Постинг
09.01.2008 11:31 -
Кажи на всички (европейско срещу американско кино)
Автор: thomas
Категория: Изкуство
Прочетен: 10603 Коментари: 33 Гласове:
Последна промяна: 09.01.2008 15:53
Прочетен: 10603 Коментари: 33 Гласове:
0
Последна промяна: 09.01.2008 15:53
Снощи пак ходих на кино. Където най-много обичам - в Арена. Френско при това (колко рядко се случва там да включват и такива филми в програмата). Филмът се казваше "Не казвай на никого" (Ne le dis a personne) и сигурно е най-слабо рекламираната премиера за последната година. Впрочем, като почти всеки европейски филм (някак си даже и българските се радват на много повече реклама, въпреки че рядко заслужават да се инвестира в тяхното рекламиране).
Добре, че залата беше малка, та двайсетината души в нея все пак правеха десетина процента запълване. Филмът беше много хубав, както и очаквах, след като бях видял рейтинга му от 7.4 в IMDB. Качествен трилър със заплетен сюжет, за какъвто и в Холивуд биха си мечтали. Може би обаче прекалено заплетен, за да го разбере тяхната масова публика, та сигурно затова е и останал да се прави в Европа. Филмът беше емблематичен и по отношение на това по какво се отличават европейските и холивудските филми. Ще опитам да дам основните точки. Очаквам и вашата подкрепа с още наблюдения за разликите...
1. Актьорите изглеждат като най-нормални хора. Мъжете не са с физиката на Супермен или Арнолд Шварценегер. Понякога, в моменти на върховна важност за живота им, успяват да надминат себе си физически, но не се отупват и да продължат невредими като спасителя на света Брус Уилис, след като са ги пребили. Задъхват се, когато ги гонят много дълго, накрая дори могат да преплетат крака и да се пребият от обикновено изтощение. При жените пък не се виждат само хубаво дупе и невероятни цици, нито лицата им приличат на свалени от корици на списания. Със сигурност можеш да срещнеш такива по улицата всеки ден, а в България - дори и доста по-издокарани.
2. Героите също приличат на най-нормални хора. Не са безгрешни, не са само добри или само лоши. Дори и ако са бандити, понякога стават добри и започват да помагат на някой съвсем нормален човек, може и с риск за "кариерата" си. Когато се издънят, даже им се налага да избягат, докато отмине бурята. Всички съвсем забележимо разполагат с някакви ограничения във възможностите си, точно като всеки един от нас.
3. Дори лентата, на която е сниман филма, прилича на една нормална лента. Дори подозирам, че създателите на тези филми нарочно използват разни филтри и "влошения" (обратното на подобрения) при обработката, за да ти създадат усещането, че гледаш нещо не през идеализиращите очи на могъщия Холивуд, а през собствената си любителска камера или може би бинокъл или дори просто око. Цветовете са умишлено ненапудрени, дори леко приглушени и изкривени, но създаващи максимално усещане за реалност на това, което виждаш.
Ако това дотук са предимства (за което много хора ще спорят с мен), европейското кино си има и сериозни "недостатъци". Както се изказа един от хората в публиката, докато здраво хрупаше пуканки, "Проблемът на тоя филм е, че не мога да разбера кой кой е". Това обобщава следните проблеми:
4. Героите не са типизирани, което ги прави по-трудни за визуално отличаване. Добрите не са с бели шапки, а лошите - с черни (както е било прието в уестърните) и ако прекалено силно хрупаш пуканки и отговаряш на всяко обаждане по GSM-а, докато си гледаш филма, можеш да изтървеш причинно-следствените връзки на това, което става на екрана. Главният герой не е висок, красив и снажен, а злодеят - дребен, як и грозен. Можеш наистина лесно да се объркаш, ако не следиш внимателно, защото и броят герои не е никак малък.
