Постинг
10.05.2007 12:17 -
Ползата от стачката на градския транспорт
Автор: thomas
Категория: Политика
Прочетен: 7891 Коментари: 18 Гласове:
Последна промяна: 10.05.2007 12:19
Прочетен: 7891 Коментари: 18 Гласове:
0
Последна промяна: 10.05.2007 12:19
Преди малко пуснах това списъче като коментар по един пост на copycat. Стори ми се, че се получи много стройно и изчерпателно и смятам да го отделя в самостоятелен пост ;-)
Спирането на градския транспорт поради предстоящата стачка ще бъде сериозен проблем за целия ни град, по това спор не може да има. И все пак почти нищо на този свят не е само черно или само бяло, та така е и с тази неприятност. Или както е казал народът, всяко зло за добро. Ето един кратък списък от добрини, за които се сетих, че ще ни донесе липсата на градски транспорт:
1. Като ги няма автобусите и тролейбусите, които да спират във втората лента (защото първата е заета от неправомерно паркирани точно на спирката коли), ще намалеят ужасните запушвания на иначе нормално широки улици, по които няма никаква смислена причина движението да е с 3 км/ч.
2. Пешеходците няма да могат да се стрелкат пред спрелите автобуси и тролейбуси, след като слязат от тях, и с това да изненадват шофьорите на колите, които в този момент минават от лявата им страна...
3. Възможно е броят на пресичащите да намалее, защото голяма част от пресичанията се дължат на градския транспорт, с чиито маршрути пътниците са длъжни да се съобразяват, а той не винаги ги оставя от тази страна на улицата, която им трябва.
4. Ще има по-малко скучаещи таксита, които от липса на работа и скука да ходят на летището и да причакват наивни чужденци, като дори са готови да плащат по 10 лева на тези, които вече са заели позиция там, за да им я отстъпят.
5. Ще има по-малко сърдечни заболявания, защото ходенето пеша е полезно, а всички, дето се качват иначе за по 2-3 спирки, сега ще си ги ходят пеша, тъй като никое такси няма да ги вземе за такова разстояние; ще се подобри и физическата форма на всички граждани, които ползват градски транспорт.
6. Ще спрат всички оплаквания от това колко е нередовен, некомфортен, претоварен и вмирисан на некъпани пътници и разстроени двигатели целият ни обществен транспорт.
Сигурен съм, че списъкът може да се допълни. С радост ще гледам и на оформянето на един контрасписък :-)
Спирането на градския транспорт поради предстоящата стачка ще бъде сериозен проблем за целия ни град, по това спор не може да има. И все пак почти нищо на този свят не е само черно или само бяло, та така е и с тази неприятност. Или както е казал народът, всяко зло за добро. Ето един кратък списък от добрини, за които се сетих, че ще ни донесе липсата на градски транспорт:
1. Като ги няма автобусите и тролейбусите, които да спират във втората лента (защото първата е заета от неправомерно паркирани точно на спирката коли), ще намалеят ужасните запушвания на иначе нормално широки улици, по които няма никаква смислена причина движението да е с 3 км/ч.
2. Пешеходците няма да могат да се стрелкат пред спрелите автобуси и тролейбуси, след като слязат от тях, и с това да изненадват шофьорите на колите, които в този момент минават от лявата им страна...
3. Възможно е броят на пресичащите да намалее, защото голяма част от пресичанията се дължат на градския транспорт, с чиито маршрути пътниците са длъжни да се съобразяват, а той не винаги ги оставя от тази страна на улицата, която им трябва.
4. Ще има по-малко скучаещи таксита, които от липса на работа и скука да ходят на летището и да причакват наивни чужденци, като дори са готови да плащат по 10 лева на тези, които вече са заели позиция там, за да им я отстъпят.
5. Ще има по-малко сърдечни заболявания, защото ходенето пеша е полезно, а всички, дето се качват иначе за по 2-3 спирки, сега ще си ги ходят пеша, тъй като никое такси няма да ги вземе за такова разстояние; ще се подобри и физическата форма на всички граждани, които ползват градски транспорт.
6. Ще спрат всички оплаквания от това колко е нередовен, некомфортен, претоварен и вмирисан на некъпани пътници и разстроени двигатели целият ни обществен транспорт.
Сигурен съм, че списъкът може да се допълни. С радост ще гледам и на оформянето на един контрасписък :-)
Ново поскъпване на горивата вади превозв...
БДЖ стачкува утре. Транспортният министъ...
Кабинетът реши проблема на БДЖ с незакон...
