Постинг
06.11.2008 11:22 -
Победата на Обама започна да ме притеснява
Вчера бях щастлив от очакваната, но все пак впечатляваща победа на Барак Обама, заедно с по-голямата част от света, която иска една по-разумна, загрижена, мирна и успешна Америка и изобщо един по-добър свят. Надявам се да си остана такъв и когато той встъпи в длъжност и започне да изпълнява това, което е декларирал, че ще направи. Даже не просто се надявам, но и вярвам, че ще стане така.
Но все пак тази сутрин, докато гледах репортажи за отзвука от изборите, нещо ме притесни. Оказа се, че не всички в Америка са приели победата му по начина, по който аз я разбирам. Оказа се, че дори не всички са излезли да гласуват за Обама по причината, по която аз бих го направил.
За милиони американци това беше победа на черните над белите. Възможност най-после да им покажат, че и те могат да са отгоре (т.е. на власт). А на това аз му викам етнически вот и той не ме радва. Много повече ме радват белите, които са го подкрепили заради това, което е и това, което ще направи, отколкото черните, които са го подкрепили без да разбират защо, а само защото е черен (макар и само наполовина), за да натрият носовете на белите. Видях го в празненствата, които показаха на няколко места, видях го в очите на някои хора там. Надявам се все пак те да са по-малката и да не са били решителната част за тази велика победа.
Разбира се, аз искрено вярвам, че той няма да залитне към това да се грижи за доброто само на "черните си братя", а наистина ще се прояви като глобален лидер, за който значение ще има само доброто бъдеще на човечеството и планетата, а не расовият реваншизъм.
Но все пак тази сутрин, докато гледах репортажи за отзвука от изборите, нещо ме притесни. Оказа се, че не всички в Америка са приели победата му по начина, по който аз я разбирам. Оказа се, че дори не всички са излезли да гласуват за Обама по причината, по която аз бих го направил.
За милиони американци това беше победа на черните над белите. Възможност най-после да им покажат, че и те могат да са отгоре (т.е. на власт). А на това аз му викам етнически вот и той не ме радва. Много повече ме радват белите, които са го подкрепили заради това, което е и това, което ще направи, отколкото черните, които са го подкрепили без да разбират защо, а само защото е черен (макар и само наполовина), за да натрият носовете на белите. Видях го в празненствата, които показаха на няколко места, видях го в очите на някои хора там. Надявам се все пак те да са по-малката и да не са били решителната част за тази велика победа.
Разбира се, аз искрено вярвам, че той няма да залитне към това да се грижи за доброто само на "черните си братя", а наистина ще се прояви като глобален лидер, за който значение ще има само доброто бъдеще на човечеството и планетата, а не расовият реваншизъм.
Следващ постинг
Предишен постинг
Имам чувството че ще се опитва да прокара невероятни реферми, пред които провалените на Картър и Клинтън ще са просто чудо 3 дни.Но ако размишлявам правилно, ще стане на втори негов мандат нещо подобно, на първи ще се бори за втори и за стабилация на статуквото, нещо таковен зи.Но няма начин да се загрижи за черните си братя, това значи гражданска война.
цитирайпри мен също се промъкнаха подобни съмнения, та дано да са неоснователни, наистина. Иначе Наком е прав - ще стане страшно. Не че не може да се проведат мозъчно-промивни операции с точно такава насоченост, но да не прекалявам :)
Наком, каква стабилизация на статуквото, бре човек? :))) Т'ва статукво е почти rock bottom, трябва да се кОпа нагоре тепърва. А дано, отново.
цитирайНаком, каква стабилизация на статуквото, бре човек? :))) Т'ва статукво е почти rock bottom, трябва да се кОпа нагоре тепърва. А дано, отново.
За кОпане нагоре още не съм чувал - може би само прилепите го практикуват :-) Но иначе мисля, че се разбираме напълно.
