Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.08.2009 19:56 - Джипове или електромобили? ГЕРБ трябва да избере!
Автор: thomas Категория: Политика   
Прочетен: 20278 Коментари: 38 Гласове:
3

Последна промяна: 01.08.2009 20:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
От години в България е налице абсурдната, но напълно законна практика, купуването на големите и мощни джипове да е свързано с ползване на данъчни преференции, след като цялостната идея на данъчното ни законодателство винаги е била предметите на лукса да подлежат на данъчни утежнения. Междувременно големите ни градове страдат от задръствания, липса на възможности за паркиране и мръсен въздух и имат остра нужда танковете, тъпчещи улиците им, да бъдат сменени от нещо леко, икономично и щадящо природата на и без това толкова изстрадалата ни планета.

Учудващо за мен практически никой не повдига въпроса защо не се вземат мерки да се стимулира полезното за всички потребителско поведение на купувачите на автомобили, вместо онова, което е полезно само за самочувствието на хора, които нямат с какво друго да се похвалят, освен с габаритите и кубатурата на управяляваното от тях пътно-бойно превозно средство.

Разбира се, данъчният кредит за товарни автомобили и автомобили със седем и повече места е бил измислен с идея да се помогне на развитието на бизнеса. Но по някакво прекалено удобно "недоглеждане" на текста на закона, под негова защита са се оказали и едни такива превозни средства, които ако имат общо с някакъв бизнес, то това е само "бизнесът" на "добре облечени бизнесмени" (бизнесът е в кавички, защото обикновено става дума за бизнес, който не генерира приходи за хазната).

И така, досега правителство след правителство не виждаха нищо нередно в това едно превозно средство като джипа, което няма никакво приложение в бизнеса, освен може би бизнеса с отвличанията, да се ползва с данъчна преференция в размера на цялото ДДС, което е платено за него, докато в същото време фирмите са принудени да плащат пълния размер на ДДС за горивата, които използват, за да си вършат работата.

Купувачите на джипове ползват 20% данъчни преференции, докато всички, решили да си купят малка и икономична кола, хибрид, електромобил, сегуей или каквото и да е друго превозно средство, което би могло да направи нещо за по-чистия въздух, за по-малко задръствания и за по-толерантна атмосфера на пътя, са принудени да плащат пълния ДДС и да се "радват" на присмехулното отношение на тарикатите с джиповете, които гледат на тях като на абсолютни баламурници и най-многото да им дадат приятелския съвет "па що не си купиш джип?".

Сега обаче си имаме ново правителство. Много амбициозно правителство, което обещава да промени страшно много неща в държавата и да направи така, че тя да заработи по-добре и изобщо - да стане по-приятна за живеене.

Е, ето моята идея за тях.

1. Незабавно изключване на джиповете и други луксозни возила с над 7 места, но очевидно нямащи бизнес предназначение, от списъка на автомобилите, за които се полага данъчен кредит. Разбира се, който вече си е купил джип - печели. Който само си е мечтаел - губи (или плаща повече, но пак си постига мечтата, ако е толкова упорит). Но поне онези, които си купуват нормални коли, престават да се чувстват като балъци.

2. Въвеждане на данъчни облекчения за малки и икономични автомобили, хибриди, електромобили и персонални транспортери (Segway) - все превозни средства, които могат да подобрят обстановката на пътя и от екологична гледна точка, и от гледна точна на задръстванията. Тук може да се направи и някаква градация - малки автомобили и хибриди - само освобождаване от ДДС. Електромобили и електрически персонални транспортери - освобождаване и от пътни данъци, безплатна регистрация и други подобни, евентуално стимулиране и на дилърите на такива превозни средства, за да им се даде възможност да предложат и по-атрактивни цени.

Дори и ако приложат само първата й част, поне ще увеличат приходите в бюджета. Ако приложат и втората част, приходите може и да не се увеличат, но пък ще се промени облика на държавата, макар и не веднага. А в това определено си струва да се вложат държавни пари - и в развитите държави то е факт, при това в сериозни мащаби.

