Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2009 13:32 - Цената на унижението или оти ручАхме жабЕто :-)
Автор: thomas Категория: Забавление   
Прочетен: 13777 Коментари: 71 Гласове:
12

Последна промяна: 17.09.2009 14:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не обичам риалити шоута. Но все пак, когато чух за "Цената на истината", идеята ми се стори доста интересна и си помислих, че от това може да излезе нещо интересно. Само че реализацията определено ме разочарова.

Но не толкова заради това, че изобщо не става ясно как въпросният детектор мери биологичните показатели на участниците (освен да са им завряли датчиците ректално и да измерват искреността им по силата на стискането там), иначе по ръцете им не виждам закачено нищо, а знам че това е ключово за един детектор на лъжата. Но хайде, да речем, че продуцентите са по-напред технически, отколкото ние можем да си представим, и са намерили начин да разбират кога играчът лъже и кога казва истината.

Въпросът е какви истини им се налага да казват на тези хора и струва ли си цената.

Признавам си, гледал съм само две издания, и то не от първата минута. Само че мисля, че те са ми напълно достатъчни, за да имам мнение и да направя няколко генерални извода.

1. За шоуто задължително се избират хора, които имат особено неприятни тайни за споделяне. Иначе казано, и да бях кандидатствал, посмъртно нямаше да ме вземат, защото нямат с какво да ме изобличат и унижат. Забелязвам и че избират само обикновени хора, но причината за това е по-скоро във факта, че надали някой известен би се подложил на подобно унижение и разрушаване на личността за някакви си 5-10 хиляди лева.

2. На организаторите не им стига, че унижават жертвите (не мога да ги нарека играчи, защото са си едни напълно обречени жертви, които дори и по някое чудо да си тръгнат с 200,000 лева, животът им със сигурност ще е много по-гаден след шоуто), но държат и да го правят пред техните родители, съпрузи, деца и други близки роднини. Колкото повече - толкова по-добре.

3. Цялото шоу разчита само на един вид "грехове" - сексуалните. Но затова пък навлиза в такива дълбини, че ум да ти зайде. Лесбийски връзки, връзки с млади мъже, тройки, еякулации и какво ли още не се размахват пред публиката, все едно че часът е 1:00 след полунощ!

Ето какво имам предвид...

Едната дама (и двете омъжени впрочем) беше принудена да си признае за многобройни лесбийски връзки по времето, когато е била в армията, както и с една продължаваща такава, практикувана понякога дори пред нейния съпруг, като сексът при въпросната връзка й харесва значително повече от този с мъжа й. Представете си радостта в очите на нейните майка и баща (всъщност осиновители), когато слушаха подробностите, разгърнати в поне 7-8 въпроса.

Другата, 35-годишна, омъжена и с 16-годишен син, макар и не нейно дете, беше уличена във връзка с 19-годишен младеж, с който за 3 дена правила секс над 10 пъти, без презерватив, опасява се, че може и да е бременна от него, харесва секса с него повече от този с мъжа си (много ясно, ама защо пред хората) и на всичко отгоре би искала пак да е с него. И тук зрители на падението бяха нейните родители, нейният брат, нейният съпруг и неговият 16-годишен син.

И точно когато имаше гарантирани 5,000 лева (и можеше да се откаже) и се беше устремила към 10,000, беше зашлевена с въпроса "вярно ли е, че стоиш със съпруга си само заради парите", на който тя отговори с НЕ. Отговорът изглеждаше съвсем логичен, защото преди това успешно беше преминала през въпроса "Обичаш ли съпруга си", на който отговори с ДА, но тук "детекторът" издаде присъда ЛЪЖА и така симпатичната иначе дама трябваше да си тръгне не само с развалено семейство и разочаровани родители и син, но и без една спечелена стотинка. Как да не си зададе човек въпроса за какво й трябваше да руча жабето.

Не че и 10,000 лева щяха да са добра цена, за да си съсипеш имиджа и семейството, но при 0 лева и 0 стотинки вече не може да се говори за цената на истината, а само за цената на унижението. И май изводът е, че истината е безценна, а унижението - безплатно. :-)

Това беше от мен. Пък който си няма друга работа, да гледа! :-)


Тагове:   шоу,


Гласувай:
12



1. анонимен - Вие всички тъпи ли сте бе?
17.09.2009 13:38
В това предаване няма грам истина...
Тиквочи! :-D

\m/
//
цитирай
2. pilcho - Хахаха,
17.09.2009 13:38
евалла, thomas! Не знам какво да кажа... ама бас държа, че целият български народ се строява чинно пред тиливизорити, стане ли време за подобно шоу. И после защо 12-годишните им деца се снимат по гащи в сайтовете за секс-запознанства... :))))
Едни наши, родни хулигани си го бяха казали - "животът ти е поп-фолк!", ама кой да слуша...
цитирай
3. theladybird - :)
17.09.2009 13:43
Нещо не е много у ред в това предаване. И на мен идеята ми се струваше много свежа, ама...
цитирай
4. thomas - @3
17.09.2009 13:45
Не знам. От анонсите, в които се чуваха въпроси от западни издания, нещата звучаха нормални и обнадеждаващи. Може би само такава е била селекцията, може би там не са издевателствали толкова. Но тук е нещо ужасно.