цитирайПрав си, прав си. Но докато писах всъщност визуализирах индивид стоящ на дъното, заринат в...хм...тор, да кажем. Разриване като глагол вероятно е по-вярно :))
цитирайщо не се радваха като Кондолиза стана трети човек в държавата .... ?
А ето - тя се радва, че афроамериканец е станал президент.
Нещата ще се нормализират едва когато "афро" и "латино" отпадне и всички стана само американци ....
цитирайА ето - тя се радва, че афроамериканец е станал президент.
Нещата ще се нормализират едва когато "афро" и "латино" отпадне и всички стана само американци ....
г-н Стефан Янков, моля личен контакт.
Моят Е mail e: valdav.relax@gmail.com
цитирайМоят Е mail e: valdav.relax@gmail.com
7.
sparhawk -
е не са само черните
10.11.2008 10:04
10.11.2008 10:04
дори и на сто процента да бяха гласували за Обама (процента е 95) само с техният глас не може да стане, тъй като те са 13% от гласувалите. Обама си има добре подкрепа сред младите бели и сред латиносите.
цитирайда се съмнявате?
Много бързо бе...
цитирайМного бързо бе...
Изобщо не се съмнявам в Обама, а само във вида на надеждите, които му е възложил част от електората.
цитирайОсобено в тази част "миролюбива политика". Изглежда като една красива мечта, защото военно-промишления комплекс навикнал да поглъща милиарди в нови производства, оборудване и обслужване няма да хареса миролюбивата политика. Да не говорим за фирмите окупирали петролни кладенци които искат сигурност на своите инвестиции в залива. Как американската икономическа машина би допуснала такива колосални загуби заради мира в района?
цитирайСмятам, че е напълно възможно. Знам, че повечето американци са убедени, че ако се махнат от Ирак, от това и за тях, и за целия свят ще стане като цяло по-добре, а може би и всички скоро ще забравим какво значи тероризъм. Впрочем днес имаше пореден случай - американски служител на USAID заедно с пакистанския си шофьор бяха застреляни от засада в Пешавар, Пакистан. Причината? Неколкократни американски ракетни рейдове, с които американците нападат позиции на талибаните. Терористите не са чак идиоти - те ясно показват защо и кого нападат. В общия случай просто отмъщават за насилие, употребено срещу самите тях. Ако никой не им се бърка в техния свят, и те няма да се бъркат в живота на американците.
Да, това, че на военните и производителите на оръжие им е много по-добре да има войни, е неоспорим факт. Но по същата логика на престъпниците ще им е много по-добре, ако няма полиция и затвори, пък още не са успели да наложат на обществото да ликвидира тези институции, нали така? Тогава защо трябва да си мислим, че обществото не може да наложи и на ВПК своите приоритети и да им покаже, че не са му нужни, поне не и преди да дойдат враждебните марсианци или някои други гадни извънземни, с каквито филмите непрекъснато ни заливат напоследък...
цитирайДа, това, че на военните и производителите на оръжие им е много по-добре да има войни, е неоспорим факт. Но по същата логика на престъпниците ще им е много по-добре, ако няма полиция и затвори, пък още не са успели да наложат на обществото да ликвидира тези институции, нали така? Тогава защо трябва да си мислим, че обществото не може да наложи и на ВПК своите приоритети и да им покаже, че не са му нужни, поне не и преди да дойдат враждебните марсианци или някои други гадни извънземни, с каквито филмите непрекъснато ни заливат напоследък...
по повод това: "Терористите не са чак идиоти..."
Огромен брой иракски жертви са следствие от нападения на иракчани и всякакви други пришълци терористи и прочие бла бла.
По-внимателно с манипулацията, томас;)
цитирайОгромен брой иракски жертви са следствие от нападения на иракчани и всякакви други пришълци терористи и прочие бла бла.
По-внимателно с манипулацията, томас;)
Ти по-внимателно с манипулацията, когато казваш "огромен брой" :-) И освен това, в описания от теб случай пак става дума за отмъщение - това са съвсем закономерни нападения над предатели, продали се на американците :-)
цитирай"огромен брой", защото "огромен брой" са следствие от това.
