Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2007 22:33 - Предизвестена излагация на Евровизия...
Автор: thomas Категория: Музика   
Прочетен: 9191 Коментари: 29 Гласове:
0

Последна промяна: 24.02.2007 22:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Преди минути завърши финалът за избор на българска песен за Евровизия. Най-добрата песен спечели, при това с шеметна преднина от повече от 6 пъти повече гласове от тази след нея в класацията.

Дотук добре. Този път никой няма да каже, че изборът е бил манипулиран, опорочен или фалшифициран. Е, вярно, че в блогът на Днесчо, по-точно в темата му за Евровизия, написана след полуфинала, поне 10 коментара бяха открити призиви да се гласува именно за тази песен, но приемам, че това са били спонтанни мнения, а не организирана акция.

Има и още хубави неща в този избор:
- Елица има много добър глас, който владее отлично (и за разлика от повечето други финалисти няма и грам колебание в него - т.е. не издава нито един фалшив звук)
- И двамата изглеждат много добре
- В песента има много енергия, която се предава и на публиката.

Има обаче и едно лошо нещо: че тази песен няма никакви шансове на Евровизия. Просто няма звучене на популярна песен, а на фолклорна. Нито пък, дори и да се абстрахираме от тази й особеност, е по-добра от песента на Мариана Попова миналата година. На всичко отгоре е на български, което също й отнема допълнително шансове за евентуален успех. Така че моята прогноза е, че отново няма да имаме песен, която изобщо да стигне до финалния кръг. Но въпреки това явно е най-доброто, което имаме в момента.

Истинската ми мъка обаче идва от това, което представляваха останалите изпълнители. Всеки от тях беше трагичен в някаква област:
- Теди Кацарова - в грима и вида на кожата - болнаво бледа!
- Софи Маринова - по отношение на руския език
- Групата - по отношение на владеенето на гласа
- Практически всички останали имаха ужасно английско произношение.

Добре де, наистина ли толкова малко можем!? И ако наистина сме толкова зле, защо непрекъснато повтаряме колко сме музикални!?


Тагове:   Евровизия,


Гласувай:
0



1. thomas - Този го изтривам... Всеки има право на коментар, но не и на плюене без доводи
24.02.2007 23:11
"ти си зле брато, песнта си е добра. Ти си много по-трагичен от всички тея дето ги плюеш взети заедно, щото си един дървеняк..."
цитирай
2. анонимен - A kakvo ste kajete za nashata izv...
24.02.2007 23:32
A kakvo ste kajete za nashata izvestna grupa KARIZMA? Ujas i tragediq.....Napravo me beshe sram da gi gledam, a za slushane da ne govorim
цитирай
3. estrella - Изненадах се приятно
24.02.2007 23:32
от резултата от гласуването. Сега трябва реклама. Ама ЕЙ ТАКАВА реклама - не тук, а в чужбина. Както гръцката певица, ох, забравих й името, която рекламираше песента си по нашите радия.

Дано да имат възможността да го направят.

Нищо, че е повече народна песента, отколкото популярна. Интересна е, те са енергични и има настроение. Да им е на добър час.
цитирай
4. анонимен - za KARIZMA. Tia moje da gi vurje 4...
24.02.2007 23:35
za KARIZMA.Tia moje da gi vurje 4ovek v dvora da mu plashat gargite vmesto pomqri i vsiaka sutrin boi s lopatata
цитирай
5. анонимен - Tedi Kacarova moje da zapo4ne da pee ...
24.02.2007 23:37
Tedi Kacarova moje da zapo4ne da pee s maika si, zastoto e zapo4nala da prili4a na babi4ka
цитирай
6. thomas - Както вече казах,
24.02.2007 23:40
ако някой трябваше да е от тези 12, това са Елица и Стоян. И ще се радвам, ако не съм познал, че няма да имат успех, въпреки че вярвам в преценката си за това какво може да поеме Европа и какво - не.

Лошото е, че те нямаха НИКАКВА алтернатива. Конкуренцията им бяха хора, които изобщо не стават. За качествата на Каризма даже не ми се и говори вече - все едно да убедиш фенове на чалгата, че тя е музикален отпадъчен продукт.