Ако аз имам подобни тайни, НИКОГА не бих се записал за участие. От друга страна, ако нямам, те пък явно никога не биха ме взели. Значи задачата явно се е свеждала до това да се намерят тотални балъци с достатъчно изцапано минало.
цитирай
5. forestlove - хм, разбира се, в кастинга има по...
17.09.2009 13:46
хм, разбира се, в кастинга има политика да се избират определени хора, които могат да направят сензация.
наскоро си мислехме в една групичка дали пък тези публични унижения да не са режисирани и човекът (жертвата) да се е съгласил/а да говори и да се държи така, за да бъде скандално. примерно жертвата си има нещо мръсно, ама екипът от сценаристи и други там отговорни го засилват още повече, за да направи впечатление в кратко време. жертвата има и договор, така че не може да каже истината на мъжа/жена си, родители и другите близки, защото се търси и тяхната искрена реакция.
а в ежедневието всички се обичат и не са по-мръсни от нас с вас (дето сме твърде "семпли" за такива предавания ;))
На тази идея ме наведе една приятелка, която участва в едно риалити и ми разказа, че сценаристите си отделят хора и ги "вписват" в определени образи: ти ще си бунтарят, ти ще си невинната мома ... - и като се орежат кадрите и се добави коментар отгоре - ето ти образ, дето и майка му няма да го познае.
в това предаване не работи точно така, де, но в основни линии почвам да се съмнявам в реалността на реалити-програмите.
Може би те ще се окажат най-манипулираните програми всъщност, точно зад маската на уж реалност.
цитирай
6. thomas - @zlika
17.09.2009 13:47
Искаш да кажеш, да не приемаме изобщо за истина това, което горките хорица си признават? Не бих отишъл чак толкова далеч. Според мен това са предварително проверени факти, така че на организаторите хич не им и трябва детектор, за да установят повечето от тях. За останалото могат да действат като врачките - с малко психология ;-)
цитирай
7. анонимен - Девет вечерта е праймтайма на Не...
17.09.2009 13:48
Девет вечерта е праймтайма на Нешинъл джиографик, а можеш и още да се разхождаш навън - топло е!:)
Вероятността да срещнеш разумни хора е голяма!
Иначе - браво за статията!
/просто съм загрижена - пишеш добре, вероятността да деградираш пред телевизора не е за подценяване/:)))
Хубав ден!
цитирай
8. thomas - @forestlove
17.09.2009 13:49
Ако реакциите на роднините ти приличат на искрени, на мен - не. Струва ми се, че хората по-скоро са ги натъпкали с транквиланти преди предаването, за да не вземат да буйстват :-)
цитирай
9. thomas - @tit
17.09.2009 13:50
Don't worry - гледах с научно-опознавателна и анализаторска цел, не за забавление. И повече няма да гледам ;-)

P.S. Между другото шоуто е от 8, та съвсем не ми е в часовия пояс, в който често се оказвам с телевизор наблизо :-)
цитирай
10. borsi - Снощи за първи път ги гледах. Няк...
17.09.2009 14:02
Снощи за първи път ги гледах.
Някакъв глупак си взел втора жена от Дулово (да го питаш що се е развел с първата, която му е прала гащите като е бил господин никой), а новата пък, се тъпче с някакво момче (хайде направила го, ок.), а после се оправдава - "Че си имала причина" :)))
цитирай
11. pilcho - ...
17.09.2009 14:02
Ако имах телевизор, щях гордо да се изпъча и да кажа "аз такива простотии не гледам"... а всъщност ми е тъжно. Тъжно ми е за самата аудитория от идиократи.
thomas, отново поздравления.
цитирай
12. thomas - @borsi
17.09.2009 14:05
Че си е направила тридневна секс забежка с младо и пълно с енергия 19-годишно момче, е разбираемо. Неразбираемото беше чий го дири в шоуто :-)
цитирай
13. анонимен - zlika - може да няма истина, но оказва въздействие...
17.09.2009 14:11
Начинът, по който е поставено предаването, е истинско отражение на моралните ценности и упадъка им в нашето общество. И ако деятелите на българската култура в лицето на продуценти, собственици и шефове на телеканали, СЕМ, Министерство на културата и така нагоре, които са допуснали тази гавра, са на това ниво, какво да говорим за обикновения човек, готов да се подложи на всякакви унижения за няколко лева. И ако двама участника са спечелили досега суми до 10 000лв (предполагам, че за тях това са много пари!), то интересно е какво печели Нова от предаването??? Или целта е по-далечна - разложение на самото общество?
Обществото ни върви към пълен упадък, а тепърва ни предстоят още по-тежки години.
цитирай
14. thomas - @zlika
17.09.2009 14:25
Да, поне за първата дама, която гледах, сумата много й допадаше и обясняваше как с нея ще изкара шофьорски курсове и ще си купи кола. Т.е. тя нямаше нищо особено против цялата излагация, която преживява, потвърди го и на следващата сутрин в Здравей България по Нова, където беше поканена за интервю.