5. Действието е доста сложно и абсолютно нищо в целия филм не става случайно. Какъвто и дребен детайл да си забелязал, той по-късно се оказва важен и режисьорът ще те върне към него. Ако си го изпуснал, ще има да се чудиш откъде се е появил богът от машината (използван при древногръцките трагедии, за да донесе развръзката).
6. Големият екран, добрият звук и концентрираното следене на сюжета (по възможност без нищо за разсейване, дори и пуканки) са задължителни, за да можеш да се насладиш на детайлите. Допускам, че е необходимо и доста високо ниво на интелигентност, иначе може много бързо да се отегчиш. По тази причина Холивуд не прави такива филми, защото ще си загуби основната маса от зрители.
7. Специалните ефекти тук не се използват самоцелно. В целия филм май нямаше дори един мощен взрив, само малко преследване, зрелищно пешеходно пресичане на натоварена магистрала и една-две катастрофи, предизвикани от него. Въпреки това напрежението у зрителя е на такова ниво, че не можеш да заспиш, дори и да си много уморен. Значи имало и други, по-евтини начини да се поддържа вниманието. Ако перифразирам "не става само с гърмене, трябва и акъл".
Въпреки всичко, в един качествен съвременен европейски филм като този, не се забелязва недостиг на бюджет, няма претупани и недоизпипани моменти.
Добре, че залата беше малка, та двайсетината души в нея все пак правеха десетина процента запълване. Филмът беше много хубав, както и очаквах, след като бях видял рейтинга му от 7.4 в IMDB. Качествен трилър със заплетен сюжет, за какъвто и в Холивуд биха си мечтали. Може би обаче прекалено заплетен, за да го разбере тяхната масова публика, та сигурно затова е и останал да се прави в Европа. Филмът беше емблематичен и по отношение на това по какво се отличават европейските и холивудските филми. Ще опитам да дам основните точки. Очаквам и вашата подкрепа с още наблюдения за разликите...
1. Актьорите изглеждат като най-нормални хора. Мъжете не са с физиката на Супермен или Арнолд Шварценегер. Понякога, в моменти на върховна важност за живота им, успяват да надминат себе си физически, но не се отупват и да продължат невредими като спасителя на света Брус Уилис, след като са ги пребили. Задъхват се, когато ги гонят много дълго, накрая дори могат да преплетат крака и да се пребият от обикновено изтощение. При жените пък не се виждат само хубаво дупе и невероятни цици, нито лицата им приличат на свалени от корици на списания. Със сигурност можеш да срещнеш такива по улицата всеки ден, а в България - дори и доста по-издокарани.
2. Героите също приличат на най-нормални хора. Не са безгрешни, не са само добри или само лоши. Дори и ако са бандити, понякога стават добри и започват да помагат на някой съвсем нормален човек, може и с риск за "кариерата" си. Когато се издънят, даже им се налага да избягат, докато отмине бурята. Всички съвсем забележимо разполагат с някакви ограничения във възможностите си, точно като всеки един от нас.
3. Дори лентата, на която е сниман филма, прилича на една нормална лента. Дори подозирам, че създателите на тези филми нарочно използват разни филтри и "влошения" (обратното на подобрения) при обработката, за да ти създадат усещането, че гледаш нещо не през идеализиращите очи на могъщия Холивуд, а през собствената си любителска камера или може би бинокъл или дори просто око. Цветовете са умишлено ненапудрени, дори леко приглушени и изкривени, но създаващи максимално усещане за реалност на това, което виждаш.
Ако това дотук са предимства (за което много хора ще спорят с мен), европейското кино си има и сериозни "недостатъци". Както се изказа един от хората в публиката, докато здраво хрупаше пуканки, "Проблемът на тоя филм е, че не мога да разбера кой кой е". Това обобщава следните проблеми:
4. Героите не са типизирани, което ги прави по-трудни за визуално отличаване. Добрите не са с бели шапки, а лошите - с черни (както е било прието в уестърните) и ако прекалено силно хрупаш пуканки и отговаряш на всяко обаждане по GSM-а, докато си гледаш филма, можеш да изтървеш причинно-следствените връзки на това, което става на екрана. Главният герой не е висок, красив и снажен, а злодеят - дребен, як и грозен. Можеш наистина лесно да се объркаш, ако не следиш внимателно, защото и броят герои не е никак малък.