Но как пък и нито един от пеещите на английски (с изключение на Мариана Попова миналата година) не се научи да си произнася поне думичките от песента така, че да не звучи като учил-недоучил! И ако не е учил, по-добре изобщо да не опитва да пее на този език - все пак никой от тях не е звезда от ранга на Scorpions, че да пее в Япония на японски и публиката да го обикне заради това!
цитирай
7. estrella - Ние си коментираме,
24.02.2007 23:42
ама те дали четат....;)
цитирай
8. анонимен - Koceto Kalki. Egati pluxa opurpan. ...
24.02.2007 23:42
Koceto Kalki. Egati pluxa opurpan. Koce, spri tia silni narkotici.
цитирай
9. анонимен - neveroqten konkurs e evrovizia ...
24.02.2007 23:44
neveroqten konkurs e evrovizia mislq i az da u4astvam dogodina sled silno napivane s avtorska pesen
цитирай
10. анонимен - mnenie
25.02.2007 00:25
Mislia,ce folklora ni ne se e preeksponiral v Evropa,daje naprotiv-dori i da ne razbirat teksta, slushatelite bivat zavladiani ot energiata i silata na folklora ni,koito te nosiat!Poviarvaite mi-ot licen opit go znam!
цитирай
11. stealth - За жалост, това можем. Страната е в ...
25.02.2007 01:09
За жалост,това можем.Страната е в криза,а с това и всичко останало!
Добре,че Азис не отиде да ппредставя България.
цитирай
12. seth - Най- лошото е, че
25.02.2007 01:23
никой от изпълнителите не представи нещо модерно. Всичко това, което изпълниха, го има с тонове в музиката и звучи до болка клиширано.
Това е състезание за популярна песен и всякакви фолк елементи са обречени на неуспех. Т. нар. "магия на българските гласове" е призната само от ценители и до голяма степен е измислена от самите нас. В този ред на мисли победителите нямат никакъв шанс и това е пределно ясно.
цитирай
13. thomas - @Stealth (12) и Seth (14)
25.02.2007 04:15
Липсата на самокритичност и на реална преценка за това как изглеждаме в очите на другите народи е много характерна за нас далеч не само в областта на музиката. Както много обичаме да си повтаряме, "от Витоша по-високо и от Искъро по-длибоко нема". И това далеч не важи само за шопите ;-)

Тези неща ни се втълпяват още от училище - и с легендата за киселото мляко, което при другите народи не ставало за нищо (като че ли пък нашето днешно става повече от тяхното), и с пословичното българско трудолюбие (при положение, че по резултатите изглежда да сме един от най-мързеливите или поне най-неефективни народи), и с "магията на българските гласове" (като че ли мотивите от турския фолклор са по-зле приети от тези в нашия), и с още куп други такива голословни самохвалства, които само ми напомнят онзи сладък виц от късния социализъм, в който се казва какви символи трябва да има на гербовете на различните страни:

- САЩ - мушмула: колкото повече изгнива (гнилият капитализъм), толкова по-вкусна става
- СССР - купидонче: гол, но въоръжен
- България - хипопотам: до шия в блатото, но с широко отворена уста
цитирай
14. анонимен - Да не би Лорди да са имали популярно ...
25.02.2007 12:36
Да не би Лорди да са имали популярно звучене?
Дръмендбейсът може да звучи различно и грабващо,както и един хеви-метъл припев.
Каризма си знаят какво са направили,няма нужда да им го казваме.
Чалгата е много на мода в днешната музика,чува се дори и в последния сингъл на Тимбърлейк,въпросът е как точно ще я вложиш.
Хората искат нещо различно,не можем да ги пребием с евро-денс.
цитирай
15. seth - Да. Лорди винаги са имали популярно ...
25.02.2007 13:18
Да. Лорди винаги са имали популярно звучене и приличат на около 1000 скандинавски групи.
Беше време наградата да бъде дадена на група с по - твърдо звучене. Хард и хеви стиловете бяха незаслужено пренебрегвани заради разни бози, но в последните години при тях има най- голям прогрес и като пазар и като развитие. Точно това накара всички да се съобразяват с вкусовете на големи групи хора, които до момента не намираха смисъл в подобни конкурси.
цитирай
16. baraboshi - не мисля, че чак толкова трябва да се ...
25.02.2007 13:57
не мисля,че чак толкова трябва да се чудим и маем какво ще харесат чужденците.безмислено е общо взето.важното е да участва песен,която на нас ни харесва-българите.пък да сатва каквото ще.отива най-хубавата песен.много мога да кажа каква музика харесват и си купуват туристите по черноморието и това съвсем не е фолклор или бг поп и рок музика.в този смисъл Софи и Устата може би са по-добрия стратегически вариянт.повярвайте имат мноого руски фенове.не си го измислям.преди 3-4 години и "каризма"имаха много руски фенове.но не мога заради стратегията да си изкривя душата и да ги подкрепя.и какво означава "толкова малко ли можем?".ами не рабира се.това е конкурс,а по конкурсите не си ли забелязал,че музиката винаги е малко изкуствена,пластмасова,нагласена.и световните участници са същите.Англия да не би да праща Роби Уилямс да я преставя или Турция-Мустафа Сандал или Таркан.Утвърдени звезди никога не биха участвали в "Евровизия". И чуждите участници не са на високо ниво.Имаше мин.години участници за смях.Елица и Стоян не са такива със сигурност и това е достатъчно.Другото е и до късмет.
цитирай
17. saltriver - :)
25.02.2007 15:11
Аз съм доволен от избора и дори да не стигне до финал, тази песен е добра. А дали има популярно звучене това е много субективно. И Бохемската рапсодия на Queen е била изолирана от всякакви класации в началото, докато в един момент се превръща в химн. Да не говорим за Роксан, която става хит, ако не слъжа 4 години след излизането си на пазара. Аз вярвам, че Стоян и Елица ще постигнат много. Да не би на Каризма "Fool for you" да няма хитово звучене. Има си го. 2 дена си тананикам припева и, но не толкова, защото песента е добра, а защото е използвана най- старата и най- изтъркана схема за създаване на еднодневни хитове.
Друг е въпроса как журито подбира парчетата. Миналата година ние изпратихме една наша песен "Nightman" (който иска може да я чуе в http://saltriverbg.com) . Въпросната песен беше отхвърлена още при подбора. Тоава си казахме, че може би не сме направили добра песен и продължихме да творим. Година по- късно обаче след като изпратихме първия ни сингъл в едно английско радио същата песен, която не беше удобрена от уважаемото жури изведнъж влезе в класацията на въпросното английско радио, успя да стигне до 3-то място и вече 16 седмици блуждае в чарта. Така, че не си мислете, че до журито не стигат добри песни, просто или няма кой да седне да ги прослуша, или просто не сме бутнали нищо под масата. Не знам причината каква е, но след тази година установих, че просто не си заслужава изобщо да се участва в такива конкурси.
А на Стоян и Елица- успех. Парчето е много хубаво и дори да не се пребори с останалите претенденти за себе си мога да кажа, че поне мога да се гордея, че с тази песен ще участваме на финала. :)

цитирай
18. seth - @ baraboshi
25.02.2007 15:49
Прав си. По принцип Евровизия е създадена, за да открива нови таланти и едно от условията преди бяха изпълнителят да не е имал нищо издадено. От няколко години това отпадна.