Така че да, за много българи 10,000 лева е такава сума, заради която са готови да изтърпят наистина невероятни унижения.

А колко печели Нова... знаеш тарифите за реклама сигурно. Не вярвам да се оплакват, стига да има добра гледаемост. Пък доколкото познавам публиката - ще има.
цитирай
15. dianatrg - Според мен да се говори, че шоуто ...
17.09.2009 14:38
Според мен да се говори, че шоуто отразява морала ни и упадъка на обществото е пресилено. И според мен шоуто не става, не виждам някаква спонтанност в отговорите и реакциите на придружителите на участниците, които не искам да коментирам, всичко като цяло е толкова вяло и пошло. Но не мога да се съглася, че въпросите за изневерите на участничките са толкова фрапиращи. 35 годишна правила секс с 19 годишен и го правили 10 пъти... Еми нормално, той е на 19 за него това е спорт, ако не беше на 19 нямаше да са 10. Но има ли значение дали са 10 или 1 - това е изневяра и ... колко от вас не са го правили? Те са решили публично да говорят за това, някой им е дал възможност, нека го правят щом така разбират живота, а ние, неразбиращите няма да ги гледаме.
цитирай
16. thomas - @dianatrg
17.09.2009 14:42
Всъщност те го правят за пари. Смешни пари. Не в абсолютна стойност, а съпоставени с това, което жертват в замяна. Единственото, което ги спасява, е че са до един напълно анонимни и техните неприятни истини ще останат достояние на изключително тесния кръг от хора, които изобщо ги познават.
цитирай
17. dianatrg - Да, точно така е - за пари. . . За теб те ...
17.09.2009 15:17
Да, точно така е - за пари... За теб те може би са нищожна сума, както и за много други блогъри, но за много българи това е шанс да реализират мечтите си. Жал ми е за тях, защото унижението е голямо, жертвите, които правят може да преобърнат живота им в обратна посока, но би трябвало да са преценили кое за тях е по-важно - авторитетът, семейството, човекът до тях или мечтите, разиграни на хазарт...
цитирай
18. thomas - @dantarq
17.09.2009 15:23
Не хвърча в облаците. Изрично казах, че парите са смешни не в абсолютна стойност - знам какво може да се купи с тях и как може да се промени нечий живот към по-добро, а само съпоставени с това, което ще трябва да жертват в замяна на тези пари.

И то само в случаите, в които изобщо вземат пари, а не като снощи, когато дамата хем неволно каза на мъжа си как е с него само заради парите (след като обратното, което твърдеше, се оказа лъжа), та сигурно той скоро ще я разкара (отделно от това родителите й сигурно ще я зачеркнат от наследството, ако имат такова), ами на всичко отгоре не взе и стотинка за компенсация. :-)
цитирай
19. dianatrg - Признавам си, че края не го гледах, ...
17.09.2009 15:46
Признавам си, че края не го гледах, но защо мъжът й да не приеме, че тук детектора греши и да бъде доволен и щастлив, че тя все още го обича? :)

цитирай
20. thomas - @dantarq
17.09.2009 15:54
Може, може. Те накрая се прегърнаха, та кой знае. А впрочем дотам малко ли му беше на горкия човек? :-)
цитирай
21. miralyub - Снощи хвърлях по едно око на ЦЕНАТА. ...
17.09.2009 16:08
Снощи хвърлях по едно око на ЦЕНАТА... и още повече ми се затвърди убеждението, че правилно СЕМ се е заел да я гледа под лупа 1 месец...
Но пък се убедих и в друго- няма разрушени отношения след предаването. Просто родители, съпрузи, близки- всички са наясно за какво са там и какво трябва да очакват. Т.е. всички са част от фарса със сензациите и разкритията на подробности от живота на "разпитваните".
Евтина измама за изключително елементарна зрителска публика.
цитирай
22. forestlove - Ако реакциите на роднините ти пр...
17.09.2009 16:12
thomas написа:
Ако реакциите на роднините ти приличат на искрени, на мен - не. Струва ми се, че хората по-скоро са ги натъпкали с транквиланти преди предаването, за да не вземат да буйстват :-)