БДЖ стачкува утре. Транспортният министъ...
Кабинетът реши проблема на БДЖ с незакон...
Следващ постинг
Предишен постинг
Всяко зло за добро!
PS: Личи тена който си направил докато из странство :)
цитирайPS: Личи тена който си направил докато из странство :)
2.
анонимен -
браво
10.05.2007 12:48
10.05.2007 12:48
чудесно изказване-за човек с личен автомобил.....
цитирайНе отричам, че съм човек с личен автомобил. Обаче с радост не бих го ползвал в града, АКО имахме нещо, което да прилича поне малко на транспортните системи на градовете по света, в които съм бил. Разбира се, най-добре нашата транспортна система да беше като тази в немските градове, но и много други заслужават уважение, включително тази на Прага (пък чехите не би трябвало да са толкова различни от нас по възможности)...
цитирайА аз трябва някак си от Студентски град да стигна до Университете, че имам изпит, ама на кой му пука!
цитирайНай-кофти ще е за работещите на другия край на града. Иначе облаги от стачката ще имат маршрутките и такситата. Ах, защо не съм бакшиш сега, да осъществя българската мечта - ден година храни.
цитирайПрез 1992 беше първата транспортна стачка. Някой искаше да разклати комунистите чрез нея. Беше голям купон.
Спомням си, че точно се бях сдобил с първата си полска Фиат-ка на много старо, отскоро имах книжка и на всичко отгоре точно й се беше спукало гърнето отдолу, та при ускоряване вътре звучеше като Боинг 747 преди излитане, ама слушан отвън ;-)
Но както и да е, за няколкото дни поне 10 пъти спирах на различни спирки по пътя за работа и взимах хора, чакащи там, които махаха на стоп.
Ако и сега се стигне дотам, с удоволствие пак бих взимал. Ето че дойдохме и до точка 7:
7. Уплътняване на местата в частните автомобили, които иначе пътуват предимно с по един човек, което е вредно и за задръстванията, и за замърсяването на въздуха, и за глобалното затопляне. ;-)
цитирайСпомням си, че точно се бях сдобил с първата си полска Фиат-ка на много старо, отскоро имах книжка и на всичко отгоре точно й се беше спукало гърнето отдолу, та при ускоряване вътре звучеше като Боинг 747 преди излитане, ама слушан отвън ;-)
Но както и да е, за няколкото дни поне 10 пъти спирах на различни спирки по пътя за работа и взимах хора, чакащи там, които махаха на стоп.
Ако и сега се стигне дотам, с удоволствие пак бих взимал. Ето че дойдохме и до точка 7:
7. Уплътняване на местата в частните автомобили, които иначе пътуват предимно с по един човек, което е вредно и за задръстванията, и за замърсяването на въздуха, и за глобалното затопляне. ;-)
Аз пък мисля, че това е рекет относно пътниците, ползващи градски транспорт.
Т.е. те стават заложници в един трудово-правен спор, в който те не само не са страна, а бих казала -
са жертвите.
Но-
изход винаги ще се намери.
Дано тези притеснения имат резултат-
някакви постигнати резултати от стачката,
а не след около месец на участниците в тази стачка да се раздадат уведомления за прекратяване на трудовите договори...
Не съм фен на стачки и др. подобни мероприятия.
цитирайТ.е. те стават заложници в един трудово-правен спор, в който те не само не са страна, а бих казала -
са жертвите.
Но-
изход винаги ще се намери.
Дано тези притеснения имат резултат-
някакви постигнати резултати от стачката,
а не след около месец на участниците в тази стачка да се раздадат уведомления за прекратяване на трудовите договори...
Не съм фен на стачки и др. подобни мероприятия.
Thomas, дали случайно маршрутът ти не е по Цариградско шосе покрай Плиска накъмто Патриарха и Витоша? Щом си решил да качваш по пътя закъсняващите за работа на 15ти.....
цитирайМога да споря по няколко неща в твоя коментар:
1. Не си фен на стачки - то и аз не съм. А фен ли си да работиш за под 400 лева на месец?
2. Това е рекет спрямо работодателите (общината, кмета и политиците изобщо). Пътниците са само неволни жертви. Но за заложници и дума не може да става, защото транспортът е повече бизнес, отколкото задължение.
3. Абсурд е вместо повишение на заплатите шофьорите да получат заповеди за уволнение. Кой ще ги замести? При това ниско ниво на безработица и при тези заплати общината ще трябва да внесе не китайци, ами виетнамци или камбоджанци, за да работят доволни за такива пари. И то ще са доволни 3-4 месеца, защото после ще трябва да си платят сметките за тока и парното и ще видят, че по-добре да работят за 20 долара там, отколкото за 200 евро тук.
