Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2007 11:11 - Смесени чувства след концерта на Vaya con Dios
Автор: thomas Категория: Музика   
Прочетен: 8338 Коментари: 20 Гласове:
1

Последна промяна: 10.06.2007 11:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Първо и безспорно - Дани Клайн може да пее. И то страхотно. Тя е един от хората с късмета да имат различен и разпознаваем глас, който и да не е точно идеален в смисъл на нежност и мекота, но точно това се оказва негово предимство.

Второ, вече субективно - това, че песните й от края на 80-те години, изпяти през 2007 година, са в много различен и далеч по-джазов стил, не ги прави изобщо по-лоши и в новия вариант също много й отиват.

Но това, че тя на практика обвини нас, публиката, за това, че в залата нямало роми, а и се възмути защо жените на толкова много места по света (визирайки и България) не получавали лесно правото да правят същите неща, които и мъжете, вече си беше двойка гафове, които не отиват на звезда от подобна величина (пък и с подобни качества).

Нямам нищо против това, че тя всъщност "нямала нищо против мъжете", "даже много обичала тяхната компания" и "си прекарвала много добре с тях" (като за последното се обърна за потвърждение към четиримата си музиканти - мъже), въпреки че някой би казал, че това е прекалено открита демонстрация на хомосексуални предпочитания, която не е нужно да бъде показвана на публиката. Може и да беше само защита от евентуално обвинение във феминизъм, но прозвуча доста многозначително.

Но да размахва некомпетентността си по политическите ни проблеми (визирайки такива, които нямаме и не казвайки нищо за такива, които със сигурност имаме), просто не беше нейна работа. Разбира се, публиката ще й го прости заради таланта и музиката, която получи от нея, но във всеки случай нещата, които каза, ще остави следи в паметта ни.

Предполагам, че изобщо не осъзнава, че и да подареше 4000 билета на любимите си роми, (срещу пари не биха си купили сигурно и един, дори и евтин билет), те нямаше да дойдат в НДК, защото нейната красива и много стилна музика просто не е това, което те биха искали да слушат. Но затова пък щяха да врътнат яка търговия с билетите без никакво съмнение, даже сигурно щяха да ги продадат по няколко пъти. :-) Ако пък отидеше да си направи концерта във Филиповци, може и да събереше доста публика, но само незнанието на български щеше да й помогне да не разбере какво си мислят и говорят за нея, а само една много добра охрана можеше да я спаси това, което говорят, да не й се случи наистина.

Разбирам я - явно им дължи нещо. Каза, че ако ги нямало тях, нямало да я има тази вечер пред нас. Имаше предвид техния химн, чиято мелодия използва за една от своите песни (Je L"Aime, Je L"Aime), след като си поискала и получила разрешението им да го направи. Така и не разбрах от кого го е поискала това разрешение - от някой белгийски цар Киро ли, но тъй или иначе явно им е благодарна, че са й казали "давай".

Но за пореден път се убеждавам, че музикалният талант не върви задължително в комплект с добро познаване на околния свят. Спомням си как преди петнайсетина години, пак на концерт в НДК, на въпрос какво мисли за музиката на Queen, иначе великият Мишел Льогран попита кои са те и каза, че не ги познава и не се интересува от такава музика. Та и сега попаднахме на велика изпълнителка, която си мисли, че ние бием циганите, а не те - нас.



Гласувай:
1



1. breathe - Интересно на какво се дължи тази ...
10.06.2007 12:38
Интересно на какво се дължи тази освободеност, но определено не е на база познаване, пък било то и повърхностно, на елементарни факти за България.
Един вид - как може да сме такива чудовища, едва ли не, сме варвари и изверги и единствената причина да дойде да пее тук тука е договорът, който е направил мениджърът й с българската компания.

Иначе като се абстрахираме от тия глупости, концертът сигурно е бил много хубав, нали?
цитирай
2. thomas - Да, един вид...
10.06.2007 12:44
Един вид "колко е хубаво, че вече всички сме едно семейство - европейското, обаче вие защо не пускате циганинте на концерт бе?!"