а, да си призная - това шоу не съм го гледала, може би малко наизуст говоря. за "искрените" реакции на роднините - колкото, толкова.
цитирай
23. burberry - Театър :)
17.09.2009 16:49
Същият, като Хванати в изневяра. Цялото ми семейство се договаряме с продуцентите да изиграем една сценка, раздават ни сценария, в който семейтвото ни има 125 кирливи ризи, 10-15 въпроса с "правилните" отговори. За театрото фемилито ми взема 10-15хил, хората, с които малко се познаваме - цъкат с език и си викат "леле в това хубаво семейтво кви глупости правят", познатите ни се обаждат по телефона и викат "Ко ви стана бе, полудяхте ли?!" А ние отговаряме: Аре стига бе, да не се хванахте? Даваха хората едни пари, взехме ги - всичко е постановка"
цитирай
24. thomas - @burberry
17.09.2009 16:51
Напълно възможен сценарий. Въпросът е - толкова ли чак е тъпа публиката, че да се хване (и да се задържи до края, за да не секнат рекламните приходи)? Да, тя е много чалгизирана. Ама дали чак и толкова тъпа? :-)
цитирай
25. forestlove - и аз така мисля
17.09.2009 17:25
burberry написа:
Същият, като Хванати в изневяра. Цялото ми семейство се договаряме с продуцентите да изиграем една сценка, раздават ни сценария, в който семейтвото ни има 125 кирливи ризи, 10-15 въпроса с "правилните" отговори. За театрото фемилито ми взема 10-15хил, хората, с които малко се познаваме - цъкат с език и си викат "леле в това хубаво семейтво кви глупости правят", познатите ни се обаждат по телефона и викат "Ко ви стана бе, полудяхте ли?!" А ние отговаряме: Аре стига бе, да не се хванахте? Даваха хората едни пари, взехме ги - всичко е постановка"


да, и аз така мисля.
а вече колко й е акъла на публиката ... все пак - ето, ние си го обсъждаме, рейтингът му се вдига...
то ест - такива предавания занимават всякакви хора.
цитирай
26. thomas - @forestlove
17.09.2009 17:33
А, ти си на принципа, че няма лоша реклама ли? Е, аз мисля малко по-различно. Да, може би възбуждам някакво любопитство и хора, които не са го виждали, ще му хвърлят едно око, докато се уверят, че и те виждат това, което и аз съм казал. После ще го зарежат. А нищо чудно и в разговор с истински фенове да предаването да им внушат своето разбиране - нещо, което нямаше да могат да направят, ако изобщо не са го видели.
цитирай
27. maymi - Хммм...
17.09.2009 17:46
Що се отнася до датчиците на полиграфа - няма ги, защото са използвани предварително при зададени 50 или не знам колко въпроса, още преди излъчване на шоу-то. По време на спектакъла не се използва полиграф - поне това е официалната версия в анонса на предаването.
А иначе... Не знам дали "господарите" ще се заемат (защото някой трябва да разполага с достатъчен архив излъчени кадри) да прегледат участниците, за да посочат кои от съпругите/съпрузите са статисти, публика или някакъв вид актьори. Вероятно - въпрос на време..
Не в това е същината на проблема. Или същините, защото са ми любопитни поне два други момента:
- Първо - българската народопсихология все още не е достигнала до размахване на непраните си гащи в ефир. За такъв тип реалити не се намират реални хора, които дори в мизерабъла (10 хил. за много хора са си много пари) да изкарат извън стените на къщата си семейните или лични проблемации. Обикновено философията "кво ще кажат хората" е със стигма на кофти задръстения. Но в случая - адмирирам.
- Второ - обикновено бутам абсолютизираното "медиите са огледало на нацията, което се търси, това се предлага", но понякога такива телевизионни проекти ме опровергават. Опровергава ме и подозрението, че въпреки убедителния бойкоборисов процент на изборите и всенародна любов, аудиторията очаква барековото подлагане. Тези реалита ме успокояват, че не всичко е загубено :)
Поздрави!
цитирай
28. thomas - @maymi
17.09.2009 17:59
Да, това за датчиците на полиграфа вече някой успя да ми го обясни във facebook. Просто защото и двата пъти не успях да гледам шоуто от самото начало, съм изпуснал този тънък момент. Но затова пък може би направих първа крачка към разработката на анален полиграф. Въпрос на време е само учЕните да го реализират технически :-)

Що се отнася до двата ти момента.

Първо... Мислиш ли, че има нация, чиято народопсихология би допуснала подобно размахване на кирливи ризи толкова публично? Или хайде, може би пред цял народ да няма проблем, ама чак пък пред възрастните родители с наивен поглед и още по-наивен мироглед? Струва ми се, че няма да се намери такава.