цитирай1. Не си фен на стачки - то и аз не съм. А фен ли си да работиш за под 400 лева на месец?
2. Това е рекет спрямо работодателите (общината, кмета и политиците изобщо). Пътниците са само неволни жертви. Но за заложници и дума не може да става, защото транспортът е повече бизнес, отколкото задължение.
3. Абсурд е вместо повишение на заплатите шофьорите да получат заповеди за уволнение. Кой ще ги замести? При това ниско ниво на безработица и при тези заплати общината ще трябва да внесе не китайци, ами виетнамци или камбоджанци, за да работят доволни за такива пари. И то ще са доволни 3-4 месеца, защото после ще трябва да си платят сметките за тока и парното и ще видят, че по-добре да работят за 20 долара там, отколкото за 200 евро тук.
по написаното от теб в т. 2 и 3 и аз имам несъгласия с теб.
Мисля, че не е рекет спрямо работодателя-
това са загуби за дружеството.
Пътуващите са заложници , защото за мен и теб не е проблем- но я си помисли за възрастни хора- тръгнали на лекар или...
За миг си спомних как през далечната 1997 г ходех пеша през целия град за да ида на работа...
Не е абсурд, ако дружеството реши да се оттърве от неудобните си работници...
И въпреки 2% безработица в София, мисля, има доста хора от провинцията с ниска квалификация, които биха били "послушните" и биха работили и за по-малко от 200Е.
Дано аз не съм права...
Но живота ми в Бг ме е научил много да внимавам.
Поздрави.
цитирайМисля, че не е рекет спрямо работодателя-
това са загуби за дружеството.
Пътуващите са заложници , защото за мен и теб не е проблем- но я си помисли за възрастни хора- тръгнали на лекар или...
За миг си спомних как през далечната 1997 г ходех пеша през целия град за да ида на работа...
Не е абсурд, ако дружеството реши да се оттърве от неудобните си работници...
И въпреки 2% безработица в София, мисля, има доста хора от провинцията с ниска квалификация, които биха били "послушните" и биха работили и за по-малко от 200Е.
Дано аз не съм права...
Но живота ми в Бг ме е научил много да внимавам.
Поздрави.
Thomas, както си подкарал списъка на положителните резултати, трябва да продължиш. Да го генерализираш, казано на "български".
Ето пример зарадикален подход:
Няма коли - няма замърсяване и задръствания. Ergo, да забраним използването на такива.
Няма хора в София - чисто, цените на имотите ще паднат, ще ги изкупят едни благообразни англофони и други галфони. ...Земята ще стане рай.
Няма българи - България се превръща в райско кътче. /Вж. написаното отгоре за англофоните и пр./
Той и Русо е писал за връщането към природата, но май не си е представял животът в сламена колибка.
И така нататък, все в същия дух....
цитирайЕто пример зарадикален подход:
Няма коли - няма замърсяване и задръствания. Ergo, да забраним използването на такива.
Няма хора в София - чисто, цените на имотите ще паднат, ще ги изкупят едни благообразни англофони и други галфони. ...Земята ще стане рай.
Няма българи - България се превръща в райско кътче. /Вж. написаното отгоре за англофоните и пр./
Той и Русо е писал за връщането към природата, но май не си е представял животът в сламена колибка.
И така нататък, все в същия дух....
лично за мен спирането на градският транспорт във вторник ще бъде един истински, неподправен keyif (<удоволствие>тур.) :)))))))) много драго ще ми стане по ред причини, нямащи нищо общо с изброените по-горе, и ще ми стане още по-драго, ако софиянци решат да си върнат рестото на съответния ustunbay :) няколко (май се падат пет) дни по-късно;
цитирайПо идея просто е от 15-ти. Крайна дата има ли, освен тази, в която ще им вдигнат заплатите!? ;-)
цитирай
14.
анонимен -
Да на стачката
11.05.2007 01:02
11.05.2007 01:02
Най-сетне народът прояви малко характер, макар че както винаги със закъснение. Но нищо! Работещите от всички сфери трябва да се надигнат и да си искат това което им се полага и трябваше да го направят много отдавна! Ние обаче много трудно се обединяваме. Може би сега като влязохме в ЕС добихме малко самочувствие. Хората почнаха да искат европейски заплати и така трябва да е!