Дали обаче този премиер, на чийто облик джипът седи много по-добре от един смарт, ще намери сили да осъзнае, че една подобна промяна на ценностите трябва да бъде подкрепена? Имам известни съмнения по този въпрос. Но пък се надявам да греша!



Гласувай:
3



1. анонимен - stk7
01.08.2009 20:55
когато видим ББ да кара приус, вместо субару трибека, сигурно ще стане това, което си писал :-)
цитирай
2. thomas - :-)
01.08.2009 20:59
Ааа, ще умра от смях.

Отварям си страницата с този постинг, поглеждам Adwords рекламите до него и какво да видя

1. Разпродажба на джипове - фабрично нови, перфектно оборудвани, 7-местни, до 30% отстъпка, лизинг;

2. FinWork - прецизно счетоводно обслужване (предполагам съвети как да се укрие данък при покупка на джипове за частни лица) :-),

3. Sb Accounting Co. - Счетоводство,... данъчни и правни консултации (пак същата тема),

4. Автомобили втора употреба

Още не го е прочел Бойко Борисов, и тия хора почнаха да опитват да си продадат джиповете, докато някой не им е поискал данъците със задна дата :-)
цитирай
3. thomas - @1
01.08.2009 21:04
Е тъй де, и аз си задавам този въпрос - ще почне ли Бойко да кара Приус или Инсайт. Не е изключено - той е показвал много пъти, че има волята да променя себе си, ако това ще му повиши популярността. А пък ако той го направи, нищо чудно да успее да зарази и много джипохолици с екологични идеи.
цитирай
4. lambo - Егати и държавата ...
01.08.2009 21:12
Че Триглавата ламя работеше в ползу нашева олигарха, го разбрах отдавна ...

Но ... че при купуването на джиповете на практика не се плаща 20% ДДС,
го разбрах едва сега ...
цитирай
5. thomas - @lambo
01.08.2009 21:19
Това беше в сила поне още 1-2 правителства преди триглавата ламя. И от всеки билборд и рекламна страница в списание, посветена на колите, от години те дебне освен красивата снимка, и по едно съвсем ясно послание "Данъчен кредит".
цитирай
6. анонимен - Za vsichki
01.08.2009 21:46
za men reshenieto e mnogo prosto i vazhi za vsichki normalni dyrzhavi, kydeto zakonodatelya umishleno ne zalaga dvoyni standarti - vsichki koli, vkl. i dzipove i Prius polzvat danychen kredit za nuzdite na druvestvata!!!!kakto i razhodite za biznes pytuvaniq i vecheri...no tam ima koy da kontrolira kakvo i kolko polzvash po prednaznachenie.....I ako se vyrnem v BG - iz az karam leka kola, preobrazuvana v 1+1 i spored talona tovaren avtomobil :):):) zashtoto ne sym dostatychno bogata za plasham DDS i vyrhu razhodi, koito sa mi prisyshti za deynostta!!!!
цитирай
7. thomas - @6
01.08.2009 22:25
Бих разбрал законодателство, което приема, че джипът няма как да бъде с производствено предназначение (поне аз не мога да се сетя за такова, освен ако дейността не е рент-а-кар). Не разбирам обаче такова, според което той заслужава данъчен кредит, а леката кола, с която се ходи на срещи с клиенти - не.
цитирай
8. giorgiocbr - Мислим еднакво,
02.08.2009 11:40
От една страна - и аз имам джип с данъчен кредит. Така ми препоръчаха от вносителя, те направиха регистрацията, аз просто отидох и си взех колата от шоурума. Не е повод за хвалба, нито пък се срамувам от нещо. Такъв е закона. Предложиха ми - приех.

От друга страна, през 2008-ма организирах протест за намаляване на безумно високите данъци на двуколесните моторни превозни средства. На протеста излязоха над 500 мотора и скутера. Данъка за средноголям мотор е 200 лева, повече отколкото за голям дизелов бус на 20г. Никой не ни чу, и никой не ни обърна внимание, но това не значи че сме се отказали.