Второто... извинявай, ама нищо не разбрах.
цитирай
29. forestlove - @26. thomas
17.09.2009 22:04
ами, всъщност аз не съм на тоя принцип, ама мен и никой не ме пита като прави програмите, нали. имам предвид, че продуцентите работят с този принцип. или подобни нему.
цитирай
30. frina - thomas,
17.09.2009 22:31
E, чак такава скука ли да е в архивите при теб, че да няма какво да се извади - не вярвам:))
Иначе статията ти е супер, браво:))
цитирай
31. thomas - @forestlove
17.09.2009 22:34
Е те хубаво работят, ама аз опитах да ти кажа, че надали им вдигам рейтинга с това мнение :-)
цитирай
32. benoa - и моето мнение е
17.09.2009 22:35
че предаването по-скоро е постановка, още повече, че ако имаш предварително зададените въпроси можеш да си нанесеш корекции на живото предаване, ако целта ти е максималната печалба - то ризите вече са изнесени с първите 4-5 въпроса :)
А че има достатъчно хора, които да вярват на театрото, вервай ми, даже са болшинство.
цитирай
33. thomas - @frina
17.09.2009 22:35
Не знам защо, ама нищо не разбрах. За какви архиви говориш? Не видях да съм употребил думата и един път в този пост... :-)
цитирай
34. frina - Thomas,
17.09.2009 22:39
ах, ти, умряла лисицо:)
Сори за несериозността, постингът е чудесен, но като видях жабЕто в заглавието и ме изби на лигавщина:))
цитирай
35. thomas - @frina
17.09.2009 22:42
Ами снощи, когато дамата си тръгна без стотинка и с ясните уверения на мъжа си, че "това вече няма как да й го прости някога" (и напълно можем да го разберем човека), се сетих точно за вица за жабЕто - изключително подходящ беше за случая :-)
цитирай
36. thomas - @benoa
17.09.2009 22:45
Лошото е, че като много хора вярват на театрото, почват да си вадят и разни изводи, които може би не са напълно верни. Примерно този, че всички са маскари (т.е. изневеряват на поразия, имат какви ли не странни контакти, вредни навици и лоши качества). А може би точно това е идеята - че като виждат как всички участници са по-грешни от тях самите, ще се почувстват много добре и ще им се вдигне самочувствието, защото сравнявайки се с по-лошите, ще им се струва, че самите те са прекрасни. Само дето именно това фалшиво самочувствие ни е голям национален проблем и една от главните причини много трудно да вървим напред.
цитирай
37. frina - thomas,
17.09.2009 22:49
да си призная, гледала съм цели десет минути от тази бозица - предостатъчни, за да разбера, че ценя вниманието си достатъчно, за да посветя повече време на тази нескопосаност.:)
цитирай
38. thomas - @frina
17.09.2009 22:59
Ама в Лондон това дават ли го също!? :-)
цитирай
39. frina - thomas,
17.09.2009 23:04
прегледах си коментарът внимателно, нищо не разбрах - къде се споменава Лондон?:-)
цитирай
40. zezo - Честно казано, откакто у нас се п...
17.09.2009 23:21
Честно казано, откакто у нас се появи това "животно" риалитито съм гледал всичко на всичко по едно две предавания от всяко шоу. Във всичките крайната цел е една и съща - СКАНДАЛЪТ.
На времето първият Big Brother започна като кавър версия на "Бързи, смели, сръчни", не отбеляза кой знае какъв успех, но щом се появиха едни любовни триъгълници и аудиторията наостри уши. Оттогава рецептата на всички реалитита по всички телевизии е все една и съща - секс или скандал, а сексуален скандал си е направо дюшеш.
Още щом видях анонсите на "Цената на истината" ми стана ясно, че ще е същата боза, предназначена за подрастващите. Лично мен ме е яд на нашите телевизии, тъй като във времето, по което се излъчват тия шоута можеха да пуснат някои друг качествен филм или сериал.