....
А иначе зад Бохемската рапсодия и Роксан стоят легендарни изпълнители и не бива да ги разглеждаме самостойно и изолирано оттова.
цитирай
19. saltriver - :)
25.02.2007 18:30
Те са легендарни, но не са се родили такива. :)
Идеята ми беше, че не трябва с лека ръка да се определя, че една песен не е хит. Хитовете се създават от феновете, музикантите просто им предлагат продукт, който те оценяват. :)
цитирай
20. thomas - @baraboshi (18)
25.02.2007 18:56
Прав си за Софи Маринова и Устата и техните руски фенове. Или по-точно би бил прав, ако Софи не пееше на руски с УЖАСЕН акцент! С което ще отблъсне успешно точно руските фенове ;-)
цитирай
21. seth - @ saltriver
25.02.2007 22:39
Хитовете се създават от маркетинга на съответните продукти. Има някои изключения, но те само потвърждават правилото.
Прав си за гениалните изпълнители, но съгласи се, че всичко написано от тях, вкл. и най- голямата помия, има потенциал да стане хит само заради автора.
цитирай
22. saltriver - :)
26.02.2007 09:20
Разбира се, че е така. Рекламата създава хитовете, но във времето оцеляват само тези, които наистина са създадени хитове, не изкуствено направени такива. :)
цитирай
23. viki11 - Мнение
26.02.2007 15:30
Аз не вярвам на класация , в която между първия и втория има такава разлика. Просто намирисва.
Спечелиха тези, най-вече, които са спонсорирани от БНТ. Защо ли? Публика? Или...
Предварително е бил известен победителят. Иначе не виждам причина Каризма да се отказват предварително. Не им е в стила да се преструват и не го направиха. Размислете върху причинно-следствената връзка и поведението им. Е, не съм събрала доказателства, не ми и трябват.
За руския на Софи Маринова - авторе, уважение е към една страна да уважиш езика й, особено, ако е един от 4-те международни езика. Не се гонят перфектни резултати. На Софи й се разбираше добре (6-години - израснала съм с руснаци), на някои дори българският им е по-неразбираем.
Тези Кацарова не е на модно ревю и затова цветът на кожата й не е пречка да участва в конкурс. Няма нужда да се прави на клоун с боя. Такъв й е тенът.
Перфектен английски не е задължителен за конкурса. Хубаво е да понаучат българския, а чуждите да си останат чужди езици. Печели изкуството, визията, националните мотиви, а не чуждопоклонничеството.
Иначе конкурсът пак си беше нагласен. По български. А после, защо не се гордеем, че сме българи! НАмирисва, намирисва...ако следиш тия прояви.
цитирай
24. анонимен - НАИСТИНА СИ ДЪРВЕНЯК!!!!!!!!!!!!
27.02.2007 09:32
НАИСТИНА СЪМ СЪГЛАСЕН, ЧЕ СИ САМОВЛЮБЕН НЕТЪРПЯЩ КРИТИКА И ВЪЗРАЖЕНИЕ ДЪРВЕНЯК...."ТОВА ЩЕ ГО ИЗТРИЯ.." АМИ ТРИЙ ДРЕМЕ МИ!ТОЛКОВА НЕКОМПЕТЕНТНО ИЗКАЗВАНЕ ЗА СТУНДЖИ И ЕЛИЦА НЕ БЯХ ЧУВАЛ СКОРО...
цитирай
25. thomas - Некомпетентно?
27.02.2007 10:51
Некомпетентно? В смисъл, че ги хваля ли!? Че казвам, че тя чудесно си владее гласа и че са най-доброто, което имаше на конкурса ли? :-)
цитирай
26. anngryan - Не съм доволна!
02.03.2007 22:00
Е не не за пръв път да следя Евровизия и на всичкото отгоре да имам фаворити и те да не спечелят! Е то бива бива ама чак пък толкова. Голяма излагация ще е с тия!
цитирай
27. анонимен - hm...
09.03.2007 19:45
Mislq, 4e Elica i Stoqn, ako ne drugo sa originalni i 6te napravqt 6ou na evroviziq.Taka 4e i da spe4elqt i da spe4elqt, vse 6te e 6ou.
ot jan
цитирай
28. анонимен - kakvo stana nakraq
07.02.2008 20:32
kakvo stana nakraq s "optimizma" vi?prognogite im bili ne znam kakvi si!vse mnogo znaete!evropa ni ocei po dobre ot nas samite!6to ne pusne6 edin komentar sled evroviziq,a!?
mnogo sa si gotini i dvamata!a pesenta e napravo ubiec!
цитирай
29. thomas - Всъщност какво трябва да коментирам?
07.02.2008 21:14
Ако прочетеш какво съм казал за тази песен и нейните изпълнители, ще видиш, че само ги хваля. Както и казвам, че не могат да спечелят с нея Евровизия. Крайният резултат да ме опроверга?! А това за "прогногите" така и не го разбрах...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2155999
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031