Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Приемането ни в ЕС не ни направи европейци - трябва сами да решим да станем...
Автор: thomas Категория: Лични дневници
Прочетен: 1600724 Постинги: 141 Коментари: 3076
Постинги в блога от 12.12.2006 г.
Онзи ден се сетих за една "страхотна" мисъл, която красеше фоайето на Математическия факултет на СУ "Климент Охридски", когато учех там в самия край на 80-те години: "Маркс виждаше проблемите там, където другите виждаха решения". Сигурно някой си е мислел, че това е забележително негово качество - другите виждат решение как нещата да се подредят, той вижда проблемите в тяхното решение. Може би наистина е важно човек да е такъв, ако иска да е велик философ.

Днес обаче, 18 години по-късно, забелязвам, че в Български пощи са приели тази мисъл за своя и я прилагат със страшна сила.

Какво виждах аз в петък?

Виждах 3000 рекламни писма, които мои клиенти изпращат до 3000 свои клиенти. С електронно обработен списък и красиво напечатан етикет по всичките изисквания на самите Български пощи. Вярно, в него се намираха и данните на подателя, и тези на получателя, но отново съгласно изискванията - подателят да е вляво и по-горе от получателя. Дори бях поставил разделителна вертикална черта, за да е всичко още по-ясно.

Какво още виждах? Виждах възможност за Български пощи да спечелят доста пари от обработката и доставянето на една прилично голяма купчина от еднотипни пратки, в която се плаща за всяко едно писмо, както би се платило и за това някоя баба да пусне една картичка до внучето си.

Какво видяха обаче ТЕ?!

Видяха възможност да откажат поредната поръчка, която някой иска да им даде, и да продължат да се прозяват и да мърморят колко зле са платени и как таксите са прекалено ниски.

Мотив? Подателят трябвало да бъде изписан горе вляво на плика (а той пак беше най-горе и най-вляво от всичко изписано).

Реално основание? Никакво - при тестове в отдел Маркетинг се оказа, че машината няма да среща абсолютно никакви затруднения да прочете моите етикети и няма и минимален риск от объркване на подател и получател.

И питам аз: за какво им е на тези хора от Български пощи тази машина за автоматично сортиране на писмата?! За да умеят да правят още по-малко, отколкото умееха преди? За да не умеят да обработват и драстично намалелия брой писма с оправданието, че го прави машина и тя не може това или онова? Не служат ли машините да ни помагат да увеличаваме нашите възможности и производителност, а не за да ни ги намаляват?

Накрая с нужното телефонно обаждане (което обаче нямаше да е възможно, ако не познавах хора на подходящи длъжности в системата), нещата се разрешиха и спряната поръчка беше приета и изпълнена, но вместо в петък - в понеделник. С което клиентът ми загуби 3 ценни дни от коледната шопинг лудница, а аз получих още някой и друг бял косъм, докато успея да докажа, че не съм направил нещо некачествено и неизползваемо за клиентите си.

И като добавим и това какви хора останаха на финала на Биг брадър, почвам да си мисля, че влизането ни в Европейския съюз май наистина ще бъде голяма грешка... за Европа.
Категория: Бизнес
Прочетен: 3909 Коментари: 8 Гласове: 1
Последна промяна: 03.08.2009 21:57
Търсене

За този блог
Автор: thomas
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1600724
Постинги: 141
Коментари: 3076
Гласове: 4314
Календар
«  Декември, 2006  >>
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031