цитирай
41. thomas - @zezo
17.09.2009 23:23
Да не би да искаш още един турски сериал!? :-) Не стига, че вече само в новините няма такъв! :-P Шегувам се. Със сигурност може да се показва нещо по-качествено, но нали се сещаш - тях не ги интересува колко е качествено, а колко се гледа. А у нас така, както най-много се слуша чалгата, така й най-много се гледат подобни плиткоумни глупости.
цитирай
42. sparhawk - абе по-добре
17.09.2009 23:33
турски сериал отколкото нещо толкова пошло. Само от трейлърите се погнусих.
цитирай
43. thomas - @sparhawk
17.09.2009 23:37
Поне за мен турските сериали са най-тъпото и кухо съдържание, което може да се види на телевизионен екран. И нещо повече, за тях не бих могъл и да пиша. И защото ще ми е гадно, и защото нямам как да напиша нещо, тъй като не съм гледал повече от 3 минути от тях, сумирани от секундите, в които мярвам някой такъв на екрана и веднага превключвам.
цитирай
44. анонимен - Морален погром над нацията
18.09.2009 00:19
Мен друго ме тревожи. Всички усилия на телевизиите са насочени към абсолютно разрушаване на всякакви останки от морал и християнски ценности които биха могли да се намерят все още в българите. Това кражба коръпция , лъжа, изневери и т. н. отклонения от морала ги я имало във всички общества но винаги са били заклеймявани и са се пазели в тайна. Тук с тези реалита те се представят като една общоприета норма на поведение което не се заклеймява а набпротив се поощтрява. До известно време това ще предизвиква интерес в обществото и съответно печалби за телевизиите но постепенно ще се превърне в нещо нормално в съзнанието на хората - в стил наоткрито поведение под натиска на психологическата обработка на телевизиите. Язък че 20 века църквата се мъчи да ни направи хора. Телевизията със своята пропагандна мощ може да върне обществото до маймунско състояние за десетина години. Ето това е жалкото и трагичното. Да сте забелязали колко процента от новините са положителни? Николко! Всички новини носят отрицателен заряд. Това убива духа на нацията. Тя вярва че каквото и усилие да направи всичко е обречено.
цитирай
45. gothic - Поздравления за постинга!
18.09.2009 05:08
То беше ясно още отпреди да започне това "шоу", че ще бъде поредната гавра с вдебиления бг телезрител. Някой може ли да ми каже кой от западните формати, внесени тук не е побългарен брутално, чалгизиран, профанизиран и каквито си искате други -изации. И не е нужно да си го гледал. Достатъчно е да си хвърлил едно око на "Биг брадър" и подобните му чудесии (особено по водещитие в сферата на профанизацията Бтв и Нова) и ще си наясно какво можеш да очакваш - жълтина, чалга и пошлост...И народа гледа, а децата взимат "пример"....
цитирай
46. thomas - @44
18.09.2009 07:50
Че правят точно така, както казваш, спор няма. Но мислиш ли, че го правят точно за да провалят усилията на църквата? Според мен има две причини. Първо, естествено, че го правят за пари - и не може и да е иначе, защото тези телевизии без пари няма да ги има изобщо. И второ, положението в обществото наистина явно е такова, поне донякъде. А вече дали ще приеме това за нормално, си е работа на всеки отделен човек.
цитирай
47. thomas - @gothic
18.09.2009 07:52
Ами да, прав си. Само се питам - нямаше ли всъщност шоуто да спечели, ако беше заложило на хора с малко по-нормално, но все пак интересно минало? Защото пък толкова скандалност подозирам, че ще отблъсне поне толкова хора, колкото ще привлече.