5. Действието е доста сложно и абсолютно нищо в целия филм не става случайно. Какъвто и дребен детайл да си забелязал, той по-късно се оказва важен и режисьорът ще те върне към него. Ако си го изпуснал, ще има да се чудиш откъде се е появил богът от машината (използван при древногръцките трагедии, за да донесе развръзката).
6. Големият екран, добрият звук и концентрираното следене на сюжета (по възможност без нищо за разсейване, дори и пуканки) са задължителни, за да можеш да се насладиш на детайлите. Допускам, че е необходимо и доста високо ниво на интелигентност, иначе може много бързо да се отегчиш. По тази причина Холивуд не прави такива филми, защото ще си загуби основната маса от зрители.
7. Специалните ефекти тук не се използват самоцелно. В целия филм май нямаше дори един мощен взрив, само малко преследване, зрелищно пешеходно пресичане на натоварена магистрала и една-две катастрофи, предизвикани от него. Въпреки това напрежението у зрителя е на такова ниво, че не можеш да заспиш, дори и да си много уморен. Значи имало и други, по-евтини начини да се поддържа вниманието. Ако перифразирам "не става само с гърмене, трябва и акъл".
Въпреки всичко, в един качествен съвременен европейски филм като този, не се забелязва недостиг на бюджет, няма претупани и недоизпипани моменти.
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
Да
09.01.2008 12:09
09.01.2008 12:09
само дето продуцент на този филм е Люк Бесон. Един от "най-малко" повлияните от Холивуд френски режисьори и продуценти.
цитирайЕ точно в този филм не се издава колко е повлиян. Все пак това не е Такси-48... ;-) Но пък май това е единственото обяснение защо филмчето е намерило място в нашето 'претоварено" от европейски филми киноразпространение...
цитирайамериканските /разбирай холивудските/ филми в повечето случай са като разкази с ОЧАКВАН /предвидим/ край, за разлика от европейските - френски, английски.
цитирай
4.
анонимен -
Филма беше доста рекламиран
09.01.2008 12:18
09.01.2008 12:18
в самите Арени преди филмите, а и аз лично съм чувал реклама по радиото.
цитирайНа някой хареса ли му филма по Илиада на Омир?"Троя" .Ползват непрекъснато сюжети от европейската и древноевропейска история. Много са примерите. По друг начин усещах мн книги за имерии, Библейски истории, Древногръцки легенди и след гледането на филма оставах с впечатление че е поамериканчена цялата история. С някакъв приповдигнат патос, с някакво силно еуфорично настроение(прекалено даже) бе как да кажа нещо джаста-праста.
цитирай
6.
анонимен -
Има адски много качествени американски филми
09.01.2008 12:20
09.01.2008 12:20
не знам защо генерализирате холивудските продукции, посочвайки за пример Брус Уилис или "Терминатор".
На всеки добър европейски филм се падат 3 по-добри американски.
цитирайНа всеки добър европейски филм се падат 3 по-добри американски.
7.
анонимен -
Европейското кино с/у щатско
09.01.2008 12:22
09.01.2008 12:22
Много хубаво си го написал.
И казваш доста вярни неща.
И все пак не забравяй, че европейското кино (и в частност френското) също има своите клишета. Донякъде, ако приемем Холивуд за вселена, то тук имаме паралелна вселена и всичко е някак наопаки.
И няма как да бъде иначе, защото в противен случай всичкото кино щеше да е "американско".
"Американското" всъщност значи най-вече "напомпано", докато европейското слава богу все още си остава (почти?) "човешко". И затова някак по-близо до нашенския къде балкански, къде про-западен манталитет и модел на поведение.
А да се съревновават френската с/у американската школа си е безмислено - едната няма парите, а другата идеите на първата.