Или ще кажеш че лошите американци имат навика и обичая да стрелят на месо по цивилни граждани?
На месо и на поразия имам предвид...
цитирайИли ще кажеш че лошите американци имат навика и обичая да стрелят на месо по цивилни граждани?
На месо и на поразия имам предвид...
Те няколко пъти имаха навика да стрелят по американци и англичани, та за някакви си цивилни ли!? ;-) Ами да, доколкото си спомням, в началото на войната покрай "сухото" изгоря и доста мокро. Но теористичните атаки след приключването на главните бойни действия са насочени ПРЕДИМНО срещу кандидати за работа в армията и силите за сигурност, които няма защо да си кривим душата, са си чисто американски по своята същност. Така че подобна дейност изобщо не може да се разглежда като нападение над мирно население.
цитирайискащи работа в иракската полиция, армия и т.н.
Иракската полция има за цел да предпазва иракските граждани от терористични нападения.
Защо реши, че са американци? Защото оръжието им е американско? Или обучението?
Това че БГ армията е с руски автомати значи ли че е руска?
Ти си кривиш душата, не аз.
Освен това, ти нямаш душа, защото душата е от Бога, а ти си произлязъл от маймуна, ама това е друга тема:))))))))))))
цитирайИракската полция има за цел да предпазва иракските граждани от терористични нападения.
Защо реши, че са американци? Защото оръжието им е американско? Или обучението?
Това че БГ армията е с руски автомати значи ли че е руска?
Ти си кривиш душата, не аз.
Освен това, ти нямаш душа, защото душата е от Бога, а ти си произлязъл от маймуна, ама това е друга тема:))))))))))))
Е точно пък ти ли казваш, че нашата армия и милиция по времето на социализма не са били съветски!? Естествено, че иракската полиция и армия сега са американски по същността си, защото обслужват американски интереси даже много повече, отколкото нашите тогава са обслужвали съветски.
цитирайза сигурност в момента обслужват не "американски интереси", а иракски.
Пазят територия, население и всичко останало, което не е американско, а иракско.
цитирайПазят територия, население и всичко останало, което не е американско, а иракско.
Ей, не ми се беше налагало още и на теб да ти кажа, че си демагог. :-) Заприлича ми на gantree, който твъдеше, че Саддам бил осъден и екзекутиран от иракски съд. Иракските интереси са в Ирак да няма американци. Очевидно, че всяка власт, която не пречи на американците да стоят там, е предателска, антинародна и съответно не може да бъде наричана иракска. За това, което се случва там с властта, имаше един много подходящ термин от преди двайсетина години - марионетно правителство. Съвсем нормално е срещу подобно управление да има сериозно народно недоволство, а всеки, който му служи, да бъде обект на нападения като предател на своя народ. Да, сега ще кажеш, че има и иракчани, на които им харесва страната им да се управлява от силите, които се подкрепят от американците. Всъщност въпросните иракчани са два вида:
1. хора, пряко пострадали от управлението на Саддам Хюсеин (очевидно малцинство)
2. кюрди (които пък трудно могат да бъдат наречени иракчани)
3. обикновени "бояджии", които винаги са с този, който им плаща повече
цитирай1. хора, пряко пострадали от управлението на Саддам Хюсеин (очевидно малцинство)
2. кюрди (които пък трудно могат да бъдат наречени иракчани)
3. обикновени "бояджии", които винаги са с този, който им плаща повече
Ти откъде знаеш какви са иракските интереси, Томас?
Да не си иракчанин? Тъпо е да се твърди това, което твърдиш за интересите на Ирак.
Прочее, отговорих ти в блога си.
цитирайДа не си иракчанин? Тъпо е да се твърди това, което твърдиш за интересите на Ирак.
Прочее, отговорих ти в блога си.