Между другото, някой да има информация за рейтинги вече?
цитирай
48. eien - Томас, не съм убедена, че отговорите на тези хорица
18.09.2009 08:02
не са предварително написани и подадени, след като някой печен и авторитетен журналист в кавички е проучил предварително вкуса на зрителя и какви отговори и признания биха дали на предаването наред с приза за пошлост и проценти повече гледаемост.
Не зная това предаване, но от прочетеното чак до мен засмърдя.
цитирай
49. thomas - @eien
18.09.2009 08:21
И като имаш предвид, че аз изобщо не съм прекалил в детайлите и натурализма на въпросите... :-) Но да, има логика и в това, което казваш. Аз не бих отишъл чак толкова далече. По-скоро бих рекъл, че наистина са включили истински истории, въпросът е как са ги селектирали.
цитирай
50. tera - Много коментари, много нещо
18.09.2009 09:27
Нямам време да ги чета всичките, пък и още с първия zlika e уцелил същината на въпроса.
Както и нямам време да гледам подобни тъпи предавания. Преди време гледах някакво "Размяна на съпруги" - стана ми ясна кондикатата, че е пълна измишльотина, пуснах му едно постче и приключих с такива реалитита.

thomas, нали уж си много светнат, как се хвана на тази въдица, пък даже и патетично си го докарал - "цена на унижението" - тцъ, тцъ,....
Това си е цена на тъпотията на тези, дето го гледат! :)))
цитирай
51. dianatrg - Според мен не подбора на хората е ...
18.09.2009 09:36
Според мен не подбора на хората е проблем. Ако бяха интересни личности, а не средностастически българи, шоуто пак можеше да е в този формат. Кой няма своите тайни, моменти в живота си, които са лични и не до там престижни? Всеки някога е правил по някоя глупост, но нормално тя не се афишира. А тук точно на това се набляга, на скандалното поведение- ако въпросната персона не беше говорила за 19 годишния щяхме ли да открием нещо друго от нормалните семейни отношения, които включват и неразбирателство и любов... Форматът на шоуто е такъв и който седне на стола ще бъде унищожен от "детектора" :)
Т.е. в живота истината има ли цена?
Хубав ден и много усмивки
цитирай
52. lubopitstvo - За мен е очевидно следното:
18.09.2009 09:59
Това, че аз се мъдрех на първа с пост на същата тема и долу-горе със същото съдържание, макар и написан по-лошо, а сега ти си там говори за това, че обичаме скандала във всичките му проявления, дори и заклеймявайки го.
цитирай
53. jblog - Пълна простотия! Никога не съм го ...
18.09.2009 10:25
Пълна простотия! Никога не съм го гледал, защото не мога да проумея какво му е интересното на това едни хора да си показват кирливите ризи, а други да им гледат сеира! Няма значение дали е театро (според мен - по-скоро да!) или не, просто ми се струва малоумно! И само потвърждава филсофията на Нова Телевизия по отношение на риалитата - само простотии, които обаче се харесват на масовия чалга зрител!
цитирай
54. thomas - @tera
18.09.2009 10:34
Нали не казваш, че идеята е тъпа по принцип? Защото на мен ми се струва повече от интересна. Стига, разбира се, да се направи истински - да не е театро и да не се подбират само тотални двуличници, които имат по 100 кирливи ризи. ОК, може и един такъв - за цвят. Ама то просто други няма! :-)
цитирай
55. galinabg - Това е шоу-бизнесът!
18.09.2009 10:38
Предаването , за моите консервативни разбирания, е гнусно и долнопробно. Заради противоречивите коментари си наложих да гледам 2 предавания. И ми стигат. Никога повече няма да си го причиня.
Това от една страна.
От друга, като човек, работещ в Телевизиите, ще ви кажа, че това е просто БИЗНЕС.
Бизнесът в Шоу-то е безмилостен и се прави с всички възможни средства.
Допускам, че за да тръгне с голям рейтинг, да бъде най-одумваното предаване /защото само така може да накара повече хора да си кажат-абе я да видя за какво става въпрос2/ с първите участници има специална договорка.
ПРавим те за резил, плащаме ти, а ти си изиграваш ролята.
Нормално е! Така се прави и в запдни продукции.
Друг е въпросът, че в нормалните държави не се прекрачва една много тънка морална граница. Или поне - не в Праймтайма.
Иначе съм напълно къгласна с всичко, което си написал!
Поздрави!
цитирай
56. thomas - @dianatrg
18.09.2009 10:38
Ако не бяха средностатистически (по-точно - напълно анонимни хора с мръсно минало и много двуличие в общуването), нямаше изобщо да се навият да седнат на стола, за да им вадят кирливите ризи. Пък ако ще да е и театро. Ако пък бяха сложили наистина средностатистически нормални хора, шоуто нямаше да е интересно.

И не, не всеки, който седне на стола, ще бъде чак унищожен. Много хора може и да имат по някоя и друга тайна, но тези, които видях, май нямаха друго, освен много мръсни тайни. :-)
цитирай
57. thomas - @52
18.09.2009 10:40
Между скандал и тотално пошъл скандал все пак има разлика.
цитирай
58. thomas - @jblog
18.09.2009 10:41
Успокоих се, че поне не ме нарече масов чалга зрител - нали все пак не ми е харесало ;-)
цитирай
59. gothic - thomas,
18.09.2009 11:18
thomas написа:
Ами да, прав си. Само се питам - нямаше ли всъщност шоуто да спечели, ако беше заложило на хора с малко по-нормално, но все пак интересно минало? Защото пък толкова скандалност подозирам, че ще отблъсне поне толкова хора, колкото ще привлече.

Между другото, някой да има информация за рейтинги вече?


Може би щеше да спечели, но не и тук, в България. В разгара на миналогодишния Биг брадър един съблогър направи паралел между участниците в него и в сръбския еквивалент - нормални, добре изглеждащи, позитивни млади хора с недевиантни отношения помежду си. Тук обаче това не минава. Забелязал ли си и тук, когато някой напише постинг с възмущение от простотиите и цинизмите, които се леят в някои публикации, как има хора, които веднага скачат и го упрекват в опити за налагане на цензура и не знам още какво си. Даже някои, оторчени от това се "изнесоха" завинаги от тук. Така че - сори, в страната на Слави Трифонов и Азис без жълтенийка, мърсотийка, лек фекален аромат и не чак толкова фин анален хумор няма как да стане. За рейтинга нямам идея, но относно това, което казва dianatrg аз все си мисля, че една медия освен да следва масовия вкус би трябвало и да го възпитава. А освен това и подозирам режисура, така че "тайните" на тези хорица вероятно не са никакви тайн Но пък кой ли ме пита мен....
цитирай
60. mitternacht - ...
18.09.2009 12:45
Мисля, че Злика е прав.Измислено е.Чак толкова дебилни хора, роднини-непукисти и прецакани съдби надали има.Бати гаврата.Примерно, снощи, майката на героинята-алкохоличка.Брат и-наркоман, че и тя излезе наркоманка, която се друсала докато била бременна и плюс това изневерявала на мъжа си.
Да не говорим, че се подхилкваха доста често, вместо мъжа да изгаря от желание да и разбие физиономията.
Дано, наистина, някой се заеме да провери кои са тия статисти.