Иначе, като се абстрахираме от тези глупости (слушал съм подобни и в САЩ преди 10 години пак от много уважавани хора с обществено положение плюс техните деца, които сигурно знаят още по-малко за България), да, концертът беше много хубав. И високо оценен от публиката (не мога да го кажа неклиширано), изпълнила до краен предел зала 1 на НДК ;-)
цитирай
3. breathe - Това е добре, радвам се, че не ви е ...
10.06.2007 13:14
Това е добре, радвам се, че не ви е развалила удоволствието от музиката с тези морални укори, така да ги наречем... :)
цитирай
4. andreytcho - Тия тип "БОНО"
10.06.2007 13:31
са лицемери, и мога само да кажа - ДА ГО ДУХАТ!
цитирай
5. nakom - хайде поредната псевдо-звезда с претенции
10.06.2007 13:42
вместо да пее и да си гледа нафталина, седнала да учи света кой трябвало да и ходи по концертите.
Лезбийска депресарщина+мания за величие - от гадния тип.Вместо да забавлява публиката, трябва да тръсне коя е ТЯ, какво ТЯ мисли и как според НЕЯ трябва да живеят околните.И това защото дондурка стара слава с няколко албума от преди декади.Но иначе правата на жените и циганите
цитирай
6. breathe - Ами нищо нетипично. Ма се чудя, д...
10.06.2007 13:48
Ами нищо нетипично. Ма се чудя, добре бе, тия хора кво са, творци ли са, политици ли са, някакви ментори ли, какъв им е проблема? Аз отивам да слушам музиката им (или да гледам картините, или да наблюдавам представление, без значение), а не да им слушам великите изказвания за това какъв трябва да бъда. Да си ги з....т отзад, не съм им ги искал, пък и пари да плащам за това, как пък не.
цитирай
7. анонимен - Не се нервирајте
10.06.2007 13:52
Истите срања ги рече и на концертот во Скопје...Не можам да ги поднесам таквите како неа, кои доаѓаат тука да ни солат памет, а ништо не знаат за ситацијата на Балканот.

Ова ме потсети кога пред десетина години група од 20-тина Американци дојдоа во Македонија за волонтерски да предаваат англиски. Беа полни со предрасуди за тоа колку се угнетени тука Албанците, дека работеле само 3 смена, дека сме им го потиснувале јазикот и други такви срања. Една од тие волонтерки побара да биде сместена во Тетово за таму да им помогне на "кутрите" Албанци. Што се случи? Ја грабнале 2-3 Албанчиња на улица и ја силувале. Коинциденција? Најверојатно, ама сама си е крива.
цитирай
8. alex4o - хаха македонеца ме разби
10.06.2007 14:25
ами да...Дани Клайн..честно казано е много лесно да сипеш упреци, понеже в Белгия приемат с охота разни негра и араби, които 100% се изспиват на концертите на Вая кон диос, лицемери.
цитирай
9. анонимен - Завиждам Ви преживяването на ко...
10.06.2007 19:43
Завиждам Ви преживяването на концерта на Дани Клайн,и нека само добрия спомен да остане в съзнанието Ви.Аз също съм голям "фен"на нейната музика но за съжаление неприсъствах на концерта й,макар това да беше пропусната възможност да сбъдна една мечта.Немога да се съглася с Наком че Д.Клайн е псевдо звезда-тя е звезда от световен мащаб .
цитирай
10. thomas - Приемам го за възхищение
10.06.2007 22:38
@Анонимен
Приемам, че става дума за истинско възхищение, въпреки че фен е написано в кавички :-) В моя си стил ще опитам да спомена и че се пише "не мога" и "не присъствах" (за който не ми вярва - да пита речника, там пише), въпреки че не това беше темата на коментара.

Иначе както и сам започнах, за качествата на Дани Клайн като певица аз поне не споря изобщо - според мен в това отношение тя е изключителна и самият концерт си струваше да бъде гледан.

Впрочем сега се сещам за още нещо странно - нейната музика е по-скоро елитарна: и заради звученето, и заради изчистеността на сценичната визия. Вярвам, че не само твори, но и живее по подобен (елитен и може би дори стерилен) начин. Та в този смисъл поведението й става малко по-обяснимо: хора като нея, които нямат истински собствени проблеми, започват да се интересуват от проблемите в света. Научават за някои странни и несправедливи неща, които се случват тук и там. И решават (логично) да използват влиянието и ресурсите си, за да променят света към по-добро. Успехът им обаче зависи от това колко добре са разбрали самите проблеми. И колко добре изобщо са способни да ги разберат.

Една звезда в една област не е непременно звезда във всичко (вижте Стоичков - футболиста и Стоичков - треньора).

Що се отнася до това кое ще ми остане като спомен - малко е спорно. И преди знаех, че музиката на Vaya con Dios е чудесна. Сега видях, че е леко променена като стил, но все така съвършена. Но преди този концерт не знаех нищо за личността на Дани Клайн. Засега ми се струва, че предпочитам да продължавах да не зная...
цитирай
11. cindy - Много харесвам Vaya con Dios
11.06.2007 02:19
и мисля, че имат страхотни парчета.
Това обсъждане тук ми се вижда изключително ялово, не съм била на концерта, но каквото и да е било казано според мен е било в глобален контекст.
И не виждам нищо лошо звезди като Боно да имат позиция по проблемите за глада или, че Стинг е против изсичането на тропическите горите покрай Амазонка. Ами ако не те, кой трябва да надигне глас или може би по нашия си маниер всичко смятаме за демагогия?
Има хора по света, които са си надвили "харча" както казваме ние и може би не се борят само за имидж, а има неща които наистина ги вълнуват. Защо пък всичко добро трябва да се отрича и да се плюе? Не говоря за конкретния случай, както казах не съм била там.
цитирай
12. анонимен - до Томас
11.06.2007 09:58
Докато на пиша коментара си в днес.бг и те взеха, че махнаха статията ; ). Поздравления за статията! Много е хубава. Поздравления за това, че хората, който ги дразни това отношение към нас българите почват да изказват възмущението се гласно. Иначе все повече заприличваме на поговорката "Ти го плюеш, а то вика роса роси". Още веднъж поздравления. А на западния комшия също поздрави, защото мнението му подкрепя позицията на автора на статията.