Ето защо има кино за всеки и аз лично се кефя и на двете течения - така със сигурност няма да пропусна нищо!
цитирайИ казваш доста вярни неща.
И все пак не забравяй, че европейското кино (и в частност френското) също има своите клишета. Донякъде, ако приемем Холивуд за вселена, то тук имаме паралелна вселена и всичко е някак наопаки.
И няма как да бъде иначе, защото в противен случай всичкото кино щеше да е "американско".
"Американското" всъщност значи най-вече "напомпано", докато европейското слава богу все още си остава (почти?) "човешко". И затова някак по-близо до нашенския къде балкански, къде про-западен манталитет и модел на поведение.
А да се съревновават френската с/у американската школа си е безмислено - едната няма парите, а другата идеите на първата.
Ето защо има кино за всеки и аз лично се кефя и на двете течения - така със сигурност няма да пропусна нищо!
американското кино*, защото след един ден от най-заплетения филм, който се казва "Реален Живот" имам нужда от нещо лесно смилаемо с много ефекти ("т.е. боза"). Ако съм френски държавен чиновник и животът ми е "боза", ще предпочитам нещо заплетено и сложно.
* Въпреки, че единствената разумна класификация за филми е добри и лоши :)
поздрави:
цитирай* Въпреки, че единствената разумна класификация за филми е добри и лоши :)
поздрави:
Знам, че има, но не са хич чак толкова много, особено ако човек харесва европейските филми. А ако ще гледаме съотношението, замисли се колко пъти повече американски филми се произвеждат, за да постигнат 3:1 хубавите... Сигурно е 9:1 съотношението на произведените, ако не и повече... И разбира се, че има и европейски бози, на които можеш само да заспиш.
P.S. Брус Уилис ми харесва - нищо че не е никак реалистичен като спасител на света - даже не мога да си го представя различен.
цитирайP.S. Брус Уилис ми харесва - нищо че не е никак реалистичен като спасител на света - даже не мога да си го представя различен.
една от основните разлики между американското и европейското кино е в количеството произведени филми. Просто американците произвеждат за всеки вкус по много.
Колкото повече продукция, толкова повече боклук.
Но имаш твърде крайни оценки за американското кино като цяло. Нито всички актьори са с идеални форми, нито всички актриси са като излезли от Плейбой...
Примери: Робърт де Ниро, Джак Никълсън, Марлон Брандо, Брад Пит, Мат Деймън, Дъстин Хофман... Джулия Робъртс, Хелън Хънт, Ема Томпсън, Мерил Стрийп и десетки, повтарям, десетки други.
Няма да се спирам подробно на всяка една от гореизброените от теб разлики, понеже ме мързи.;-)
Един пример: "Легенди за страстта".
Американски шедьовър. Нищо не е самоцелно в него. А такива като него има десетки.
Да не говорим за Скорсезе, Оливър Стоун, Тарантино, Уди Алън и много много други, които просто не се вписват в рамката, с която ги ограждаш.
А тоя номер с влошаването на картината се използва в американското кино много отдавна. Последен пример - последния филм на Тарантино. Не го давам за пример за хубав филм, защото аз лично не го издържах, макар да съм му фен, но това с "влошаването" го имаше и там.
Явно не си имал късмета да попаднеш на добри американски филми, които, уверявам те, има.
цитирайКолкото повече продукция, толкова повече боклук.
Но имаш твърде крайни оценки за американското кино като цяло. Нито всички актьори са с идеални форми, нито всички актриси са като излезли от Плейбой...
Примери: Робърт де Ниро, Джак Никълсън, Марлон Брандо, Брад Пит, Мат Деймън, Дъстин Хофман... Джулия Робъртс, Хелън Хънт, Ема Томпсън, Мерил Стрийп и десетки, повтарям, десетки други.
Няма да се спирам подробно на всяка една от гореизброените от теб разлики, понеже ме мързи.;-)
Един пример: "Легенди за страстта".
Американски шедьовър. Нищо не е самоцелно в него. А такива като него има десетки.