То си личи какви са интересите не един народ по това как си посреща "освободителите". Не видях рози или някакви местни цветя, не видях хляб и сол или тамошния им аналог... Видях ожесточена съпротива, която не спира вече няколко години. Ти друго ли видя? И нека се разберем - интересите на един народ не са онова, което ти или някой американски политик или аналитик смятат за най-добро. Интересите са това, което самият народ счита за най-добро за себе си. Дори и крайният резултат не е от значение, защото той на едни може да изглежда лош, а други да си го харесват. Говорили сме, мисля, за това къде хората са най-щастливи, нали? Със сигурност не в САЩ или Европа. Обикновено в държави, които ние считаме за бедни, изостанали и нещастни.
цитирайТук очевидно отваряме две нови страници в нашите отношения :))
Значи, според теб, 1) изцяло в услуга на българските интереси е била окупацията ни от руснаците в периода 1944 до 1989, и 2) хората са най-щастливи, примерно, в Сомалия, а не в САЩ и Европа.
Правилно ли те разбрах?
цитирайЗначи, според теб, 1) изцяло в услуга на българските интереси е била окупацията ни от руснаците в периода 1944 до 1989, и 2) хората са най-щастливи, примерно, в Сомалия, а не в САЩ и Европа.
Правилно ли те разбрах?
изпревари ме с тези въпроси, ама гледам Бай Брадър в момента, ако ме разбираш...
:)))))))
томас, поредно култово изказване ти регистрирам. След време (скоро мисля) ще пиша до Гинес, да те впишат в книгата за рекорд по култови изказвания в блог.бг...:)))
цитирай:)))))))
томас, поредно култово изказване ти регистрирам. След време (скоро мисля) ще пиша до Гинес, да те впишат в книгата за рекорд по култови изказвания в блог.бг...:)))
1. Знам, че според теб по-добрата "окупация" за нас е била онази от турците... И много удобно забравяш, че руската окупация поне е свързана с цветя, радост и силна вътрешна подкрепа. Т.е. поне много от българите са си мечтаели за нея.
2. Сомалия не, защото там нямат и какво да ядат заради проблеми с климата си, но държави като Индия, Тайланд и колкото и да е странно - Бангладеш - да. И определено не САЩ или Европа. Странно нещо е чувството за щастие - не се измерва само с дебелината на пачките, когато не си заразен с абсолютизиране на тяхното значение.
@ianchefff
Справяш се доста по-добре, когато пишеш за своите Силвии. В другото ходиш като човек, на който десния му крак е по-къс - уж вървиш направо, пък все надясно те отвежда... Сигурни ли сте, че Костов не ви е платил по една отропедична корекция? Може да е и някакво зарибяване разбира се, ама сте направо като зомбирани...
цитирай2. Сомалия не, защото там нямат и какво да ядат заради проблеми с климата си, но държави като Индия, Тайланд и колкото и да е странно - Бангладеш - да. И определено не САЩ или Европа. Странно нещо е чувството за щастие - не се измерва само с дебелината на пачките, когато не си заразен с абсолютизиране на тяхното значение.
@ianchefff
Справяш се доста по-добре, когато пишеш за своите Силвии. В другото ходиш като човек, на който десния му крак е по-къс - уж вървиш направо, пък все надясно те отвежда... Сигурни ли сте, че Костов не ви е платил по една отропедична корекция? Може да е и някакво зарибяване разбира се, ама сте направо като зомбирани...
Извинявам ти се, за което :))
Виж обаче, колко невероятни неща могат да се научат от нашия събеседник.
цитирайВиж обаче, колко невероятни неща могат да се научат от нашия събеседник.
Извини ме и ти, но все, още съм, зашеметен, от това, което ми пишеш.
Не знам, какво да, кажа. Държа се, здраво за стола, понастоящем.
цитирайНе знам, какво да, кажа. Държа се, здраво за стола, понастоящем.
Две излишни запетаи забелязвам... Иначе нищо не каза. Да разбирам, че си съгласен и просто малко трудно приемаш истината? :-)
цитирайпочти успя да счупиш очилата ми с последните си коментари.