Иван
цитирай
13. thomas - @анонимен
11.06.2007 10:50
Не са я махнали статията - само беше махната от първата страница. Иначе подлежи на намиране, но разбира се, явно не толкова лесно. Въпреки това все още получавам коментари и там. Само че, кой знае защо, коренно различни от тези тук...
цитирай
14. анонимен - Много добър концерт
12.06.2007 12:37
Концерта беше стилен и много ми хареса, както и новото звучене на някои парчета.И съм съгласен - доста неподготвена се изказа и за ромите, и за правата на жените.Но в случая важното е, поне за мен, че пя страхотно и публиката се забавлява добре.
цитирай
15. candysays - Аз също харесвам музиката, която прави тази група...
19.06.2007 14:19
(защото тя не е пее еднолично все пак, нали? ;)
Но не бях на концерта (по финансови и всякакви подобни причини), но това което научавам тук не ми допада... като поведение от нейна страна. Хич не обичам феминизма, и аз не знам защо... (макар че съм момиче ;)

Поздрави, хубав пост!
цитирай
16. alexveliky - Много е добре, че има различни мнения!
21.02.2011 08:27
Аз лично не обръщам внимание, как Звездата си запълва паузите между песните. Защото това е нейното "свободно" време. Това между другото, както и казаното в паузите. Мен ме интересува музиката и затова бях там, а какво казала Дани Клайн.... Хората по света знаят за Vaya con Dios от песните и музиката, а не от говоренето им. И така концерта - много семпло сценично представяне, бих казал даже бедно! Но може би така изпъква гения на музиката. Геният, който беше дошъл да ни се представи. 20 години по-късно! Много ми е интересно как бихте коментирали този концерт, ако той се беше състоял преди 15 години, да речем? Когато Дани и компания бяха в апогея си!
Странно с възрастта повечето от известните музиканти залитат по джаза. Тук за Дани е малко трудно да се каже това, защото тя още от първите си изпълнения демонстрира невероятни джаз и поп умения.
http://www.vbox7.com/play:894c0eca
На концерта ми се стори, че времето "излетя" буквално за 5 минути. Исках да продължава и да се наслаждам на музиката. Много добри музиканти! Факт. За репертоара не мога да претендирам, единствено аз представях друг. Да звученето определено е много по в стила на джаза. А дали и отива на Дани? Защо никой не отбеляза, че гласа и просто вече не същия!! Това беше моето най-голямо разочарование. Защо мислите, си беше довела бек вокалистка? За да и взима високите тонове, с които преди така умело си играеше. Сега просто не се получаваше и когато дойдеше момент за такива тонове, мен сякаш нещо ме притесняваше, дали ще успее....http://www.vbox7.com/play:61d6500b
Сега стила и е като в Dont Deny (the Promise2004) и опита да изпълни хитове от преди носи голям риск.
Публиката оцени великия музикант и благородно преглътна очакванията си за Vaya co Dios от преди 15 години. Остана уважението от таланта и от велиолепието на музиката! А затова бяхме отишли....
цитирай
17. thomas - @alexveliky
21.02.2011 08:45
Да не би да говориш за един концерт, дето се е състоял преди няколко дни? Погледни преди колко години е последният коментар към моя пост... ;-) Нямам представа какво е говорила Дани Клайн на концерта си през 2011 година - надявам се да не са същите неща, които и преди 4 години. А още по-тъжно ще е, ако не ги е говорила, но ти не си го и разбрал (но коментираш)...
цитирай
18. alexveliky - Да...
21.02.2011 09:25
Да , написах това, защото явно двата концерта са много подобни. Аз не съм присъствал на първия!
цитирай
19. thomas - :-)
21.02.2011 09:29
Е, аз пък - на втория. Наистина ли си повтаряше същите приказки в паузите? :-)
цитирай
20. alexveliky - Да , не мога да кажа точно
22.02.2011 08:46
Да, не мога да кажа точно, защото не им обръщах внимание, но четейки това, което е написано от теб, ми се струват същите приказки.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2156249
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031