И все пак, относно колите, съвета ми е по-скоро цялостно признаване на ДДС кредит за фирмени автомобили, отколкото тенденциозно пиар посичане на каращите джипове. Това беше и скорошното предложение към правителството от страна на бизнеса.

Поздравления за постинга.
цитирай
9. thomas - @giorgiocbr
02.08.2009 11:45
Не мислим съвсем еднакво. :-)

1. За моторите съм много против да бъдат толерирани. Те са екологично бедствие и основен стресов фактор на пътя, особено с шума, който предизвикват. Честно казано, ако аз управлявам, ще се боря за въвеждане на убийствени глоби за всяка проява тип "изрязване".

2. Ако се признае ДДС кредит за всички фирмени автомобили, просто всички автомобили в България ще станат фирмени - толкова е просто, че няма да затрудни никого. Така че единственото спасение е да няма ДДС кредит за никакви други автомобили, освен товарните и автобусите. За останалите - само при фирми с транспортна дейност.
цитирай
10. giorgiocbr - Томас,
02.08.2009 20:56
Факта че си против моторите ме навежда единствено на мисълта, че си просто и против джиповете, а не за екологията и облекчения трафик.

Не разбирам защо под "мотор" хора като теб разбират само простаци които се "изрезват", а не скутерите и моторите за градско каране. Това че наричаш един четиритактов скутер от типа на Suzuki Burgman "екологично бедствие" показва много ниско ниво на осведоменост от твоя страна, което определено ме учудва. За твое сведение мотоциклетите в момента покриват стандартите Евро4, а тези които идват от Калифорния - аналога на Евро5. Неприязънта ти към моторите е отколешен факт, но поне бъди обективен и не пиши анекдоти.

Не ти отива.

За колите - въпроса е прекалено сложен, но все пак последното ти предложение като че ли ме устройва.
цитирай
11. thomas - @giorgiocbr
02.08.2009 21:17
Не съм против скутерите и Suzuki Burgman, а съм против простаците, които се "изрЕзват", както се изрази ти, със свирепо мощни пистови мотори. И да, против джиповете съм, точно защото са бедствие - и екологично, и трафик, и морално. Още повече съм против това техните собственици да ползват данъчни преференции. Не откри Америка, като го каза. И не виждам никаква разлика между това да си против джиповете и за екологията и облекчения трафик. А ти?

Мен пък ме Очудва, че пишеш тази дума с О, но какво да се прави.

Не разбрах. Устройва те да няма приходи от ДДС от автомобилите изобщо? Сещаш ли се колко загуба за бюджета ще бъде това? И какво ще стимулира един подобен жест? Примерно доразвиване на проблема задръстване до ниво, че наистина да е по-добре да се откажеш от колата, ако бързаш? Не ти разбирам логиката.
цитирай
12. giorgiocbr - Поправих си безумната зверска правописна грешка.
02.08.2009 21:54
Под "последното ти предложение" имах предвид да няма ДДС кредит за никой, освен за ДОКАЗАНО товарни автомобили и транспортни фирми. Тук естествено трябва да вметнем, че Кайен, Х6 и Инфинити не попадат в тази категория /на товарните/, и аз съм категорично ЗА.

Вместо да ми разбираш логиката, просто следи хронологията на това което пиша аз, и на това което си написал ти преди мен.

Простаците които се "изрЯзват" са проблем на КАТ, а не на екологията. Няма мотор който да харчи над 12 в градски условия, независимо от стила на каране. Простака си е простак, независимо дали е качен на мотор, маршрутка или тунингована бричка. Нека не поставяме всички под общ знаменател.

Освен това, не виждам какво морално бедствие е да имаш джип. Морално бедствие, леле... Който освен това харчи 11 на сто дизел, има Евро4 и филтър за твърди частици. Габаритите му не са много по-различни от тези на всяко комби от среден клас. Освен ако не ти пречи височината, знам ли... ?

Обикновено проблем с тези които имат, имат тези които нямат.

Не ми се иска да вярвам, че си от този тип хора.