Да не говорим за Скорсезе, Оливър Стоун, Тарантино, Уди Алън и много много други, които просто не се вписват в рамката, с която ги ограждаш.
А тоя номер с влошаването на картината се използва в американското кино много отдавна. Последен пример - последния филм на Тарантино. Не го давам за пример за хубав филм, защото аз лично не го издържах, макар да съм му фен, но това с "влошаването" го имаше и там.
Явно не си имал късмета да попаднеш на добри американски филми, които, уверявам те, има.
11.
анонимен -
foxy
09.01.2008 14:22
09.01.2008 14:22
Браво за статията. Много хубав анализ си направил.
Филмът и на мене ми хареса и съм съгласна с повечето ти заключения!
цитирайФилмът и на мене ми хареса и съм съгласна с повечето ти заключения!
Не, попадал съм. И аз имам много любими американски филми. Но все по-рядко намирам нови, в които да се влюбя... И разбира се, и ти си прав :-)
цитирайпросто, истината е по средата.
Поздрави.
;-)
цитирайПоздрави.
;-)
тогава ще коментирам за това колко е добър :)
No country for old men, пък е много як американски филм да ви кажа ей така :)
цитирайNo country for old men, пък е много як американски филм да ви кажа ей така :)
задълбочен алнализ, подкрепен е необхоидмите тези и факти. Предлагам Ви да следвашият В постинг да бъде озаглавен : "Европейска срещу американска литература", Вие може да се псравите изключително успешно! Нов, оргинален прочит и потресаващи сравнения+разкрития, ето от какво се нуждаем:)
цитирай
16.
анонимен -
дааа
09.01.2008 16:15
09.01.2008 16:15
То в живота трудно се влюбва човек...ти пък очакваш във филм да се влюбиш:) Прав си вече все по-рядко има такива ... пък било то американски или европейски....
цитирайТова е като да мина на френско шампанско, а не на уиски, защото уиското показва принизения ми вкус и по-нисък произход...Ами зависи кой е произвеждал шампанското и уискито, майсторлъка му, за кого го произвежда - за масовия консуматор или изтънчения познавач и т.н. и т.н.
цитирайУискито, шъ пруща'аш, не е американска, а шотландска (или евентуално ирландска) напитка... А френското шампанско си е много хубаво! :-)
цитирай
19.
анонимен -
The Fabulous Picture Show - Martin Scorsese
09.01.2008 17:01
09.01.2008 17:01
The Fabulous Picture Show - Martin Scorsese -29 Dec 07 - Pt1
http://youtube.com/watch?v=RDQwqUyRo_8
The Fabulous Picture Show - Martin Scorsese -29 Dec 07 - Pt2
http://youtube.com/watch?v=58_PLnyBXw0
цитирайhttp://youtube.com/watch?v=RDQwqUyRo_8
The Fabulous Picture Show - Martin Scorsese -29 Dec 07 - Pt2
http://youtube.com/watch?v=58_PLnyBXw0
важен е материалът, коя фирма го произвежда, нейната традиция и умения, дали държи на името си или я интересува печелбарския момент само -удара "sting", за масовия консуматор ли е или за ценители, познавачи...
Тоест, против съм да се генерализира, обобщава, а и е бомбастично някак си с това заглавие в скобите на постинга, в който сте изложил мнението си и не сте успял да си го защитите. Очевидно, истината е някъде по средата и може да се спори дълги часове на чаша шотландско и нешотландско уиски, на френско шампанско и газиран Вайнзект...отново стигаме до това кой е консуматорът, как и какво цени и какво го радва.
Постингът е интересен и затова е оценен в избрани /поздравления/, но имах забележка, която не сте разбрал. Нищо, другият път!
цитирайТоест, против съм да се генерализира, обобщава, а и е бомбастично някак си с това заглавие в скобите на постинга, в който сте изложил мнението си и не сте успял да си го защитите. Очевидно, истината е някъде по средата и може да се спори дълги часове на чаша шотландско и нешотландско уиски, на френско шампанско и газиран Вайнзект...отново стигаме до това кой е консуматорът, как и какво цени и какво го радва.
