевард почти спира заради многото паркирали в цялата дясна и в левия край на най-лявата лента автомобили - абсолютно незаконно и създаващи много неври и опасности за онези, които искат да правят най-естественото нещо на пътя - да се движат по него.
Разбира се, тези свинщини стават до голяма степен защото тук живеят българи, а според тях правилата се отнасят винаги за останалите, не и за тях самите. И които освен това винаги имат свещеното и неотменимо гражданско право да паркират - ако няма как на разрешено, то на забранено. Както и свещеното право да не изпуснат "далаверата" на евтиното пазаруване.
Вина за това грозно, цапащо и опасно поведение при паркиране носи и пътната полиция, която не си върши работата, а именно - да прилага закона и правилника и да възпрепятства и глобява нарушителите.
Но все пак най-голяма вина носят търговците, проектантите и общинските органи, които допускат изграждането на търговски обекти, които не могат да осигурят на посетителите си дори и близък до нужния брой места за паркиране. А защо го допускат... предполагам всички се сещате чудесно.
Та тези дни в София беше открит нов (и май първия голям) аутлет център. Не съм го посещавал, нямам и намерение да го правя засега, съответно няма и да го коментирам като търговски обект в този пост, но затова пък вчера станах неволна жертва на пътния хаос, който беше създал той на най-важния булевард в София - Цариградско шосе.
Въпросният център се намира зад Метро (между другото, Метро само по себе си е пример за идеално проектиран от транспортна гледна точка търговски обект с огромния си паркинг и специало направеното удобно локално платно, през което се влиза към него) и е явно напълно неспособен да приеме потока от коли, който му се изсипва поне в първите дни след откриването.
Всъщност аз просто исках да отида в Метро, но още след като подминах разклона за летището на Цариградско шосе, попаднах в една класическа пътна "тапа", която обиквено се случва само при някаква сериозна катастрофа, която е блокирала две от трите ленти на шосето. Трябваха ми повече от 25 минути, за да измина разстояние от няма и 2 километра - от разклона за аерогарата до входа на Метро, в който се оказа пълен абсурд изобщо да вляза, така че направо се отказах от пазаруването там и побързах да се измъкна още напред и да направя обратен завой към центъра.
Между другото, сигурен съм, че на още много хора се е наложило да постъпят като мен, та хората от Метро няма как да са били особено щастливи от пропуснатите обороти в почивния ден.
През тези 25 минути се нагледах на няколко гнусни, но типично български гледки от поведението на шофьорите, решили да паркират, но не намерили къде:
1. Дясната лента от шосето беше превърната в паркинг в продължение на почти целите 2 километра.
2. Не стигаше това, ами и вдясно от тази лента, в калта на зелената площ до булеварда, бяха накацали хаотично като след разрушително земетресение всякакви автомобили и бусове, някои от които бяха така нагазили в калта, че едвам им се виждаха гумите, а аз се чудех собствениците им с колко високи ботуши са излизали от тях и колко ли ще е мръсна гледката в самия аутлет център, след като клиентите му са минавали "през нивата", за да стигнат до него.
3. "Паркингът" продлжаваше надясно и в локалното платно, както и в зелената площ вдясно от локалното. Представихте си го, нали?
4. Още по-лошото следствие от нагазването в зелената площ с колите, беше в това, че когато си тръгваха от "позициите" в калта, правеха така, че цялото шосе да се покрие с кал. Грозна, ама много грозна гледка!
В това време някакви пътни полицаи май се мъчеха да глобяват някои от шофьорите на спрелите автомобили (или поне се надявам да беше така), но тъй или иначе 3-4 екипа (толкова видях общо да се разхождат между колите и да говорят с хората там през двата километра) бяха абсолютно недостатъчни да се справят с толкова стотици нарушители, които вече се бяха разположили и запушили иначе предостатъчно пропускливия път.
Впрочем от полицията щяха да са малко по-полезни, ако бяха осигурили някакъв екип от регулировчици, които да опитат да поотпушат движението. Разбира се, още по-полезни щяха да бъдат, ако предварително бяха създали такава организация на преминаването и паркирането в района, която да включва мобилни пътни знаци, указателни табели и задължително - регулировчици, които да разпореждат къде да става паркирането и да възпрепятстват то да става по начин, който предизвиква хаос, задръствания и мръсотия.
Но разбира се, в България нещата стават винаги именно по този начин. Спомнете си какво беше по улиците около двата софийски мола в първите месеци след откриването им (а и сега се случва понякога през уикендите, особено преди големи празници). И не само там. Почти всеки уикенд подобна гледка сполита и бул. България в горната му част, точно преди Тодор Каблешков отляво, където се намират Била, магазинът за играчки Джъмбо и големия аутлет за дрехи Спридер стор - движението по един иначе широк и прекрасен булевард почти спира заради многото паркирали в цялата дясна и в левия край на най-лявата лента автомобили - абсолютно незаконно и създаващи много неври и опасности за онези, които искат да правят най-естественото нещо на пътя - да се движат по него.
Разбира се, тези свинщини стават до голяма степен защото тук живеят българи, а според тях правилата се отнасят винаги за останалите, не и за тях самите. И които освен това винаги имат свещеното и неотменимо гражданско право да паркират - ако няма как на разрешено, то на забранено. Както и свещеното право да не изпуснат "далаверата" на евтиното пазаруване.
Вина за това грозно, цапащо и опасно поведение при паркиране носи и пътната полиция, която не си върши работата, а именно - да прилага закона и правилника и да възпрепятства и глобява нарушителите.
Но все пак най-голяма вина носят търговците, проектантите и общинските органи, които допускат изграждането на търговски обекти, които не могат да осигурят на посетителите си дори и близък до нужния брой места за паркиране. А защо го допускат... предполагам всички се сещате чудесно.
Юлиан Митев, Снимки от изложбата на Геор...
Откриване на велосипедния сезон
А ние пак доброволно ще се гаврим със са...
Откриване на велосипедния сезон
А ние пак доброволно ще се гаврим със са...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. stela50
14. samvoin
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. stela50
14. samvoin
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
За този блог
Гласове: 4316