Поздрави.
цитирай
13. thomas - @giorgiocbr
02.08.2009 22:16
Не ми е непостижима мечта това да имам джип, от която да страдам толкова, че да злобея :-). Проблем са ми няколко неща:

1. общественият натиск от типа "абе ти защо не си купиш джип, по-изгодно е" или "тая малка кола не ти отива, защо не си купиш джип". Както го написах и по-горе, не ми харесва това, че тези, които не искат джипове, са поставени в категорията балъци.

2. всички форми на безнаказано поведение на пътя или встрани от него тип "мутренско", които се срещат предимно при собствениците на джипове.

3. безсмислието на това да се движиш по улиците на града с танк, при положение, че не стъпваш офроуд никога, за да не си каляш бижуто (не знам за теб, говоря за 90% от собствениците на джипове).

4. Данъчните преференции за тези, които си купуват джипове. Е сори, ама аз не искам джип и не смятам, че това ме прави по-безотговорен гражданин, та да бъдат толерирани тези с джиповете, а не и аз. Всъщност сега карам малка кола, а в бъдеще искам нещо от типа на Tesla Roadster, Smart Micro Hybrid Drive и/или Segway.

Такива неща...

За последното ми предложение - да, радвам се, че ти се е сторило разумно. И на мен ми се струва, че само това е честният начин.
цитирай
14. giorgiocbr - В първите три точки обсъждаш чалга-типажи,
03.08.2009 08:56
Към които аз не спадам. Причините да имам един джип в семейството са че съм активен зимен спортист, и че имам имоти на места за чиито пътища държавата не си е мръднала пръста. Карам доста колело, редовно имам и по някой скутер, така че суетата от представителната кола ми е доста чужда.

Четвъртата точка е недомислица/вратичка, на която вече й е изтекло времето и нямам против да отиде в историята.

За честния начин - прав си, така е.

Поздрави.
цитирай
15. thomas - @giorgiocbr
03.08.2009 11:41
Постигнахме консенсус, значи ;-)
цитирай
16. анонимен - В много държави (от ЕС) има макси...
03.08.2009 13:37
В много държави (от ЕС) има максимална стойност на автомобил, която се отчита като разход, включително и ДДС. Примерно 30к евро: всичко над тая стойност си се облага и не се брои за разход. Просто!

За тежко-товарни автомобили фирмата трябва да има дейност, сврързана с използването на такива - примерно транспорт. (За да ползват данъчни облекчения)
цитирай
17. giorgiocbr - Томас,
03.08.2009 14:10
При разумни аргументи - нормално е да има консенсус.

Имам една молба към теб: Недей да храниш така мотористите. На нас хората без каска и без гърне са ни също толкова противни, колкото и на теб. Повярвай ми.

Поздрави.
цитирай
18. thomas - @giorgiocbr
03.08.2009 14:39
Нали знаеш оня американски виц - само 98% от адвокатите са виновни за лошата слава на цялото съсловие :-)
цитирай
19. giorgiocbr - Хаха,
03.08.2009 14:47
Е... Знаеш какво имам предвид ;-)
цитирай
20. elensia - Не разбирам какво им се пенявиш на джиповете
03.08.2009 17:42
Ние имаме джип, не сме ползвали никакъв данъчен кредит и миналата седмица го качихме на Беласица (ако си ходил натам, ще знаеш за какъв офроуд става дума).
Но затова пък познавам фирма, която вкара няколко BMW единички, като ги декларира като баничарки за да си ползва кредита :).
Освен това седем местни могат да бъдат и хибриди, ако си забелязал новите модели на Lexus.
А за това защо сме избрали такава кола? Ами опитай се да натъпчеш две деца, една или две баби (според случая), някакво домачно животно заедно с багажа в по-малка кола :)
Така за мен всеки си избира кола според нуждите. Ако бях несемейна сигурно щях да карам нещо значително по-малко.
цитирай
21. thomas - @elensia
03.08.2009 18:15
След като така или иначе не си ползвала данъчен кредит, значи няма да имаш нищо против той просто да отпадне.