Постингът е интересен и затова е оценен в избрани /поздравления/, но имах забележка, която не сте разбрал. Нищо, другият път!
Нямам нищо против линковете към youtube, но не беше зле да напишеш и защо искаш да ги видим, освен че явно имат някаква връзка с Мартин Скорсезе. Лично аз нямам време да проверявам какво ли е "искал да каже авторът" с тези линкове, след като сам не си го казва, така че ако си искал да кажеш нещо, просто не съм чул...
цитирайпараноидни шаблони изкарани на конвейр няма какво да ги коментираме.
Виж анимацията е друго нещо...
Може би има някакъв филтър, които пречи в игралното американско кино да се вкара нещо смислено и свежо, а анимацията понеже е възприемана като нещо несериозно е приютила доста добри неща.
Аз лично най- много харесвам английското кино.
цитирайВиж анимацията е друго нещо...
Може би има някакъв филтър, които пречи в игралното американско кино да се вкара нещо смислено и свежо, а анимацията понеже е възприемана като нещо несериозно е приютила доста добри неща.
Аз лично най- много харесвам английското кино.
Увлекателно си предал впечатленията си, хареса ми много.
Харесвам френско кино и въобще европейско (северняците също правят интересни филми), но най-любимо си остава сръбското.
цитирайХаресвам френско кино и въобще европейско (северняците също правят интересни филми), но най-любимо си остава сръбското.
обърни съвсем малко внимание на моя коментар (номер 10) и пак ела да се пробваш.
цитирай
25.
анонимен -
presly съм
09.01.2008 18:27
09.01.2008 18:27
Какво да се пробвам, говоря за масовите внушения!?
На колко създадени и пуснати филми има качествен игрален и анимационен американски филм? И колко са те във Англия, Франция...Какво вижда и възприема масовата публика? Един английски сериал да вземеш напр. е много по-добър. Не, че няма гениални американски филми.
цитирайНа колко създадени и пуснати филми има качествен игрален и анимационен американски филм? И колко са те във Англия, Франция...Какво вижда и възприема масовата публика? Един английски сериал да вземеш напр. е много по-добър. Не, че няма гениални американски филми.
засилих се да напиша нещо, но прочетох коментарите и се отказах. съгласна съм с тлнет. и с ианцхеффф.
поздрави :))
цитирайпоздрави :))
27.
анонимен -
Преди време когато исках да отида на ...
10.01.2008 12:59
10.01.2008 12:59
Преди време когато исках да отида на кино четях Тодор Андрейков .Никога неговите предпочитания не се разминаха с моите.Сега не мога да се ориентирам.Кои са днес кинокритиците от неговия ранг и къде публикуват?
цитирайОт днешните български критици на първо замисляне се сещам май само за Божидар Манов. Но той изобщо не огрява навсякъде, да не кажа, че направо трябва да го търсиш като игла в копа сено.
Аз обикновено ползвам IMDB (http://www.imdb.com), където има и официална информация за филмите, и зрителски мнения, подкрепени с рейтинги. Доста може да се намери като информация и в Rotten Tomatoes (http://www.rottentomatoes.com), но въпреки че рейтингите там са резултат от мненията на повече от 30 критици, много често някои от крайните резултати ми се струват повече от странни - например второто Национално съкровище, което на мен ми се стори неангажиращ, но свеж и приятен филм, там има едва 33% одобрение, а Аз съм легенда, който мисля да пропусна, но от това, което видях като съдържание, не ми се струва нищо особено, а това ми мнение е допълнено и от впечатленията на един приятел - киноманиак, който вече го гледа, е събрал цели 63% одобрение. Явно, че и кинокритиката не успява да бъде напълно обективна - и заради интересите на индустрията, и заради това, че все пак всеки човек си има някакъв индивидуален вкус.