цитирайНямаме никакво самочувствие ние българите! Вижте какво правят гърци, италианци и т.н. когато са недоволни - пазализират цялата страна със стачките си! Така трябва да постъпваме и ние винаги, когато има несправедливост. Най-лошото е, че точно когато дадена група се надигне да си търси правата, недоразвитото ни общество започва да бълва огън и жупел и да излива жлъчна злоба по техен адрес! Това сме ние, в по-голямата си част можем само да псуваме вкъщи пред телевизорите, да вдигаме семейни скандали "щото сме зле", и да пием до безсъзнание.
Не, мерси!
Аз искам да живея в държава, която уважава и се грижи за подобряване труда, здравето, образованието и културата на своите граждани! Как държавата ще разбере, че ние не сме доволни от нея в някое отношение, ако не го заявим недвусмислено? Така че който има основание да бъде недоволен трябва да протестира, и то възможно най-дълго и осезаемо. А ние няма да умрем, ако повървим малко повече от 250 метра на ден.
цитирайНе, мерси!
Аз искам да живея в държава, която уважава и се грижи за подобряване труда, здравето, образованието и културата на своите граждани! Как държавата ще разбере, че ние не сме доволни от нея в някое отношение, ако не го заявим недвусмислено? Така че който има основание да бъде недоволен трябва да протестира, и то възможно най-дълго и осезаемо. А ние няма да умрем, ако повървим малко повече от 250 метра на ден.
16.
анонимен -
Аз го казах вече:
12.05.2007 10:52
12.05.2007 10:52
Не да псуваме и да се чудим как да идем на работа... Няма да ходим! И нашето място е на улицата! Гърци,италианци,чехи-абсолютно всички цивилизовани общества настръхват и скачат да си търсят правата в мига,в който усетят,че покупателната им способност е паднала с 0,1 % ! А тук ако ти обещаят 50 лева повишение,ще предадеш не само колегата и ближния,ами и децата си! А лично на теб marty какво да ти кажа?... Нека спомена,че не съм от най-грозния град,но с най-големите претенции. Ама ти явно още живееш през 70-те. Внушаваш страх у хората,че ще си загубят работата ли? Е то пък една работа... И така-ако трябва да стачкуват и 3 месеца! На кой гражданин му пука за шофьорите? Май точно на никой... А защо тогава трябва да им пука за някой псевдоработен мърморещ субект? Помните ли ученическите години,когато се случваше класа да организира масово бягство от час? 25 човека избягали и... двама-трима отишли! Няма данни в новата и най-новата българска история,когато всички българи да са единни. Вместо да се съберем и пометем ония безродници и мошеници,които ни управляват,за да дойдат хора наистина от народа и МИСЛЕЩИ за народа. Като дойдат пак мошеници,хващаме сопите и пак нови - докато дойдат истинските! Ама нали ние българите измислихме това понятие "мирен преход"! А кажете ми къде другаде е имало мирен преход и всичко е наред? Не гръмне ли пушка,няма да стане... Хората правят революции,преди 50,преди 100 години,че и много повече. И точно с толкова ние изоставаме от тях в развитието си-странно или...по-скоро логично! А тук оправяме политиката на масата. Караме се и злобеем как така Пешо ще взима 50 лева повече от мен,а аз върша повече работа... Е кажете ми,българите не сме ли си още роби,ама на собственити си миши души?...
цитирайЦитат:
"Е кажете ми,българите не сме ли си още роби,ама на собственити си миши души?..."
Ми да, точно в това ни е проблема! Дори аз, ти, Тошо, Пешо и Гошо да не са, кво от това? Винаги ще има двама-трима, които ще предпочетат да "влязат в час". Е да де, ама почно тия мухльовци, както се е случвало, случва и ще се случва в България, ще ни управляват утре!
цитирай"Е кажете ми,българите не сме ли си още роби,ама на собственити си миши души?..."
Ми да, точно в това ни е проблема! Дори аз, ти, Тошо, Пешо и Гошо да не са, кво от това? Винаги ще има двама-трима, които ще предпочетат да "влязат в час". Е да де, ама почно тия мухльовци, както се е случвало, случва и ще се случва в България, ще ни управляват утре!
Сега шофьорите и ватманите ще имат една от добре платените професии в държавата. Не е лошо да е така. Обаче наистина е обидно за толкова други като (колкото и да е клиширано) учители, лекари,полицаи, пожарникари, митничари или данъчни служители, поради което корупцията ще продължва да се вихри при тези професии с пълна сила.
цитирайТърсене
Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
За този блог
Гласове: 4316