А щом има 7-местни хибриди, нека имат право на данъчен кредит или някакво друго облекчение, но само и именно заради това, че са хибриди, което поне е някакъв жест в полза на екологията. А може да се приложи правилото от коментар 16 - ако нещото е под 30,000 евро - има кредит, ако не - "Съжаляваме, ама вие явно сте много богат човек, на вас няма нужда да ви правим жестове. Между другото, платихте ли си данъците?" :-)
цитирай
22. elensia - Напълно съм съгласна за екологията
03.08.2009 19:00
Аз например бих се движила и с колело в града, обаче по маршрута ми до работа има места където няма даже и тротоари. А на мен все още ми се живее за да се пусна с колело по платното.
Мисълта ми беше за това, че винаги ще се намират вратички. Та и това което го предлагате, също си има начин да се заобиколи. Сети се сам. Между другото тоя данъчен кредит ти го предлагат самите служители при регистрация на колата. Т.е. даже да си толкова задръстен като мен и да не знаеш, че може да минеш по тоя параграф, служителите в КАТ ще те открехнат. Поне такива са моите наблюдения.
Затова, когато се мислят правила, трябва някой да помисли и как ще се следи тези правила дали се спазват. Вкрая на краищата в случая не се прави нищо незаконно (въпреки че не ги оправдавам).
цитирай
23. thomas - @elensia
03.08.2009 19:14
Разбира се, че на документи не е незаконно. От морална гледна точка в Швеция може би било :-) Но у нас е обратното - ако има отворена вратичка и не искаш да я използваш, ти си балък. Друг е въпросът, че и понякога вратичката не е точно отворена и бая се напъва, да си го кажем честно.

Но все пак и аз не виня онези, които използват вратичката, а онези, които са им я отворили. И смятам, че точно те трябва да си свършат работата и вместо да се чудят как да обложат 3-те долара приходи от реклама на блогърите тук, биха могли да си осигурят доста по-прилични постъпления, ако просто коригират тази вероятно съвсем умишлено оставена грешка в закона.

Та как викаш, ще се заобиколи моето предложение? Че сам не се сещам за разумен начин. Какво, един Lexus за 50 хиляди евро ще се продава като два Prius за по 25 хиляди ли? Няма как да стане, защото в КАТ се ходи с фактурата.
цитирай
24. giorgiocbr - Вратичка в цената няма, тъй като има Шваке.
03.08.2009 21:06
Така както не можеш да си застраховаш колата по-евтино/скъпо от средностатистическата цена за модела, така няма да можеш и да я регистрираш като вехта баничарка.

Томас, помежду другото войната с ДДС джиповете е смешно кампанийна - в едни периоди ме спират по 5 пъти на ден, след което не ме спират с месеци. Търсил съм логика в наближаващи избори, падащ рейтинг на министъра на вътрешните работи, поредна афера, или обществени размирици някакви - няма. Никаква.
цитирай
25. thomas - @giorgiocbr
03.08.2009 21:24
Какво значи "войната с ДДС джиповете"? Нещо не разбирам. Имаш предвид, че полицаите по принцип спират много по-често джипове и черни мерцедеси, или какво?
цитирай
26. giorgiocbr - Не,
03.08.2009 21:50
На определен период от време има акции, при които се спират джипове с единствената цел да се провери дали не са регистрирани като товарни. След което целия панаир утихва, като обикновено трае седмица - две.

В случаите в които джипа е регистриран като 1+1, КАТ го спира от движение. След което водача си слага решетките на мястото на задната седалка, на другия ден минава отново КАТ срещу 12 лева, и си взима обратно талона на колата. Порнография в действие.