Ъ... че 10 пъти за 4 дни много ли са?!
цитирай
61. pomiqrat - Никой не ги е карал на сила да ходят в ...
18.09.2009 12:50
Никой не ги е карал на сила да ходят в предавенето, за да ги съжаляваш, че били унижавани. Тези въпроси са им били задавани по време на кастинга и са знаели какво ще ги питат в предаването пред техните роднини.
Обаче си мисля, че това са наети хора с хонорар.
цитирай
62. vmir - Кво значение има измислени или истински са историите,
18.09.2009 13:21
след като тук се определя като върховно унижение неуспешния опит да се добереш до парите???

Нима човек никога не се нуждае от самопризнание, че единствено парите да оправдават такова действие?
цитирай
63. анонимен - ами да /радерс/
18.09.2009 13:26
Не са виновни продуцентите. Те разчитат на инфантилността на публиката и печелят. Никога не бих седнал да гледам подобни тъпотии; разбрах само от отзивите за какво става въпрос.
цитирай
64. darcy - аз лично
18.09.2009 13:32
го следя редовно и с голям интерес
цитирай
65. vmir - Предаването не е леко за гледане, защото е изпитание за представите ни.
18.09.2009 15:09
В това предаване аз виждам на преден план две основни нелеки човешки действия – признаване и опрощаване. Очевидно малко хора у нас са подготвени за тези действия, а претекст за отричането им лукаво е поднесен на тепсия – парите.
цитирай
66. thomas - @mitternacht
18.09.2009 15:17
Съгласен съм, все повече ми изглежда така и на мен. Видях прекалено много неща, за които тези обикновени хорица (по-специално мъжете) сигурно трябваше да скочат и да почнат да буйстват. А те седят и кротко приемат новините за всичката мръсотия, сред която всъщност са живяли дълги години.
цитирай
67. thomas - @pomigrat
18.09.2009 15:20
1. Не знаем дали още преди кастинга не са подписали, че ако историята им бъде одобрена за предаването, нямат право да откажат участие.

2. Когато са намесени пари в ролята на морковче, не може да се каже, че хората са там съвсем доброволно. Може пък парите много да им трябват и за тях това да е единствения легален начин да ги заслужат. И не забравяй, че това беше и една от закачките в предварителната реклама на шоуто.
цитирай
68. thomas - @vmir
18.09.2009 15:24
Къде точно се определя като върховно унижение неуспешният опит да се добереш до парите!? За мен унижението е в това, че изобщо трябва да си разрушиш света, в който живееш само заради някакви пари, тотално неадекватни на онова, което ще съсипеш. А пък накрая и да не вземеш нищо - това вече си е срам :-)
цитирай
69. thomas - @darcy
18.09.2009 15:25
А мислила ли си да се обърнеш към клуб на анонимните мазохисти? ;-)
цитирай
70. анонимен - Томас, здравей, винаги съм гледала на позициите ти с добро око!;)
18.09.2009 15:46
Поднасяш ги достатъчно аргументирано, с абсолютно коректен тон и имаш основания, разбира се! Аз мисля, времето ще пресее и това предаване...и всеки е свободен да прави или не съответните изводи доколко може да е полезно с нещо на зрителите, но едва ли точно то ще създаде модел на поведение (факторите за такъв са много повече и по-комплексни) в подрастващите, най-малко ще ги насочи към безумни прегрешения, каквито опасения изчетох из блог.бг!Тук малко възрастните реагираме като гузен, негонен бяга...Моята забележка засега е към часа на излъчването!

За да разбереш позицията на vmir, ако имаш възможност погледни предпоследния ми пост и коментарите на vmir.Там съм сложила линк към статия, която ме впечатли!

Поздрави и весели празници!:)
цитирай
71. darcy - А мислила ли си да се обърнеш към клуб ...
18.09.2009 16:11
thomas написа:
А мислила ли си да се обърнеш към клуб на анонимните мазохисти? ;-)


не, но сигурно ще ми е интересно... как да се свържа?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2150963
Постинги: 141
Коментари: 3067
Гласове: 4316
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031