Така че майката му е малко четене, повече гледане, и най-вече - по-малко нерви, когато попаднеш на гнил домат - все пак това са само 2 часа от живота ти - къде ли не си ги дал :-)
цитирайАз обикновено ползвам IMDB (http://www.imdb.com), където има и официална информация за филмите, и зрителски мнения, подкрепени с рейтинги. Доста може да се намери като информация и в Rotten Tomatoes (http://www.rottentomatoes.com), но въпреки че рейтингите там са резултат от мненията на повече от 30 критици, много често някои от крайните резултати ми се струват повече от странни - например второто Национално съкровище, което на мен ми се стори неангажиращ, но свеж и приятен филм, там има едва 33% одобрение, а Аз съм легенда, който мисля да пропусна, но от това, което видях като съдържание, не ми се струва нищо особено, а това ми мнение е допълнено и от впечатленията на един приятел - киноманиак, който вече го гледа, е събрал цели 63% одобрение. Явно, че и кинокритиката не успява да бъде напълно обективна - и заради интересите на индустрията, и заради това, че все пак всеки човек си има някакъв индивидуален вкус.
Така че майката му е малко четене, повече гледане, и най-вече - по-малко нерви, когато попаднеш на гнил домат - все пак това са само 2 часа от живота ти - къде ли не си ги дал :-)
29.
анонимен -
за 2-та часа
10.01.2008 16:13
10.01.2008 16:13
Да, това с двата часа къде не си ги загубил е като приказката,че много жаби трябва да целунеш...докато намериш принца...:) Така и с филмите! Поздрави!
цитирайВиждам, че сам си намерил един от хубавите филми които са излизали миналата година на кино:) Хубава статия, хубаво описание, поздрави.
цитираймога само да се съглася с теб за изводите.
иначе, не съвсем по темата, а по-скоро просто анти-Холивуд да кажа за един надпис, който преди време беше впечатлил особено приятеля ми. над входа на една книжарничка в Румъния собственикът бил поставил слоган "ПРОЧЕТЕТЕ НАШИТЕ КНИГИ, ПРЕДИ ДА ГИ Е ПРОЧЕЛ ХОЛИВУД" :)
цитирайиначе, не съвсем по темата, а по-скоро просто анти-Холивуд да кажа за един надпис, който преди време беше впечатлил особено приятеля ми. над входа на една книжарничка в Румъния собственикът бил поставил слоган "ПРОЧЕТЕТЕ НАШИТЕ КНИГИ, ПРЕДИ ДА ГИ Е ПРОЧЕЛ ХОЛИВУД" :)
32.
sparhawk -
както предпочитате
12.01.2008 10:03
12.01.2008 10:03
аз лично предпочитам по-зрелищни и идеализирани филми за забавление, тъй като не смятам, че изкуството трябва да имитира напълно живота. Предпочитам картината да е бляскава и да грабва, а героите да са герои, а не обикновени хорица. Аналогично при злодеите.
Разбира се, напълно разбирам и вашия вкус. Според мен става дума за различен подход, всеки от който води до различен резултат и не е правилно да се казва кой е по-добър и кой не.
цитирайРазбира се, напълно разбирам и вашия вкус. Според мен става дума за различен подход, всеки от който води до различен резултат и не е правилно да се казва кой е по-добър и кой не.
Прочетох блога ти след някои блестящи твои коментари в други такива. Поздрави!
За EU и US киното, мисля, че неможе и да става дума за сравнение. Едните искат да правят бизнес, а другите изкуство. И двете страни се справят добре в начинанията си. Което обаче не означава, че едните не разбират от изкуство, а другите от бизнес... въпрос на приоритети.
Аз също харесвам европейското кино.
цитирайЗа EU и US киното, мисля, че неможе и да става дума за сравнение. Едните искат да правят бизнес, а другите изкуство. И двете страни се справят добре в начинанията си. Което обаче не означава, че едните не разбират от изкуство, а другите от бизнес... въпрос на приоритети.
Аз също харесвам европейското кино.
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. zaw12929
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. zaw12929
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
За този блог
Гласове: 4316