Това, че всякакви скъпи коли се спират селектирано с цел бакшиши, нито е новина, нито е предмет на темата.
цитирай
27. thomas - @giorgiocbr
03.08.2009 21:54
Не, не знаех - както вече казах, нямам джип :-) А кой регистрира джип като товарен? Не се ли регистрират просто като 7-местни пътнически? Иначе че катаджиите правят всичко на акции, вместо да си вършат работа - това е повече от ясно. Вероятно защото се приема, че не могат да си запомнят всичките задължения, им се налага от време на време да им изваждат по едно от тях на преден план. Ако си гледаха работата, надали токова народ щеше да говори по мобилния телефон докато шофира всеки ден :-)
цитирай
28. giorgiocbr - Първия Х5, Х3, Кайен и много други,
03.08.2009 22:05
Нямат опция за трети ред седалки. Тай като няма как да станат 7-местни, се регистрират като товарни. Поради това, задната седалка се демонтира, и колата минава Технотест с решетки зад предните седалки и равен под, направена на товарна баничарка 1+1. След което решетките се прибират в гаража, и се кара отново със задна седалка. Ако КАТ те спрат и ти я спрат от движение, следва процедурата от горния ми пост - 12 лева, 30 минути.

Жокер: Решетките ги предлагат и продават самите официални вносители, и самите те им набиват серийни номера в съответствие с номерата на колата, каквито са изискванията.

Хард порно, казах ти...


П.П. Джиповете с трети ред седалки не подлежат на катаджийски репресии ;-)
цитирай
29. elensia - giorgiocbr е прав
04.08.2009 11:05
По същия начин минаха и BMW единиците, дето ги споменах по-рано. Демонтирани задни седалки и декларирани като баничарки.

А по въпроса за стойността на возилото, може би ако са нови колите - ще върши работа, обаче купиш ли я на старо, там вече ще има доста поле за изява. Само ще намекна, че колите които се продават на старо, почти никога не се декларира истинската цена на продажбата.

А пък вие омешахте две теми, които са малко различни. Екология и данъчни измами (в случая - дупка в закона). Защото джиповете, които обсъждате, все пак са сравнително нови и си покриват всякакви евро стандарти както спомена giorgio. Докато един куп по-стари и по-малогабаритни автомобили пушат по града с развалените си дизелови двигатели. Тях Шваке не ги хваща. А както всички знаят и технически преглед не ги хваща.
цитирай
30. thomas - @elensia
04.08.2009 11:20
Купените коли втора употреба тъй или иначе нямат ДДС, ако се продават между нерегистрирани субекти, тъй че там проблемът, че лицето Х ще прави шашми, регистрирайки колата на своята или приятелска фирма, просто не стои.

А това с БМВ-1 баничарките не ми е и хрумвало, че някой ще тръгне да го прави. То си е очевидна измама, от която и този, който я прави, би трябвало да го е срам, а пък и държавата трябва да си защитава интересите, и то не само със смешки като спиране от движение и пускане обратно за 30 минути и 20 лева, а направо с наказания, надвишаващи в пъти спестеното ДДС. Не вярвам да не може, просто отново е поверила за подобни интереси да й се грижи КАТ, който както знаем и с едни разговори по мобилни телефони не може да се оправи.
цитирай
31. giorgiocbr - Elensia е адски права за екологията, Томас.
04.08.2009 13:59
Въпросът с джиповете е принципен, прав си, но не мисля че моя Х цапа и наполовината на едно полско фиатче.

Ако говорим за екология, фокусът трябва да е насочен към димящите таратайки, а не към коли с Евро3 и Евро4 стандарти.

Поздрави.
цитирай
32. анонимен - прогрес
04.08.2009 16:12
Много добре защитена идея.Вместо да сме на опашката ,нека един път се вземем в ръце и направим каквото трябва за по-чиста жизнена среда.Тия джипове, които само в България са толкова много са абсолютна първенющина.Още един път доказват колко глупаво се харчат лесно спечелените пари.Но по-важното е, че пречат на видимостта и движението в града, харчат гориво-а петролът както е известно вече, е на привършване.Китайците имат политика да не замърсяват, българите-понеже сме " най богати" - нямаме политика за стимулиране на екологично живеене.
цитирай
33. giorgiocbr - 32,
04.08.2009 16:19
От последното ти изречение оставам с впечатление, че за разлика от мен никога не си бил в Китай.

За твоя информация, парвенюшкият ми джип харчи 11 на сто дизел градско, и има филтър за твърди частици. Пречат на видимостта... Леле.