От доста години ми служат вярно, ама сега май наистина ще трябва да ги сменям.
По въпроса ти за това, кой къде бил щастлив, да те попитам, знаеш ли за историята на Платон, мисля беше, за 1 хора, дето били вързани в 1 пещера и много им харесвало там, щото от истинския свят виждали само отражения?...
За Русия и Турция не разбрах, последно, хората са мечтаели и са объркали мечтите с реалността или нещо друго?
За протезата на Костов мога да кажа, че не, не ми е плащал такива неща.
И още нещо за окупацията.
Не помня в коя страна, но съм чувал, че хората там, (страната е била под съветски диктат) са посрещали военните части на Хитлер с нещо като хляб и сол в ръце.
Това обаче не го е направило по-добър...
цитирайОт доста години ми служат вярно, ама сега май наистина ще трябва да ги сменям.
По въпроса ти за това, кой къде бил щастлив, да те попитам, знаеш ли за историята на Платон, мисля беше, за 1 хора, дето били вързани в 1 пещера и много им харесвало там, щото от истинския свят виждали само отражения?...
За Русия и Турция не разбрах, последно, хората са мечтаели и са объркали мечтите с реалността или нещо друго?
За протезата на Костов мога да кажа, че не, не ми е плащал такива неща.
И още нещо за окупацията.
Не помня в коя страна, но съм чувал, че хората там, (страната е била под съветски диктат) са посрещали военните части на Хитлер с нещо като хляб и сол в ръце.
Това обаче не го е направило по-добър...
Сложих още няколко излишни запетаи.
Показателни са. Още ми е замаяно.
цитирайПоказателни са. Още ми е замаяно.
30.
viovioi -
аз съм на твърда позиция по отношение на невъзможната рздикална промяна в външно-политическа и икономическа политика на САЩ.
13.11.2008 16:31
13.11.2008 16:31
Времето ще потвърди моята теза. Всичко останало е в духа на добрите пожелания и чудесните намерения. Изтеглянето на американските войски от залива, ще разхлаби позициите на САЩ не само в региона, а и ще намлее респекта от страна на държавите-членки в НАТО. И то е ясно, че никой няма интерес арабските страни да стават все по- богати и богати. Ще диктуват пазара на петрола, а натрупаните средства ще освобождават по фондови борси и атрактивни и динамични финансови пазари. И оттам и исляма и вече става сложни и не ми се мисли...
цитирайИслямът е и в Иран и Ирак, и в ОАЕ и Катар. Има известна разлика, нали? Някъде там, в неговите земи се провежда строителството на някои от най-приказните места за обитаване на Земята (и то въпреки предизвикателствата на климата - чак вече въведоха и понятието outdoor climate control). Така че нищо не е само черно или само бяло.
А без да съм склонен на басове, аз пък смятам, че ще има промяна във външната политика на САЩ, и то не само през мандата или мандатите на Обама. И напротив, подобна промяна може само да увеличи респекта от страна на останалите членове на НАТО (доколкото думата респект означава уважение - по другото й значение, не мисля, че някой от тях трябва да се страхува от САЩ все пак...)
цитирайА без да съм склонен на басове, аз пък смятам, че ще има промяна във външната политика на САЩ, и то не само през мандата или мандатите на Обама. И напротив, подобна промяна може само да увеличи респекта от страна на останалите членове на НАТО (доколкото думата респект означава уважение - по другото й значение, не мисля, че някой от тях трябва да се страхува от САЩ все пак...)
как гентри успя да признае българското правителство на Георги Димитров., опитвайки се да криволичи демократично.
Толкова трябва да му е благодарен янчеффф на споменатото правителство, че всеки ден да ходи да целува жълтите павета където беше мавзолея е малко.
цитирайТолкова трябва да му е благодарен янчеффф на споменатото правителство, че всеки ден да ходи да целува жълтите павета където беше мавзолея е малко.
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. stela50
14. samvoin
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. stela50
14. samvoin
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
За този блог
Гласове: 4316