Преди да пишете, четете.
цитирай
34. thomas - @33
04.08.2009 16:22
Е че пречат, разбира се. Не ти пречат, защото седиш вътре. Ако седнеш в една малка и ниска кола, ще видиш как изглежда пътят, когато наоколо ти всичко е в джипове.

А за Китай... да, съгласен съм с теб. И все пак Хонконг също е Китай, нали? :-) А там нещата са много добре.
цитирай
35. thomas - @giorgiocbr
04.08.2009 16:24
Аз съм съгласен, че димящите таратайки също са проблем. Само че те вече спадат към проблема с бедността :-) А в хубавите държави поне богатите хора се държат екологично отговорно. И каквото и да си говорим, някои чудовища на колела, колкото и да са им безвредни изпаренията (т.е. поне без гадни твърди частици), все пак харчат, както и сам казваш, 11 на 100 дизел. Което изобщо не е толкова малко, ако направиш сравнение с 4 на 100 на някой хибрид, малолитражна кола, да не говорим за някой електромобил.
цитирай
36. giorgiocbr - Това че Приусите и хибридните Лексуси харчат 4,
04.08.2009 16:31
Е гигантска маркетингова заблуда, да не кажа измама. Приуса харчи минимум 7 градско, говорил съм с Маги Малеева.

Хибридите лично за мен засега спадат към еко-снобарията, поради ред технологични ограничения. Кола с 6000см3 двигател да я рекламират като Еко, при положение че на ток може да измине максимум 60км - извинявай...

Като потребител и фен на БМВ, съм силно заинтересован от водородната им технология. Това вече е истинска екология - от ауспуха излиза водна пара, и резервоар за бензин просто няма. Поинтересувай се за БМВ Hydrogen.

Това с видимостта е смешно, извинявай...

Колкото до бедността - няма причини да караш изпърдяла Лада, при положение че Кадетите с катализатори вече струват по 500-700 лева. Със закони могат да се регулират нещата, а и който няма пари - да се вози на тролей, трамвай и метро. В Амстердам човек с часовник за 20.000евро ми дойде на среща с колело, и друг път съм го казвал. Просто му е адски скъпо да влиза с колата в града.

Поздрави.
цитирай
37. thomas - @36
04.08.2009 16:38
Това с видимостта изобщо не е смешно, извинявай. Нито с тази на кръстовище, нито докато караш, нито когато един джип е паркирал на ръба на някое кръстовище на малка уличка и просто не можеш да видиш къде ще излезеш.

Ако това за разхода на хибридите е лъжа, сигурен съм, че и онова за 11-те на 100 на твоя джип е същата лъжа - в края на краищата всички производители лъжат в подобни порядъци :-)

BMW Hydrogen май не се продава. За сметка на това Tesla се продава и топ гъзари като собствениците на Google карат такова. Наскоро падна от 100 на 50 хиляди долара, очаква се до 2-3 години да е под 20,000. Още не е официално, но Smart също работят по електровариант на чаровната въшка. Така че бъдещето е наблизо и рано или късно моите мечти ще станат утрешната мода. Въпросът е кога България ще може да се отърси от мутренските си идеали.
цитирай
38. giorgiocbr - Eх тая видимост...
04.08.2009 16:42
Джипа ми харчи 11, защото толкова му сипвам. Жена ми с един резервоар от 60л ходи до морето, кара там и се връща, като кара 140-160 на автопилот по магистралата.

БМВ Хидроджен се продава, има сериен модел на 7-ма серия. В България е неизползваема поради липса на станции за зареждане с течен водород, в Германия вече са над 40. На последната среща на върха в Германия BMW 7 Hydrogen беше избрана за официален модел - превозвач на гостите.

Тесла е добра алтернатива, и е адски красива, но за съжаление не подлежи на легален внос в Европа. Освен това за момента предлагат само двуместен Роудстър, седана е във фаза разработка и се чака след 2-3 години.

Това за мутренските идеали за съжаление е вярно, и е въпрос на време и закони.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2156051
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031